Geld & Recht alle pijlers

ik voel me afgezet!

19-02-2010 15:16 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet wat er nog mogelijk is voor ons.

Wij hadden problemen met de vaatwasser en daarom heb ik een monteur laten komen. Ik had de monteur aan de lijn en vroeg hem wat de kosten waren. Hij zei dat het om 59 euro voorrijkosten ging en de kosten voor als hij eventueel wat moet repareren.

Binnen een uur waren ze bij mij thuis en hebben in totaal 5 minuten gekeken. De vaatwasser is aan z'n einde. Er moest een nieuwe motor in en dat ging me zo'n 4 a 500 euro kosten. Ik heb gezegd dat hij niets hoefde te repareren en dat we een nieuwe zouden kopen.

Nu komt 't, de rekening. Of ik even 188 euro contant wou betalen! Ze zijn 10 minuten binnen geweest!!

Ik heb gezegd dat ik het een uitzonderlijk hoog bedrag vond en het er eigenlijk niet mee eens was. Maar goed, contant had ik het niet in huis en ik moest het overmaken.

Dat moest ik dus doen want ze wilden geen factuur opsturen.

Ik moest tekenen op het bonnetje dat ze geweest waren. Dit heb ik ook gedaan en ik heb er nogmaals bij gezegd dat ik het bedrag echt belachelijk vond.

Gisterenavond kwam mijn man thuis en die was ronduit verbaasd over de hoogte van het bedrag. Hij heeft vervolgens het bedrijf gebeld met de vraag hoe het kwam dat het factuurbedrag zo hoog was.

Hij kreeg een grote bek en de hoorn werd erop gegooid.

Ik heb vanochtend geprobeerd het bedrag te storneren maar dit blijkt alleen mogelijk te zijn wanneer het een incasso betreft en niet wanneer je zelf een bedrag hebt overgemaakt.

Vanochtend heeft mijn man weer gebeld en hij heeft het gesprek getaped. Ze waren op geen enkele wijze bereid ons tegemoet te komen.

Persoonlijk vind ik het gewoon pure dwaling.

Weet iemand iets wat ik hier nog aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
ja inderdaad. Maar weet je, ik was zo blij dat er direct iemand kon komen!!

Terwijl als ik normaal een grote aankoop doe ik altijd zoek naar reviews!
ja inderdaad. Maar weet je, ik was zo blij dat er direct iemand kon komen!!

Terwijl als ik normaal een grote aankoop doe ik altijd zoek naar reviews!
Sneu verhaal Eefje 1979.

Kun je je man niet laten bellen, met een 'dreigement', dat hij ,of een behoorlijke factuur stuurt, of, jij je voegt bij Tros Radar, bij een lange lijst van gedupeerden?.

Misschien krijg je nog iets van genoegdoening.

Je geld zal wel weg zijn.

Bezorg ze dan maar een hoop werk.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
ja mn man heeft al gedreigd met radar, maar dat interesseerde m geen zak
echt hoor, deze praktijken moeten gestopt worden,dus heel veel negatieve aandacht geven aan die gasten....belachelijk!!
.
Je bent ook afgezet, maar ik kan me zo voorstellen dat je dan maar gewoon tekent, want je hebt die mannen in je huis staan. Ik zou het daar ook op gooien: dat je de spanning om te snijden vond en dat je daarom onder dwang maar getekend hebt. Laat ze maar met een uitleg van het bedrag komen in de vorm van een factuur, want volgens mij is dit bedoeld om zwart wat bij te verdienen.
.
quote:liefie2003 schreef op 19 februari 2010 @ 17:26:

Voordat je een bedrijf inschakelt moet je denk ik beter op Radar kijken...

Ja, of referenties in winnen bij buren en vrienden.

Elke flapdrol kan een betrouwbaar uitziende website maken en dat doet ons geloven dat het wel goed zit met dat bedrijf. Helaas...
.
.
Brrr hoe langer ik hier over nadenk hoe zotter ik het vind. 188 euro voor 10min... en dan je intimideren in je eigen huis, brrrr ik ben zelf alleenstaand met 2 kinderen, moet er niet aan denken... ik zou ook gewoon betalen hoor in deze situatie!!!!
.
quote:lindy schreef op 19 februari 2010 @ 18:43:

Lees hier ook maar eens

www.bedrijventoets.nl/bedrijven/428629/A_.html

Wow, da's inderdaad niet mis!

Enige troost is wel dat ik niet de enige ben. Het intimideren wat ze doen werd kennelijk ook door anderen zo ervaren.
Ik hoop dat ze op hun vingers getikt worden. Ik heb ze in ieder geval opgegeven voor de koude douche bij Radar en daarnaast heb ik ook kassa en opgelicht in kennis gesteld
Kan je geen aangifte doen bij de politie? Dat je bedreigd en geintimideerd bent?
Ik heb iets geleerd als het op rechtspraak aankomt en dat is de gouden regel redelijkheid en billijkheid. Misschien kun het het erop aan laten komen om de boel bij jullie te willen incasseren, waarbij de bewijslast bij hen ligt? Wel even navragen (juridisch loket? rechtsbijstand?) of dit mogelijk is. Succes. Ik vind het een alles behalve redelijke en/of billijke prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven