Geld & Recht alle pijlers

Ik baal ontzettend

22-09-2014 16:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Godverdomme... Ik weet dat jullie hier ook niks mee kunnen maar ik moet echt mijn frustratie even kwijt.

Gister een telefoon verkocht en ik wilde van het geld een nieuwe kopen. Eentje gevonden op internet die in de aanbieding was, besteld, maar ik kom zonder telefoon niet meer internetbankieren dus mijn ouders de gegevens doorgemaild en zij hebben voor me besteld.

Wil ik de telefoon vandaag nog even online bekijken... Is de website er niet meer! Dus ik ruik onraad en sla aan het googlen, blijkt dat de website nep is. Overigens had de site wel de naam van een bekende winkel en zag er helemaal hetzelfde uit, daarom werd ik niet achterdochtig.

Maar goed, nu ben ik dus 330 euro kwijt en heb ik geen telefoon, en ook geen geld voor een nieuwe. Wat een kutzooi, en ja ik wéét dat het niet handig is maar ik baal gewoon ontzettend..
Aangifte doen, balen zeg!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Da's mooi klote zeg.
Argggg super kut!!!!
Moet je wel aangifte van doen hoor. Als je ouders met creditkaart hebben betaald valt daar misschien nog iets te regelen.

Kan me indenken dat je behoorlijk de smoor in hebt.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ah super kut! Heb je al aangifte gedaan?
Nou je baalt terecht hoor! BAH BAH BAH!

Ik zou ook niet bedenken dat er van die klaplopers zijn die zo'n site namaken en je oplichten op zo'n manier. Daar denk je als normaal mens niet zo snel over na.

Maar voortaan zal ik er ook op bedacht (proberen) te zijn!

Hebben je ouders met hun creditcard betaald? Dan is er inderdaad misschien wat meer mogelijk zoals hierboven al iemand zei.
Dit was laatst nog in het nieuws idd.

Ze gaan heel geraffineerd te werk zodat de klant het verschil niet ziet.
Ja inderdaad Flashy, als ik een webshop niet vertrouw omdat hij een vreemde naam heeft oid of het ziet er heel goedkoop uit, dan google ik het aljd even. deze was zo goed gemaakt dat ik dat gewoon niet gedaan heb, denk aan een website als wehkamp.

Aangifte heb ik gelijk gedaan. En helaas hebben we het gewoon overgemaakt dus kunnen we het ook niet storneren. Ik ben nu aan het uitzoeken of je iets kunt via de verzekering maar dat zal wel niet..
Je kunt het geld nog terugboeken binnen acht dagen als het via internet bankieren is gegaan.
quote:theemetsuiker schreef op 22 september 2014 @ 16:29:

Nou je baalt terecht hoor! BAH BAH BAH!

Ik zou ook niet bedenken dat er van die klaplopers zijn die zo'n site namaken en je oplichten op zo'n manier. Daar denk je als normaal mens niet zo snel over na.

Maar voortaan zal ik er ook op bedacht (proberen) te zijn!

Hebben je ouders met hun creditcard betaald? Dan is er inderdaad misschien wat meer mogelijk zoals hierboven al iemand zei.Ik vind het ook zó naar dat er mensen zijn die dit dus bedenken. Volgens opgelicht op internet zijn er veel mensen ingetrapt dus ze hebben behoorlijk wat geld binnengeharkt..
Dat klopt niet Noa, als je zelf handmatig hebt overgemaakt kun je niks terughalen. Storneren kan alleen als het een afschrijving was van de andere kant.
quote:noa783 schreef op 22 september 2014 @ 16:48:

Je kunt het geld nog terugboeken binnen acht dagen als het via internet bankieren is gegaan.

Nee hoor dat is alleen bij automatische incasso's mogelijk. En terecht want dan zou je bv. iets via marktplaats kunnen kopen, het bedrag weer terugboeken als je je artikel binnen hebt.

Balen zeg soep! Klote oplichters, had het idd. op het nieuws gezien.
Aah balen zeg!
ik ben weleens bijna in zo'n site getrapt, met een tablet ofzo. Je kunt daar ook bijna niks aan doen, je ziet het nauwelijks. Maar ik kreeg een beetje te goed om waar te zijn gevoel, ging wat meer uitpluizen en zag dat het pas twee dagen bestond. Het betaalsysteem was ook vreemd, geen ideal of acceptgiro of andere bekende methodes......

Uiteindelijk bleek dat dus ook een oplichterssite.

Maar voor nu: sterkte! Hopelijk krijg je via de politie of opgelicht opinternet (er zijn speciale sites waarbij mensen hun geld terug proberen te krijgen).
wat naar! Aangifte doen en ook melding doen op radar
Onzettend kut Soep

Sowieso aangifte doen en even heel hard schreeuwen.

quote:noa783 schreef op 22 september 2014 @ 16:48:

Dikke mosterd maar ik kan het niet laten.

Dat er nog steeds mensen zijn die dit niet weten.

En hoe kom je in hemelsnaam aan die termijn van 8 dagen, die slaat nog minder ergens op.

Wel jammer hoor, lijkt me makkelijk met de wekelijkse boodschappen enzo via appie.nl bestellen en dan als het op is mijn geld weer terug halen.
quote:wbwb schreef op 22 september 2014 @ 17:16:

ik ben weleens bijna in zo'n site getrapt, met een tablet ofzo. Je kunt daar ook bijna niks aan doen, je ziet het nauwelijks. Maar ik kreeg een beetje te goed om waar te zijn gevoel, ging wat meer uitpluizen en zag dat het pas twee dagen bestond. Het betaalsysteem was ook vreemd, geen ideal of acceptgiro of andere bekende methodes......

Uiteindelijk bleek dat dus ook een oplichterssite.

Maar voor nu: sterkte! Hopelijk krijg je via de politie of opgelicht opinternet (er zijn speciale sites waarbij mensen hun geld terug proberen te krijgen).

Ja inderdaad, aan de website was echt niks te zien. En zóveel scheelde het nou ook weer niet. Maarja..

Radar heb ik nog niet gedaan, zal eens gaan kijken daar.
Schreeuwen is wel een goede bieb, dat heb ik nog niet gedaan, alleen héél veel gezucht
Sjee wat ongelofelijk balen zeg! Echt frustrerend.

Mag ik vragen om welke website het ging? Waar moeten we op letten?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
voor jou soepje
Verbaas u niet, verwonder u slechts
quote:Enn schreef op 22 september 2014 @ 19:38:

Sjee wat ongelofelijk balen zeg! Echt frustrerend.

Mag ik vragen om welke website het ging? Waar moeten we op letten?Het gaat om een website met Bcc in de titel, ik zag op de opgelicht-site dat ze het al met verschillende vergelijkbare namen geprobeerd hebben. Alleen bcc zonder iets is dus de echte.
quote:marshmallowfluff schreef op 22 september 2014 @ 19:40:

voor jou soepjeDankje marsh, wat een cool plaatje heb je
Dat is wel heel erg balen, Tomatensoep. Is het wellicht een idee om ook BCC (de echte dus) hiervan op de hoogte te stellen? Die zullen beslist niet blij zijn met deze oplichters. Misschien haalt dat nog wat uit?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Heb ik ook gedaan, geen reactie meer op gehad.

Er bestaat een héél kleine kans dat we via het proces-verbaal geld terug kunnen krijgen. Ik wacht af..
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven