Geld & Recht alle pijlers

Is dit een nep-website??

23-08-2011 17:04 60 berichten
Heb ík weer.

Kwam op het internet op een site die schoenen verkoopt van het merk dat ik graag wil hebben. Alleen vééééél goedkoper (zo'n 50%). Bovendien zag ik modellen staan die ik niet op andere (zo te zien wel bonafide) sites met dit merk heb gezien, maar...en nu komt het: die vind ik eigenlijk veel LEUKER!!

Om kort te gaan: De site is vaag, een email verzenden lukt niet en mijn norton antivirus kwalificeert de betrouwbaarheid ervan met een grijs vraagtekentje. Er zijn geen contactgegevens, dus ik weet eigenlijk genoeg natuurlijk. Punt is, dat er een foto staat van deze schoenen, nepmerk of niet, ze zijn léúk ( en nog steeds een dikke 90 euro trouwens) dus je zou ze ergens moeten kunnen kopen. Ben alleen bang dat als ik het hier doe, ik kan fluiten naar mijn geld en mijn schoentjes!

( Ik weet niet of ik de site hier mag noemen, dus doe ik het maar even niet. )
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoebie schreef op 23 augustus 2011 @ 19:32:

[...]

Je ziet dat het na het inloggen een nepscherm is. Maar ze vragen om een extra controle door middel van je Tincode bij de ING of op e.dentifier bij de ABN Of je reader bij de Rabo met een S toets. En een S toets of tincode is niet om in te loggen maar om te verzenden.Bedankt voor je reactie!
...
quote:blokjekaas schreef op 23 augustus 2011 @ 18:54:

[...]

Er zijn inmiddels genoeg manieren om dit specifieke virus te bestrijden. Virus bestaat overigens al sinds 2006.

Deze schoenenwebsite lijkt schoon te zijn, nadat ik hem door een aantal scanners heb gehaald. Grote kans dat de pc van de persoon die een melding kreeg, al behoorlijk besmet was.Het probleem is dat dit nieuwe torpig virus dus helemaal niet zo gemakkelijk te bestrijden is. Je kunt het niet zelf verwijderen of je moet heel veel verstand van pc's hebben.
quote:invincible schreef op 23 augustus 2011 @ 19:19:

[...]

Het gaat om MBT Staan ze hier niet bij? http://schoenen-mbt.nl/ gewoon Nederlands, aangesloten bij de kvk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zoebie;

Heb ook zo'n virus gehad op m'n werklaptop. Moest ook wat aanklikken (betalen) om virus te verwijderen. Zag eruit als windows melding.

Virus was zo in laptop 'gegaan' dat toen ie opnieuw geinstalleerd was ze allerlei nummers moesten wijzigen omdat intetnet het niet meer deed.
quote:invincible schreef op 23 augustus 2011 @ 17:04:

Alleen vééééél goedkoper (zo'n 50%).

Ik zie ineens een levensvatbaar business model. schoenwinkel.nl, met mooie schoen voor de helluf van de prijs!

Blijkt bij aflevering dat je maar 1 schoen krijgt, en de prijs per stuk is. Alleen hoe kan je zonder argwaan vragen naar de linker of rechter schoen?

Ik zou niets kopen bij zo'n dubieuze site. Straks krijg is idd maar 1 schoen. En de tweede is daarna vast 200 euro.
o dan ben ik dus echt goed in vertrouwen.

Ik bestel echt overal ook buiten Nederland en kijk nooit nergens naar.

Ik zou er gerust bestellen en als ik het niet vertrouw doe ik het met mn creditcard dan ben ik toch ook verzekerd (dacht ik altijd?)

.
Zoebie, je hebt gelijk dat dit virus een probleem oplevert omdat het lastig te detecteren is. Doen alsof het zomaar je pc binnenvliegt, is echter ook wat overdreven.

Als je verstandig internet, dus met firewall, niet zomaar dingen installeren, uitkijken voor phishing sites, dat soort dingen, loop je geen risico. Van enkel het kijken naar een website is nog nooit iemand bevirusd geraakt. Op 'ja' klikken bij pop-ups en zo, het achterlaten van login gegevens, dingen installeren... kijk, dat is een ander verhaal.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Deze site ziet er slecht uit. Slecht Nederlands, en waar zitten de keurmerken?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nou ik heb geen virus en heb er toch op gekeken en zelfs schoenen aangeklikt.
Heb ze net een mail proberen te sturen of ze even wilden kijken naar dit forum :-)

Tot 2 keer toe niet gelukt, er staat dat de mail niet geinitialiseerd kan worden????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven