Geld & Recht alle pijlers

Ik heb een groot probleem.

28-03-2012 22:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben woedend. Mijn dochter van 19 woont bij mij en is helemaal los geslagen.

Ze heeft voor 489 euro aan dingen besteld bij zalando op mijn naam, eerste keer voor 129 euro en toen na 4 dagen weer voor 360 euro. Ze heeft denk ik de acceptgiro onderschept telkens. Vandaag dus niet. Een herinnering. Ik leef momenteel van de bijstand mijn dochter heeft zelf geen enkel inkomen, weigert te werken en studeren dus die kan ook niks betalen. Sterker nog die heeft haar spullen gepakt en is naar haar vriend gegaan omdat ik boos ben geworden.

De spullen zijn al gedragen en het is inmiddels 6 weken geleden dat ze die besteld heeft terug sturen is dus ook geen optie.

Wat moet ik doen?
De spullen afpakken en op MP pleuren!!!
Aangifte van identiteitsfraude?
Het postorderbedrijf bellen en proberen de situatie uit te leggen? Wat een rotstreek van je dochter.
Aangifte vind ik ook een goede.
Weet niet hoe ver je het wilt laten gaan, maar je kunt aangifte tegen je dochter doen . Sorry ik weet dat het niet grappig is, ik zou ook woest zijn.

Ik heb geen ervaring met Zalando maar misschien kun je contact met hen opnemen, de situatie uitleggen, vragen of ze iets voor je kunnen doen uit coulance, en anders een afbetalingsregeling vragen, en vast laten leggen dat ze nooit bestellingen van jou aannemen of anders eerst checken door jou te bellen.
Bellen heb ik al gedaan. Ze konden niks voor me betekenen.

Aangifte daar wil ik liever niet aan het is en blijft mijn kind.

Ik hoop dat ik een betaingsregeling kan treffen, hou nu 200 euro per maand over daarom baal ik ook zo!
Al haar spullen op Marktplaats zetten. Alles. Dus niet alleen wat ze op jouw naam besteld heeft. Aangifte doen bij de politie, als dat mogelijk is. Maar als eerste haar uit huis zetten.

Wedden dat ze dan opeens wel kan werken?
Aangifte doen bij de politie. Klinkt erg omdat het je dochter is. Maar anders heb je gene poot om op te staan richting de leverancier.
Voor 489 euro van haar spulletjes op marktplaats zetten.

Ik zou in ieder geval naar zalando bellen en een betalingsregeling proberen te treffen. Tevens je klantnummer laten wijzigen naar vooruit betalen ipv achteraf betalen. Of beter nog klantnummer laten blokkeren. (Ook bij andere thuiswinkels waar je als klant geregistreert staat.)

Verder eens goed met je dochter om de tafel gaan zitten en uitleggen dat dit echt ontoelaatbaar gedrag is en dat je verwacht dat ze dit terug betaald. Dan gaat ze maar werken voor haar centen, genoeg bijbaantjes te vinden.

18 jaat thuis wonen, geen zin in studie, prima dat kan. Maar dan gaat ze maar werken, geen geld geen spullen. Ze mag al blij zijn dat je haar van onderdak en eten voorziet.
Ik zou Zalando aanspreken op het feit dat jouw dochter (blijkbaar) op jouw naam bestellingen kan doen. Zoek wel eerst even uit of het jou niet te verwijten is dat ze dat kon doen. Wanneer Zalando geen maatregelen heeft genomen om te voorkomen dat een ander onder jouw naam dingen kan bestellen, dan is het risico van niet-betalen voor hen.
Zou geen aangifte doen, dan loopt ze het risico dat ze een strafblad krijgt en dat blijft haar lang dwars zitten in haar verdere leven. Maar wel spullen terug, idd misschien verkopen op mp en haar dwingen om het verschil aan jou te vergoeden en als daar geen afspraken over te maken zijn, de deur uit, op kamers, whatever, igg een situatie waarin zij niet meer de kans heeft om dit soort dingen uit te halen.
quote:supersas09 schreef op 28 maart 2012 @ 22:49:

De spullen afpakken en op MP pleuren!!!Yep en lekker mee naar het uitzendbureau. Als ze daar niks hebben dan gaat ze maar krantjes rondbrengen. Oh en kostgeld betalen. Die griet is 19 halloooo.
quote:amand1969 schreef op 28 maart 2012 @ 22:55:

Ik zou Zalando aanspreken op het feit dat jouw dochter (blijkbaar) op jouw naam bestellingen kan doen. Zoek wel eerst even uit of het jou niet te verwijten is dat ze dat kon doen. Wanneer Zalando geen maatregelen heeft genomen om te voorkomen dat een ander onder jouw naam dingen kan bestellen, dan is het risico van niet-betalen voor hen.

Ik bestel zo vaak dingen op mijn man zijn naam en vice versa. Komop zeg, dochter is nota bene volwassen.

Probeer het af te betalen (via betalingsregeling of probeer het bij virneden/ familie te lenen zodat schuld niet oploopt en er boetes komen).

Geef dochter 2 of 3 weken de tijd om het geld bij elkaar te krijgen (werken, oppas, schoonmaken etc.) anders gaan haar (waardevolle) spullen marktplaats op.
greta123 schreef op 28 maart 2012 @ 22:53:

Voor 489 euro van haar spulletjes op marktplaats zetten.

Eens!
Hoe kan het uberhaupt zijn dat je niet hebt gezien dat ze nieuwe dingen droeg, want voor voor zoveel geld heb ik 2 nieuwe garderobes... (niet lullig bedoeld, maar dat vroeg ik me af.)

voor de rest eens met de tip om iig die spullen erop te zetten zodat het geld terug verdient word
Laat haar zsm aan het werk gaan om alles terug te betalen ( thuiszorg/ oppassen: ALLES aanpakken en wel nu meteen); die spullen zijn al gebuikt krijg je weinig voor.
quote:amand1969 schreef op 28 maart 2012 @ 22:55:

Ik zou Zalando aanspreken op het feit dat jouw dochter (blijkbaar) op jouw naam bestellingen kan doen. Zoek wel eerst even uit of het jou niet te verwijten is dat ze dat kon doen. Wanneer Zalando geen maatregelen heeft genomen om te voorkomen dat een ander onder jouw naam dingen kan bestellen, dan is het risico van niet-betalen voor hen.Waarom zou je de schuld op Zalando willen schuiven? Kom op zeg.
Bazinga!
Ze is 19 en dus volwassen. Zij betaald dus die betalingsregeling EN je verkoopt voor 500 euro van haar spullen.

Is ze nou helemaal gek geworden?!
Ik zou nu ze weg is al haar spullen bij elkaar graaien en op marktplaats zetten. Ik zou echt woedend zijn haha. Niet grappig voor jou, maar sorry ze was bij mij nog niet jarig. 19 en dan nog boos zijn ook als jij boos bent erover en dan weglopen.

De oplossing van Sinaasappellikeur vind ik ook een goede :-)
Jeetje sorry hoor maar wat heb jij een nietsnut van een dochter. Niet studeren én niet werken? Dat wordt dus mooi een bloedzuiger van de maatschappij. Vind het deels wel aan jou te danken hoor dat ze dat niet doet. Tegenwoordig werkt ieder kind op zijn of haar 15e toch al wel. In ieder geval op 19 en als je dan zelfs al niet wilt studeren.... Daar had je dus eerder wat van moeten zeggen.

Natuurlijk blijft deze streek dan alsnog echt heel laag en hierbij vind ik dat je er waarschijnlijk niet zoveel aan kon doen. Dit zit in haar, dat kun je wel eruit krijgen maar ja als je haar ook niet aan het werk krijgt is dat een ander verhaal.

Ja het is je kind, maar hier doe je meer kwaad dan goed mee. Ik zou misschien niet eens aangeven maar dat marktplaats idee vind ik wel echt een top idee want werken gaat ze toch niet.
waar leeft je dochter dan van als ze geen enkel inkomen heeft?
quote:leentjedb schreef op 28 maart 2012 @ 22:53:

Al haar spullen op Marktplaats zetten. Alles. Dus niet alleen wat ze op jouw naam besteld heeft. Aangifte doen bij de politie, als dat mogelijk is. Maar als eerste haar uit huis zetten.

Wedden dat ze dan opeens wel kan werken?Dit alles behalve de aangifte.
quote:Snormel schreef op 28 maart 2012 @ 22:52:

Weet niet hoe ver je het wilt laten gaan, maar je kunt aangifte tegen je dochter doen . Sorry ik weet dat het niet grappig is, ik zou ook woest zijn.

Ik vind het een goed idee, ik zou ook aangifte van fraude doen als een familielid me had bestolen of me ergens in had geluisd, absoluut. Is gelijk ook een heel duidelijk signaal.

Ander vraagje; waar is het foutgegaan? Ik had het vroeger niet in mijn hoofd gehaald, bepaalde dingen waren gewoon glashelder, dat ik die niet hoefde te flikken, ook toen ik een tiener was. Hoe zit dat bij jullie??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven