Geld & Recht alle pijlers

Ik heb een groot probleem.

28-03-2012 22:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben woedend. Mijn dochter van 19 woont bij mij en is helemaal los geslagen.

Ze heeft voor 489 euro aan dingen besteld bij zalando op mijn naam, eerste keer voor 129 euro en toen na 4 dagen weer voor 360 euro. Ze heeft denk ik de acceptgiro onderschept telkens. Vandaag dus niet. Een herinnering. Ik leef momenteel van de bijstand mijn dochter heeft zelf geen enkel inkomen, weigert te werken en studeren dus die kan ook niks betalen. Sterker nog die heeft haar spullen gepakt en is naar haar vriend gegaan omdat ik boos ben geworden.

De spullen zijn al gedragen en het is inmiddels 6 weken geleden dat ze die besteld heeft terug sturen is dus ook geen optie.

Wat moet ik doen?
quote:grootprobleem schreef op 28 maart 2012 @ 22:53:

Aangifte daar wil ik liever niet aan het is en blijft mijn kind.

Je zou met je dochter het hier over kunnen hebben. Dus haar voorstellen: of je regelt zelf het geld (laat haar maar schoonmaken, folders rondbrengen, o.i.d.) of je gaat aangifte doen.

Als je dochter niet mee wil werken en jij draait voor de kosten op omdat 'zij nu eenmaal jouw dochter is', dan zeg ik: eigen schuld en je zoekt het zelf maar uit.

Wel kunnen klagen dat ze je een streek heeft geleverd en dat hier op Viva plempen, maar je dochter flink met haar neus op de feiten drukken..........ho maar!

Denk niet dat jouw uitkering 400 euro trekt

Succes dan maar he.
quote:nellaaa schreef op 28 maart 2012 @ 23:10:

Aangifte lijkt me juist de enige manier om goed duidelijk te maken dat dit dus echt niet kan! Ik weet niet wie het net zei, maar ik hoefde dit echt niet in m'n hoofd te halen. Dat was zo klaar als een klontje.Ja aangifte doen is een goeie. Krijgt ze een boete van een paar honderd.....die ze niet betalen kan. Kun jij nog langer op je geld wachten. Bovendien is het een vermogensdelicht en zijn jullie bloedverwanten in de eerste lijn. Je kunt dan niet zomaar aangifte doen. Je zult dan eerst een klachte moeten doen bij een hulpofficier van justitie (maar dan kan wel op het politiebureau). Pas acht dagen daarna kun je aangifte doen.
Volgens mij is TO verdwenen.
quote:meeske schreef op 29 maart 2012 @ 17:48:

heeft je dochter ook een rekening,zorg er dan voor dat ze 500 euro in het rood kan staan en betaal het daarvan,dan zal ze ooit toch weer zelf in het positieve moeten werken en betaald ze er ook nog eens rente over.wie niet ,wie niet luisteren wil moet maar voelen.ik weet niet of je bij haar bankrekening kunt.

-----------------------------------------------------------------

Goeie!Dat is wel een slimme ja, niet ideaal, maar dan is haar "schuld" iig haar eigen verantwoordelijkheid vanaf nu. Alleen zal ze zelf moeten tekenen, om dat te regelen. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen. Als je gaat vervalsen ben je net zo slecht bezig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ze is naar haar vriend? Woont hij op zichzelf of bij zijn ouders? En is ze echt weg, of gewoon boos naar haar vriend gegaan en komt daarna weer terug?

Als ze nameijk de nacht wegbleef uit boosheid...dat zou ik niet accepteren. Is ze nou helemaal! Ik zou haar ophalen. Geen gedoe, meekomen en wel NU! Als je dat overwicht op haar hebt in ieder geval. En dan met haar om tafel.

Zeggen dat je dit heel slecht, erg en naar van haar vindt. Dat dit echt niet kan en dat ze het moet oplossen. Dat ze werk moet zoeken (hoe erg is haar gesteldheid dat ze nisk kan doen in de week?) en jou moet terugbetalen.
Ze is 19 hoor dus volwassen. Je kunt haar dus niet zomaar terughalen als ze dat niet wil. En die 500 roodstand is wel een goeie maar aangezien ze 19 is kun jij dat niet v oor haar regelen. Dat kan ze alleen zelf.
Het zou mij persoonlijk niks kunnen schelen als ze door mijn aangifte later in de problemen komt qua banen.

Je steelt niet. Punt. Daarvoor krijg je (van mij) een aangifte aan je broek. En hoe ze dat later oplost is háár probleem. Het is dan gelukkig wel duidelijke dat je gewoon niet steelt. En zeker niet van je moeder in de bijstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven