Geld & Recht alle pijlers

inboedel vezekeringsvraagje

11-01-2012 12:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdelijk mijn bakfiets en gewone fiets uit het schuurtje gehaald, zodat ik wat spulletjes van zolder er (tijdelijk) in kan zetten. We zijn daar namelijk bezig een muurtje op te trekken en er een slaapkamer van te maken. Maar nu staan mijn fietsjes dus in de tuin, opzich geen probleem want er staat een hekwerk omheen en ze staan op slot. Maar stel dat ze nu toch gestolen worden ?

Bakfietsen zijn erg populair en ik ben bang dat ik die dan niet vergoed ga krijgen via onze verzekering. Of valt een omheinde tuin ook onder de inboedel ?

Het is maar voor 3 dagen dat die spulletjes erin staan, maar ik maak me toch een beetje zorgen.
Bel je verzekeraar op, vertel hen je polisnummer en stel deze vraag
Inderdaad, bij sommige verzekeraars of producten of dekkingen is dit gedekt.

Niemand kan hier een goed antwoord op geven, zonder de maatschappij, dekking, polisvoorwaarden, eigen risico e.d. te kennen. Even de maatschappij bellen!
Mijn dure mountainbike werd uit mijn tuin met omheining en op slot gejat toen ik na een stukkie fietsen nodig moest piesen.

Mooi niet dat ik hem vergoed kreeg.

Want inboedel = binnen, afgesloten ruimte.

Interpolis zit ik bij. En hij viel ook niet binnen de buitendedeur-verzekering.
Dankjewel, de maatschappij belt me zo terug om een antwoord te geven !
Wij hebben voor eenpaar euro per maand een tuinverzekering, speciaal voor dit soort dingen (of tuinmeubels, speelgoed ed).
Ik neem aan dat je die bakfiets nooit gebruikt? Want op straat kan die ook gestolen worden natuurlijk...
@ tiepmiepje

natuurlijk gebruik ik de bakfiets wel, dagelijks.

Maar doordat wij een nieuwbouw woning hebben (in een wijk die nog volop in de bouw is) zou je gemakkelijk ongezien weg kunnen komen met de fiets. Ook mede doordat we nog geen buren hebben en omdat de andere woningen die er al staan, nog niet allemaal bewoond zijn.

Bij de overburen hebben ze de aanhangwagen gewoon voor de deur weg gestolen. Vandaar de vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven