Geld & Recht alle pijlers

Indentiteitskaart kwijt! Pinpas kapot...pech...

01-07-2010 23:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet dat ik aangifte moet doen omdat ik mijn ID kwijt ben, maar ook mijn pinpas is helaas stuk gegaan...nu moet ik mn nieuwe ID wel kunnen betalen en bij de bank moet ik het geld halen maar me wel kunnen legitimeren...Help dus.

Weet iemand of je een tijdelijk indetiteitskaart meekrijgt? Waar je jezelf ook bij de bank kunt legitimeren>?

Alvast bedankt...
Oh, dat is heel verveled inderdaad. Ik heb het ook meegemaakt.

Het enige wat je kunt doen is veld van iemand anders lenen. De bank werkt niet mee en de gemeente ook niet.
Volgens mij is dat niet mogelijk. Kun je het geld niet per telefoon over maken naar iemands rekening waar wel een pasje van is?

Of anders ff tijdelijk ergens wat lenen wellicht? Gewoon tot je je id-kaart weer hebt?

Pinpasje aanvragen kan trouwens wel zonder id-kaart dus je kan ook gewoon een paar dagen daarmee wachten.

Succes.
Dat zal helemaal afhangen van de welwillendheid van je bank c.q. gemeente. Als je een rijbewijs hebt, kun je bij de bank proberen daarmee een nieuwe pas te krijgen. Als je dat niet hebt, zou ik beginnen bij het gemeentehuis.
Ik dacht net zal ik een topic openen over mijn id, lees ik dit..

Ik ben mijn id kwijt en heb hem morgen nodig. De hele week lag hij keurig op mijn tafeltje maar waar hij nu is?????

Heb zelfs al in de koelkast gekeken..

Sorry, geen tips...
Ik had dit ook toen mijn portemonee was gestolen, ik had al een nieuwe pas aangevraagd, en die moest ik nog activeren, maar daarvoor had ik legitimatie nodig. Ik naar de bank, mijn verhaal verteld, en toen vroegen ze allemaal persoonlijke vragen, zoals geboortedatum van je ouders enzo, en toen is het wel gelukt.

En volgens mijn moeder die bij de ABN werkt, moeten ze dan eenmalig een bedrag meegeven waarvan je je id kan betalen. Dus ik zou gewoon naar de bank gaan en proberen.
quote:gmkp schreef op 01 juli 2010 @ 23:15:

Ik ben mijn id kwijt en heb hem morgen nodig. De hele week lag hij keurig op mijn tafeltje maar waar hij nu is?????

Sorry, geen tips...Tip: een ander laten zoeken. Bij mij ligt het dan altijd op een plek waar ik al heb gekeken, maar niet goed genoeg en dan denk ik vervolgens ,daar kan ie niet liggen want daar heb ik al gekeken. Een paar frisse ogen dus.

Sorry, geen tips...He Gumkop . Ook geen tips sorry.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als je aangifte doet kun je met je procesverbaal rond de 50 euro meekrijgen bij de bank om een nieuwe ID aan te vragen. Heb ik ook gehad een tijd terug, je krijgt net genoeg geld om een nieuwe ID aan te vragen. Sindsdien altijd geld achter de hand thuis houden.
Hoe zou de bank aan de geboortedata van mijn ouders moeten komen??

Wel rottig zeg, zo zie je maar dat verzuipen in zo'n systeem makkelijker is dan je denkt. Als je geen sociaal betrokken mensen in je omgeving zijn die je iets willen lenen, ben je flink de sjaak.
quote:mylenevalerie schreef op 01 juli 2010 @ 23:31:

[...]

He Gumkop . Ook geen tips sorry.

NEEEEEEEEEEEEEEE geen GUMKOP *huilende smily*

Ik heb hem:-DDDDD

Lag tussen het oud papier GRRRRRRRRRRRR.

(heb thuishulp en die is soms heerlijk fanatiek....)

Maar goed, ik kan morgen mezelf legitimeren(?) als ik op vakantie ga...
Heb je een rijbewijs? Dat is een geldig legitimatiemiddel bij vele banken.
Gamekip?

Greta marietje kristina polhuis?

Gerdien marije karien paard?

Gemeende paardenkracht?

Waar staat gmkp voor?
Toch Gumkop. In ieder geval voor een aantal forummers

Of gummiknuppel?
quote:gmkp schreef op 01 juli 2010 @ 23:41:

[...]

NEEEEEEEEEEEEEEE geen GUMKOP *huilende smily*

Ik heb hem:-DDDDD

Lag tussen het oud papier GRRRRRRRRRRRR.

(heb thuishulp en die is soms heerlijk fanatiek....)

Maar goed, ik kan morgen mezelf legitimeren(?) als ik op vakantie ga...Wooow dan heb je geluk dat je eraan hebt gedacht om daar te kijken...!
quote:MiNouTje schreef op 01 juli 2010 @ 23:47:

Toch Gumkop. In ieder geval voor een aantal forummers

Of gummiknuppel?

Grmbl, ik ga na mijn vakantie mijn nick veranderen, heb 2 wk de tijd om er over te denken...

Maare is beetje oftopic?
quote:SalineXL schreef op 01 juli 2010 @ 23:45:

Gamekip?

Greta marietje kristina polhuis?

Gerdien marije karien paard?

Gemeende paardenkracht?

Waar staat gmkp voor? Nergens, dat typte mijn 4 jarige toen ik een nick maakte...
Ook over 2 weken is het gewoon Gumkop. Welke Gummieknuppel verliest zijn id als die morgen op vakantie moet?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Heb je 'm alvast in je tas gestopt?
als je aangifte hebt gedaan krijg je daarvan bewijs mee, daarmee kan je naar de bank zodat je je kan legitimeren (op die aangifte), zo ging het bij mijn dochter die haar hele portemonnee kwijt was geraakt .. zonder problemen geld op kunnen nemen
quote:gmkp schreef op 01 juli 2010 @ 23:54:

[...]

Grmbl, ik ga na mijn vakantie mijn nick veranderen, heb 2 wk de tijd om er over te denken...

Maare is beetje oftopic?Ik had toch al een zinvolle bijdrage geleverd?
Hadden vrienden van mn ouders een keer in het buitenland, bij de camping. Ze wilden betalen voor de camping, maar voor zo'n bedrag moest je (we praten over decennia terug) bij de bank geld ophalen. Daarvoor moest je je kunnen legitimeren, maar de camping hield de paspoorten tijdens je verblijf in. Ze kregen hun paspoort niet terug voordat ze betaald hadden en kregen geen geld voordat ze hun paspoort lieten zien.

Lekkere constructie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven