Geld & Recht alle pijlers

Ik ben gescimd

12-01-2011 16:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik kom er net achter dat ik gescimd ben

Probeerde te telebankieren en kreeg steed geen toegang na vier keer proberen even naar mn bank gebeld

en die vertelde dat mn pas was geblokkeerd en er meer als 900 eu vanaf gahaald was

Schrok me lam

maar ze verzekerde me dat ik alles vergoed kreeg en dat ze met veel meer klanten /klanten bezig was

op mijn vraag hoe de bank er achter was gekomen bleef ze vaag en ik zei ook nog hoe weet u of ikhet niet zelf af heeft gehaald?

bleef ze ook vaag en zei wel dat het in een heel andere plaats was als mn woonplaats

hoe komt een bank erachter nog voor dat ik er zelf achterkom???

Misschien mogen ze die infowel niet geven??

Getver.. ik pin echt alles en let altijd heel goed op met afschermen e.d maar nu denk ik dat ik toch maar weer contant ga betalen pfff

duurt ongeveer 10 dagen eer ik het geld terug heb en moet nu ook wachten op nieuwe pas en code

het kan ook nog zo zijn dat er nog meerdere kleinere bedragen zijn afgehaald zo zei de mederwerkster

voor de bank een strop.. gelukkig krijg ik alles vergoed

het komt ook nog uitgebreid in de krant vertelde ze

misschien kom ik er zo achter waar het dan was
Hier is ook een pas geblokkeerd, omdat de Rabobank desbetreffende pinautomaat niet vertrouwde... Ook ivm skimmen. Gelukkig is er bij ons geen geld afgehaald. Wat ik wel vervelend vond is dat ik er zelf dmv internetbankieren achter moest komen dat de pas was geblokkeerd en dat de Rabo dat niet even liet weten... Onze laatste betaling met die pas was trouwens bij de McDonalds en blijkbaar vertrouwde het systeem die pinautomaat niet... Dan denk ik echter wel dat er die dag ontzettend veel passen zijn geblokkeerd! Vraag ik me trouwens ook af hoe het pinapparaat van de Mc geskimd kan worden...

Vervelend dat er bij jou zoveel geld van de rekening is gehaald! Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Gelukkig krijg je het geld terug!

En succes met het onthouden van je nieuwe pincode *zucht*
Ik ben de afgelopen 2 maanden 2x geskimd. Allebei de keren bij de Wibra overigens. Daar betaal ik dus voortaan contant. Gelukkig was er (nog) geen geld van mijn rekening gehaald omdat de bank mijn rekening tijdig had geblokkeerd. Kreeg wel 2x een nieuw pasje en een nieuwe pincode.

Geen idee hoe de bank erachter komt, maar ik was er wel blij mee...

M.
Ik ben trouwens wel zelf door de Rabobank gebeld.
he hier ook klant bij de rabobank

de scimmers worden volgens mij steeds sluwer.

was zo gewend aan het pinnen maar schrik hier toch even van

ik was ook al gebeld om mn 06 dat kon ik later terugzien maar was niet thuis en mobiel lag boven
En blijven jullie gewoon pinnen of weer ouderwets alles contant betalen?
Hier ook.

Ik was blijkbaar de avond van tevoren op een markt in Marrakesh...

Oh okee....

Bij mij at de automaat mijn pasje op. Ben direct naar de bank gegaan waar ze op de hoogte waren van een grote skim actie.

Contant geld meegenomen dmv legitimatie met rijbewijs en binnen 10 dagen had ik mijn geld terug.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Simooon schreef op 12 januari 2011 @ 16:39:

Hier is ook een pas geblokkeerd, omdat de Rabobank desbetreffende pinautomaat niet vertrouwde... Ook ivm skimmen. Gelukkig is er bij ons geen geld afgehaald. Wat ik wel vervelend vond is dat ik er zelf dmv internetbankieren achter moest komen dat de pas was geblokkeerd en dat de Rabo dat niet even liet weten... Onze laatste betaling met die pas was trouwens bij de McDonalds en blijkbaar vertrouwde het systeem die pinautomaat niet... Dan denk ik echter wel dat er die dag ontzettend veel passen zijn geblokkeerd! Vraag ik me trouwens ook af hoe het pinapparaat van de Mc geskimd kan worden...Vervelend dat er bij jou zoveel geld van de rekening is gehaald! Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Gelukkig krijg je het geld terug!

En succes met het onthouden van je nieuwe pincode *zucht*

Heel veel skimmers laten zich insluiten bij bedrijven en plaatsen dan een kap over de pinautomaat die hetzelfde er uitzien, maar ondertussen je gegevens lezen. Vervolgens een klein cameratje op plafond en men leest zo de pin af. Vandaar dat bijvoorbeeld bij de AH er tegenwoordig een oranje zegel om de pin heen zit, en bij veel winkels zit er nu ook een soort beugel omheen.

Pas lieten ze bij opsporing verzocht zien hoe sluw ze te werk gaan. Was bij een gamma geloof ik. Verstopte zich gewoon in de winkel> Winkel dicht, pin vervangen en of naar buiten sluipen of tot de volgende dag wachten.
hoe de bank weet dat je gescimmed bent?

Dat kunnen ze zien aan vreemde transacties bij jouw bankrekening en als er gescimmed is dan zien ze een hele lijst met bankpasjes bij een bepaalde betaalautomaat met vreemde transacties.

ik dacht trouwens dat je dan aangifte moest doen of zo? maar dat hoeft dus niet? geef denk ik meteen antwoord op mn eigen vraag. aangezien ze heel makkelijk in hun systeem kunnen zien of er gescimmed is is dat misschien niet nodig...
Nou, knappe jongen als je je bij deze Mc (heb er zelf gewerkt) laat insluiten... Maar dat ze slim zijn geloof ik direct!
maar gizz, is het dan geen kwestie van je pasje aan de bovenkant afschermen? dat doe ik altijd, maar weet niet of het zin heeft.

en is het dan ook niet handig dat je bij de bank geld haalt ipv de pinautomaat of zeg ik nou iets heel doms??
ook bij mij hebben ze er geld afgehaald. Ik stond in de winkel en nergens deed mijn pasje het. 's Middags kom ik thuis ligt er een brief van de ING dat ik op een plek gepind heb waar skimmers actief zijn. Uit voorzorg hadden ze mijn pas geblokkeerd. Ik kon via internetbankieren zien dat het eraf gehaald was, doordat overal een rekeningnummer bij stond waar het geld heen ging, behalve bij die transactie en er stond een wisselkoers. Toen wij het na gingen kijken, bleek dit de Canadese koers te zijn. Het geld had ik 2 dagen later al terug gekregen en het pasje 4 dagen later. Vond dat het netjes en snel geregeld was.
Ik ben ook een keer geskimd, maar er was gelukkig geen geld afgehaald. Ik werd gebeld door de bank dat ze mijn pas hadden geblokeerd. Waar het was gebeurd wilde de bank niet zeggen, maar later kwam ik via het nieuws er achter dat het bij de Ikea was geweest; datum klopte met een bezoek van ons, vervelende was dat we daar alleen maar de balletjes hadden gegeten en niet eens iets hadden gekocht, hahaha

Best lastig maar het is voor mij geen reden geweest om anders te betalen. Bij mijn oma is 1500 euro eraf gehaald, dit heeft ze gewoon vergoed gekregen.
quote:gizz schreef op 12 januari 2011 @ 17:00:

Heel veel skimmers laten zich insluiten bij bedrijven en plaatsen dan een kap over de pinautomaat die hetzelfde er uitzien, maar ondertussen je gegevens lezen. Ze hoeven zich niet eens in te laten sluiten. Als ze met 2/3 personen zijn, heeft de ene gewoon een groot object (bijvoorbeeld een stuk spaanplaat) dat ze contant af gaan rekenen. Daarmee blokkeren ze het zicht van de kassamedewerker op het pinautomaat en hij/zij is met de contante betaling bezig, dus afgeleid. Achter het object plaatsen ze gewoon een kap over het pinautomaat, die de strip van je pas kopieert en middels druk op de toetsen ook je pincode registreert.
Maar bij de Mac verkopen ze hamburgers, geen spaanplaat. Ook gebeurt het als de winkel gewoon open is, bij een kassa die op dat moment dicht is. 2 mannetjes op de uitkijk en 1 manipuleert het apparaat.
Joh, je krijgt het gewoon weer terug hoor en dat gaat meestal heel snel, minder dan 10 dagen.
Bij mij was er 2000 afgehaald en duurde het zo'n 8 weken voor ik weer voledig gebruik kon maken van mn rekening en het geld terug had 10 dagen - 8 weken... wat scheelt het!
Slechte service zeg, bij mij was het binnen een week gepiept.
Een vriendin van mij was ook in anderhalf uur op en neer naar Engeland geweest volgens haar banggegevens... ook bijna 1000¤ kwijt... gelukkig was het bij haar ook allemaal binnen een paar dagen terug bij het oude.

Ik moet zeggen dat ik sindsdien wel beter zorg dat ik altijd mijn hand/portomonee boven het intoetsen van mijn pincode houdt... je weet maar nooit (als daar iets overheen zit dat je pin registreert helpt het natuurlijk nog niks, maar bij haar was het dus idd doormiddel van een cameraatje dat ze boven de toetsen hadden geplaatst of zoiets).
Je krijgt het inderdaad terug, maar ik schrik me lam als ik opeens niet kan pinnen en een volle boodschappenkar moet laten staan.

Mijn bank had mij gebeld en gezegd dat ik direct langs moest komen voor het vervangen van de pas (hier hebben ze geen namen op pasjes staan; alleen een nummer die ze aan je bankrekening koppelen).

Nu heb ik een pas met een chip, maar helaas heeft niet elk bedrijf de chip werkzaam gemaakt, en de strip is echt heel makkelijk te kopieren.
Echt waardeloos dat de bank zelf niet belt als ze je pas blokkeren, de Rabobank doet dit in ieder geval vaak niet.

Ik bleek ook gepind te hebben bij een geldautomaat die gescimd was, maar bij mij was niets afgeboekt. Ik kwam er ook achter toen ik probeerde te internetbankieren en dat niet lukte. De telefoniste deed eerst heel vaag, maar vertelde na wat aandringen wat er aan de hand was. Ik stond op het punt om op vakantie te gaan, dus was helemaal niet blij dat ik er zelf achter moest komen en dus zonder pinpas zat.
Ik ben tot nu toe niet geskimd, maar die ene keer dat ik een transactie niet kon plaatsen vertelde de Rabobank me precies wáár ik was geweest, en dat kon kloppen.

Geldopname in Frankrijk, op de laatste vakantiedag, die pas een paar dagen later werd verwerkt.
quote:Seymour schreef op 12 januari 2011 @ 18:48:

Je krijgt het inderdaad terug, maar ik schrik me lam als ik opeens niet kan pinnen en een volle boodschappenkar moet laten staan.En het is zo lullig naar de mensen achter je in de rij, terwijl je opnieuw probeert en je verontschuldigt bij de caissiere: 'Ik heb echt nog wel voldoende saldo, waarom doet die pas het niet?!?'
quote:Rainbow01 schreef op 12 januari 2011 @ 16:28:

Hoi ik kom er net achter dat ik gescimd ben.....

......het komt ook nog uitgebreid in de krant vertelde ze

misschien kom ik er zo achter waar het dan wasNog recentelijk bij tuincentrum Olaf de Ruyter in Heemskerk geweest? Link
Zie QR
quote:Missphoebe schreef op 12 januari 2011 @ 17:09:

maar gizz, is het dan geen kwestie van je pasje aan de bovenkant afschermen? dat doe ik altijd, maar weet niet of het zin heeft.

en is het dan ook niet handig dat je bij de bank geld haalt ipv de pinautomaat of zeg ik nou iets heel doms??

Dat klopt, en dat werkt ook wel, maar als je gepind hebt bij een geskimd apparaat wordt toch zekerheidshalve je pas geblokkeerd. Je bent je geld dan niet kwijt maar je kunt er zelf ook niet meer bij.

Je hoort hier de laatste tijd zo vaak over dat je je toch af gaat vragen wat nou duurder is voor de banken: het upgraden van de beveiliging of het uitkeren van al die schadevergoedingen. Door de lousy beveiliging hier heeft Nederland inmiddels alle skimmers uit omliggende landen over de vloer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven