Inbraak (walgelijk)
dinsdag 18 september 2012 om 09:50
Zaterdag is mijn overbuurman veel te jong overleden. Vanmorgen belt de politie aan met de mededeling dat er ingebroken is. Ik weet dat dit niet voor het eerst gebeurt, en helaas ook niet voor het laatst, maar dit is toch gewoon walgelijk. Ik ben een sociaal mens, maar als ze de daders oppakken, mogen ze van mij flink gestraft worden. Zeker niet al te soft afhandelen dit soort zaken.
Is er iemand die weet hoe de strafmaat is dit soort gevallen?
Mijn gevoel zegt dat dit soort daders snel weer op vrije voeten rondloopt.
Is er iemand die weet hoe de strafmaat is dit soort gevallen?
Mijn gevoel zegt dat dit soort daders snel weer op vrije voeten rondloopt.
Not a day goes by I don t think about you.
dinsdag 18 september 2012 om 09:54
Ik neem aan dat er bij de overbuurman is ingebroken. Als het bij TO zelf was geweest had ze geen politie nodig gehad om erachter te komen. Politie vraagt na een inbraak wel vaak rond in de straat of iemand iets heeft gezien.
Maar de inbrekers wisten wrsch. dat ze weinig risico liepen vanwege het overlijden. En dat is inderdaad walgelijk.
Maar de inbrekers wisten wrsch. dat ze weinig risico liepen vanwege het overlijden. En dat is inderdaad walgelijk.
dinsdag 18 september 2012 om 10:18
dinsdag 18 september 2012 om 10:37
quote:helene31 schreef op 18 september 2012 @ 10:18:
[...]
Inbraak is altijd erg, misschien nog wel vervelender als je (kleine) kinderen hebt die boven liggen te slapen. Of een gewelddadige inbraak bij ouderen.Niets aan toe te voegen! Ben benieuwd wat er op Prinsjesdag wordt gezegd over de veiligheid van de burger.
[...]
Inbraak is altijd erg, misschien nog wel vervelender als je (kleine) kinderen hebt die boven liggen te slapen. Of een gewelddadige inbraak bij ouderen.Niets aan toe te voegen! Ben benieuwd wat er op Prinsjesdag wordt gezegd over de veiligheid van de burger.
Not a day goes by I don t think about you.
dinsdag 18 september 2012 om 10:44
Ja, en zet als nabestaande je eigen adres maar niet bij de rouwadvertentie in de krant, want dan is de kans ook aanwezig dat terwijl jij bij de uitvaart zit, er even gezellig inbrekers bij jou thuis op bezoek gaan...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
dinsdag 18 september 2012 om 10:56
Nou normaal heb ik geen problemen met belasting betalen, maar ik vond het inderdaad wel behoorlijk absurd dat mijn moeder tienduizenden euro's aan de fiscus mocht afdragen, uitsluitend en alleen omdat mijn vader overleden was.
Belasting over mijn erfenis trouwens, ook al mag en wil ik die niet vorderen. Maar daarom mocht mijn moeder mooi dat geld ophoesten. Ik vind het echt absurd.
Belasting over mijn erfenis trouwens, ook al mag en wil ik die niet vorderen. Maar daarom mocht mijn moeder mooi dat geld ophoesten. Ik vind het echt absurd.
dinsdag 18 september 2012 om 10:59
quote:helene31 schreef op 18 september 2012 @ 10:16:
[...]
En wil je dat wel, dan zonder naw-gegevens.
Maar er staat dikwijls ook een correspondentie-adres bij.
Bovendien zijn adressen aan de hand van namen, tenzij je Jansen of De Vries heet, vrij makkelijk te achterhalen.
[...]
En wil je dat wel, dan zonder naw-gegevens.
Maar er staat dikwijls ook een correspondentie-adres bij.
Bovendien zijn adressen aan de hand van namen, tenzij je Jansen of De Vries heet, vrij makkelijk te achterhalen.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 18 september 2012 om 11:03
quote:pyridine schreef op 18 september 2012 @ 10:56:
Nou normaal heb ik geen problemen met belasting betalen, maar ik vond het inderdaad wel behoorlijk absurd dat mijn moeder tienduizenden euro's aan de fiscus mocht afdragen, uitsluitend en alleen omdat mijn vader overleden was.
Belasting over mijn erfenis trouwens, ook al mag en wil ik die niet vorderen. Maar daarom mocht mijn moeder mooi dat geld ophoesten. Ik vind het echt absurd.In principe hoefde ze toch niks op te hoesten, ze kreeg immers een veel groter bedrag van haar overleden man.
Belasting over mijn erfenis trouwens, ook al mag en wil ik die niet vorderen. Maar daarom mocht mijn moeder mooi dat geld ophoesten. Ik vind het echt absurd.In principe hoefde ze toch niks op te hoesten, ze kreeg immers een veel groter bedrag van haar overleden man.