Geld & Recht alle pijlers

Ik ben gescimd

12-01-2011 16:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik kom er net achter dat ik gescimd ben

Probeerde te telebankieren en kreeg steed geen toegang na vier keer proberen even naar mn bank gebeld

en die vertelde dat mn pas was geblokkeerd en er meer als 900 eu vanaf gahaald was

Schrok me lam

maar ze verzekerde me dat ik alles vergoed kreeg en dat ze met veel meer klanten /klanten bezig was

op mijn vraag hoe de bank er achter was gekomen bleef ze vaag en ik zei ook nog hoe weet u of ikhet niet zelf af heeft gehaald?

bleef ze ook vaag en zei wel dat het in een heel andere plaats was als mn woonplaats

hoe komt een bank erachter nog voor dat ik er zelf achterkom???

Misschien mogen ze die infowel niet geven??

Getver.. ik pin echt alles en let altijd heel goed op met afschermen e.d maar nu denk ik dat ik toch maar weer contant ga betalen pfff

duurt ongeveer 10 dagen eer ik het geld terug heb en moet nu ook wachten op nieuwe pas en code

het kan ook nog zo zijn dat er nog meerdere kleinere bedragen zijn afgehaald zo zei de mederwerkster

voor de bank een strop.. gelukkig krijg ik alles vergoed

het komt ook nog uitgebreid in de krant vertelde ze

misschien kom ik er zo achter waar het dan was
Mijn CC was geskimd. Ik kwam er achter toen ik vliegtickets probeerde te boeken online en dit niet werkte. Had wel netjes een brief van de bank ontvangen trouwens, maar ik ben soms wat laks met het openen van m'n post.

Telefonisch alle "verdachte" transacties doorgenomen en aan moeten geven wat ik wel en niet had betaald. Dat was vrij makkelijk, ik gebruik m'n CC bijna nooit, alleen in het buitenland of voor vakantiergerelateerde internetboekingen. De laatste keer had ik een parkeerkaartje bij Villa Arena ermee betaald (bij gebrek aan andere betaalmogelijkheden) dus dat had ik wel onthouden.

In totaal waren er ook voor bijna 1500 euro aan transacties uitgevoerd. Maar omdat dit met de CC was gedaan was er nog niets afgeschreven.

Daarbij is mijn CC gekoppeld aan een rekening waar ik alleen voor CC betalingen speciaal geld op over maak. De rest van de tijd staat er niet meer dan 250 euro op.

Maar ze kijken dus behoorlijk goed naar je betaalgedrag.

Neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is als je ineens niet bij je geld kunt.

De pas van m'n collega was ook geblokkeerd omdat er een verdachte pinterminal was bij de AH. Dat was inderdaad de enige terminal zonder oranje sticker.
quote:kaasfondue schreef op 13 januari 2011 @ 07:51:

[...]

Nog recentelijk bij tuincentrum Olaf de Ruyter in Heemskerk geweest? Linkyep hoorde gister dat het daar is gebeurt ..
quote:Missphoebe schreef op 12 januari 2011 @ 17:09:

maar gizz, is het dan geen kwestie van je pasje aan de bovenkant afschermen? dat doe ik altijd, maar weet niet of het zin heeft.

en is het dan ook niet handig dat je bij de bank geld haalt ipv de pinautomaat of zeg ik nou iets heel doms??Ook op geldautomaten bij banken wordt helaas regelmatig skimming-apparatuur aangetroffen. Niet alleen buiten, maar ook binnen in de bankhal. Ze zijn echt hondsbrutaal en kunnen het in 20 seconden voor elkaar hebben.
nee ik bedoel bij de balie, of kan dat tegenwoordig niet meer?

(of stel ik nou een hele domme vraag?)
quote:Missphoebe schreef op 18 januari 2011 @ 20:37:

nee ik bedoel bij de balie, of kan dat tegenwoordig niet meer?

(of stel ik nou een hele domme vraag?)Nee, volgens mij kan dat nergens meer. Wel in geval van nood als je tijdelijk zonder pas zit, maar niet structureel, althans, ik ken geen bank waar het nog op de oude manier kan.
quote:dimitri schreef op 19 januari 2011 @ 20:47:

[...]

Nee, volgens mij kan dat nergens meer. Wel in geval van nood als je tijdelijk zonder pas zit, maar niet structureel, althans, ik ken geen bank waar het nog op de oude manier kan.

En dan nog kost het je 15eu. In ieder geval, bij de ABN AMRO. Ik zou de volgende dag op reis gaan, pas stuk, ik naar de ABN met mijn paspoort: ''hoi, ik wil mijn eigen centjes opnemen van mijn eigen rekening!''.

''Dat kan mevrouw, kost u wel 15euro handelingskosten.''

Hufters bij de ABN AMRO!
Trouwens, afschermen helpt dus niet altijd. Ik scherm al af zolang ik gebruik maak van de pin. En dan niet met mn hand erboven, maar met mn sjaal, muts of pet op mn hand of mn handtas erop. Niets te zien dus!

Ze vervangen "gewoon" het hele pin-ding

Bij mij duurde het misschien 8 volle weken (teruggave van geld) omdat het onderdeel was van een grootschalig onderzoek ivm vele skim-acties bij dezelfde automaat op Schiphol Plaza (NS kaartjesautomaat).

Alle bedragen waren opgenomen in NY (Harlem, Manhatten, Queens).

Op de dag dat ik het ontdekte, kwam ik thuis uit Houston. Ging dus boodschappen doen, lukte niet, naar de bank (20 meter verderop), ingelogd en daar zag ik dus dat op dezelfde dag was gepind in Houston (zelf gedaan, 24-hrs supermarkt/drogist) en een paar uur later in NY.

En daar bij de ABNaMRO dacht een of andere muts werkelijk nog even dat ik alle transacties van die dag zelf had gepind

Het is dat haar collega duidelijk kon maken dat dat onmogelijk was....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven