Geld & Recht alle pijlers

Inbraak (walgelijk)

18-09-2012 09:50 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag is mijn overbuurman veel te jong overleden. Vanmorgen belt de politie aan met de mededeling dat er ingebroken is. Ik weet dat dit niet voor het eerst gebeurt, en helaas ook niet voor het laatst, maar dit is toch gewoon walgelijk. Ik ben een sociaal mens, maar als ze de daders oppakken, mogen ze van mij flink gestraft worden. Zeker niet al te soft afhandelen dit soort zaken.

Is er iemand die weet hoe de strafmaat is dit soort gevallen?

Mijn gevoel zegt dat dit soort daders snel weer op vrije voeten rondloopt.
Not a day goes by I don t think about you.
Ik zie de link niet met de overbuurman?
O sorry, ik snap het al. Er is dus ingebroken in de woning van de overledene.

Inbraken zijn altijd kut. En ja, ze staan in de meeste gevallen weer snel op straat (als ze al gepakt worden).
Kaatje: ik denk dat er is ingebroken in het huis van de pas overleden buurman..
Er is ingebroken bij de overbuurman Kaatje.
Ik neem aan dat er bij de overbuurman is ingebroken. Als het bij TO zelf was geweest had ze geen politie nodig gehad om erachter te komen. Politie vraagt na een inbraak wel vaak rond in de straat of iemand iets heeft gezien.

Maar de inbrekers wisten wrsch. dat ze weinig risico liepen vanwege het overlijden. En dat is inderdaad walgelijk.
Dames, er is inderdaad ingebroken bij de overledene.
Het is inderdaad walgelijk. Daarom raden begrafenisondernemers ook aan nooit een overlijdensbericht in een krant te plaatsen.
verba volant, scripta manent.
Tja, lijkenpikkers zijn van alle tijden.
En nee de straf is volgens mij niet zwaarder.
quote:MarianneDavids schreef op 18 september 2012 @ 09:58:

Het is inderdaad walgelijk. Daarom raden begrafenisondernemers ook aan nooit een overlijdensbericht in een krant te plaatsen.En wil je dat wel, dan zonder naw-gegevens.
En dan komt dadelijk de belastingdienst ook nog even langs. Ook diefstal, eigenlijk.
quote:frizzy schreef op 18 september 2012 @ 10:09:

En nee de straf is volgens mij niet zwaarder.

Ik zou ook niet weten waarom wel eigenlijk.

Inbraak is altijd erg, misschien nog wel vervelender als je (kleine) kinderen hebt die boven liggen te slapen. Of een gewelddadige inbraak bij ouderen.
Ligt hij thuis opgebaard?

Bij ons hadden dieven er een handje van om de auto's bij de

Begraafplaats onder handen te nemen, zo erg dat er per dienst een bewaker moest gaan staan.

Weinig respect.
quote:SeptemberGirl schreef op 18 september 2012 @ 10:18:

En dan komt dadelijk de belastingdienst ook nog even langs. Ook diefstal, eigenlijk.
Walgelijk.

En dan komt dadelijk de belastingdienst ook nog even langs. Ook diefstal, eigenlijk.En wat vind je van de inbraak bij de overbuurman?

En dan komt dadelijk de belastingdienst ook nog even langs. Ook diefstal, eigenlijk.precies! da's de grootste criminele organisatie van Nederland!
quote:helene31 schreef op 18 september 2012 @ 10:18:

[...]

Inbraak is altijd erg, misschien nog wel vervelender als je (kleine) kinderen hebt die boven liggen te slapen. Of een gewelddadige inbraak bij ouderen.Niets aan toe te voegen! Ben benieuwd wat er op Prinsjesdag wordt gezegd over de veiligheid van de burger.
Ik vind dat sowieso iedereen met z'n tengels van andermans spullen af moet blijven, maar sommige dingen zijn nog lager dan andere, en dit is er eentje van. Bah, ik kots op dat soort lui.
quote:elninjoo schreef op 18 september 2012 @ 10:36:

[...]

precies! da's de grootste criminele organisatie van Nederland!Maar met profiteren van crimineel geld is dan zeker weer helemaal niks mis....
Ja, en zet als nabestaande je eigen adres maar niet bij de rouwadvertentie in de krant, want dan is de kans ook aanwezig dat terwijl jij bij de uitvaart zit, er even gezellig inbrekers bij jou thuis op bezoek gaan...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Nou normaal heb ik geen problemen met belasting betalen, maar ik vond het inderdaad wel behoorlijk absurd dat mijn moeder tienduizenden euro's aan de fiscus mocht afdragen, uitsluitend en alleen omdat mijn vader overleden was.

Belasting over mijn erfenis trouwens, ook al mag en wil ik die niet vorderen. Maar daarom mocht mijn moeder mooi dat geld ophoesten. Ik vind het echt absurd.
quote:helene31 schreef op 18 september 2012 @ 10:16:

[...]

En wil je dat wel, dan zonder naw-gegevens.

Maar er staat dikwijls ook een correspondentie-adres bij.

Bovendien zijn adressen aan de hand van namen, tenzij je Jansen of De Vries heet, vrij makkelijk te achterhalen.
verba volant, scripta manent.
quote:pyridine schreef op 18 september 2012 @ 10:56:

Nou normaal heb ik geen problemen met belasting betalen, maar ik vond het inderdaad wel behoorlijk absurd dat mijn moeder tienduizenden euro's aan de fiscus mocht afdragen, uitsluitend en alleen omdat mijn vader overleden was.

Belasting over mijn erfenis trouwens, ook al mag en wil ik die niet vorderen. Maar daarom mocht mijn moeder mooi dat geld ophoesten. Ik vind het echt absurd.In principe hoefde ze toch niks op te hoesten, ze kreeg immers een veel groter bedrag van haar overleden man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven