Geld & Recht alle pijlers

Iemand verstand van consumentenkoop?

18-06-2010 21:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari heb ik een artikel gekocht via een winkelketen. De fabrikant van het artikel roept onlangs het artikel terug wegens een technische tekortkoming. De procedure is als volgt:

het artikel moest opgestuurd worden in een door hem toegezonden doos. Na ontvangst zou een nieuw artikel (zonder defecten) worden opgestuurd.

Het artikel heb ik 3 weken geleden verzonden. Vandaag heb ik de fabrikant gebeld en deze zegt dat er geen gegevens van mij bekend zijn. (ik heb een verzendbewijs van het artikel en hun brief met daarin de procedure beschreven).

Nu is mijn vraag als volgt kan ik een aangetekende brief versturen waarin ik op grond van artikel 21 lid 3 Burgerlijk Wetboek boek 7 de producent sommeer binnen 2 weken het artikel terug te sturen of geld terug te geven en als dat men dat niet doet ik gerechtelijke stappen neem?

Of zit ik er helemaal naast met het wetsartikel? Hopelijk heeft iemand er verstand van.
quote:MMP schreef op 18 juni 2010 @ 21:31:

@Jorina, ik heb dus al een aantal keren gebeld maar ik krijg alleen maar zo'n telefoniste en die belooft dan dat ik teruggebeld wordt wat niet gebeurt. Daarom mijn frustratie...

Misschien dan toch maar eerst een vriendelijkere brief

Scheelt, een brief praat niet terug

Gewoon een vriendelijke, zakelijke brief met een kopie van je aankoopbewijs en verzendbewijs. Ik zou trouwens het kadobon-verhaal even buiten de deur laten, nu niet relevant.

Nogmaals, wie niet waagt, die niet wint!
Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik volg het advies van Jorina op zakelijke brief geen kadobonverhaal. Ik weet niet hoe het zit met slotjes maar als het topic nog open is als ik meer weet, zal ik de uitokmst ook nog even melden.

Verder houd ik het topic in de gaten.
Met alle correspondentie en het aankoopbewijs en verzendbewijs sta je in principe sterk ( rechtsgeldig misschien niet, omdat je niet gekozen hebt voor verzekerd en aangetekend verzenden) maar ik gok als je een vriendelijke doch zakelijke brief schrijft ( aangetekend verzenden) met hierbij het verhaal plus kopietjes dat het allemaal best goed komt
quote:coravanmora schreef op 18 juni 2010 @ 21:30:

[...]

Bij track en trace staat er dan "afgeleverd bij de buren".Nou ammenevernooitniet. Er staat afgeleverd. Tenzij je een postbezorger hebt die WEL doet wat hij moet doen en dat is invoeren in zijn geval dat het bij de buren is afgegeven. Die van ons heeft die knop nog niet ontdekt, en ook de briefjes door de bus dat het bij de buren ligt snapt ie niet.
Ging het toevallig om een föhn?

Die heb ik namelijk ook vorige week teruggestuurd nav een productterugroepactie. Als alles goed gaat dan zouden binnen 2 weken een nieuwe toesturen. Ze hebben bij mij dus nog 1 week.

Ben benieuwd!!!!
@bumper ging om een fohn ja.
Vandaag geheel onverwachts mijn nieuwe fohn toch nog bezorgd! Scheelt weer!
quote:MMP schreef op 25 juni 2010 @ 17:49:

Vandaag geheel onverwachts mijn nieuwe fohn toch nog bezorgd! Scheelt weer!Da's dan iig 1 blije klant
Vroeg me net af of je de föhn al had gehad.

Ik ben inmiddels ook 3 weken verder en ik heb nog niks. Jouw bericht geeft me wel hoop. Ik wilde eigenlijk vandaag gaan bellen, maar ik zal ze nog een weekje geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven