Geld & Recht alle pijlers

Is dit een nep-website??

23-08-2011 17:04 60 berichten
Heb ík weer.

Kwam op het internet op een site die schoenen verkoopt van het merk dat ik graag wil hebben. Alleen vééééél goedkoper (zo'n 50%). Bovendien zag ik modellen staan die ik niet op andere (zo te zien wel bonafide) sites met dit merk heb gezien, maar...en nu komt het: die vind ik eigenlijk veel LEUKER!!

Om kort te gaan: De site is vaag, een email verzenden lukt niet en mijn norton antivirus kwalificeert de betrouwbaarheid ervan met een grijs vraagtekentje. Er zijn geen contactgegevens, dus ik weet eigenlijk genoeg natuurlijk. Punt is, dat er een foto staat van deze schoenen, nepmerk of niet, ze zijn léúk ( en nog steeds een dikke 90 euro trouwens) dus je zou ze ergens moeten kunnen kopen. Ben alleen bang dat als ik het hier doe, ik kan fluiten naar mijn geld en mijn schoentjes!

( Ik weet niet of ik de site hier mag noemen, dus doe ik het maar even niet. )
De naam van de site googlen. Je zal vast niet de eerste zijn die er wat besteld, en dan kom je vanzelf wel een forum oid tegen als het inderdaad een foute site is.
Heb ik gedaan. Kon niks vinden...
Kun je de webwinkel vinden bij de KvK?
Oh da's ook een goeie. Ga het zo even proberen.

Heb trouwens één item erover gevonden. Op het FOK-forum vroeg iemand zich dit ook af. Niemand die het wist overigens..
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet vertrouwt, moet je het gewoon niet doen. Hoe jammer het ook lijkt. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het vaak ook te mooi om waar te zijn...
...
Niet gevonden bij KvK...
Geef die link maar....ben benieuwd
Ik ook. Of gewoon de naam van de site. Wehkamp en hyves worden ook vaak genoemd, en weet ik veel wat voor andere website-namen nog meer, dus dan zal dit ook vast geen kwaad kunnen.
Ok dan.

mbt.schoenennl.com
bedoel je deze?

http://www.mbtschoenennl.com
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is waarschijnlijk ook gewoon te mooi om waar te zijn.
Volgens mij vroeg iemand in oktober hetzelfde op het fokforum.
Ik zou daar niets bestellen. Geen KVK nummer en geen adres zijn voor mij geen goed teken.
Slechte vertaling ook....

Denk ook dat dit een malafide site is....
quote:Xander68 schreef op 23 augustus 2011 @ 17:33:

bedoel je deze?

http://www.mbtschoenennl.comJa dat is 'm.
ik heb meteen een virus te pakken
.
quote:Snoekkie schreef op 23 augustus 2011 @ 17:41:

ik heb meteen een virus te pakken ojee!! Meen je dat nou!
helaas wel. Ik zou er ook niks bestellen hoor!
Het kan óf een malafide site zijn, óf de schoenen zijn nep (niet het originele merk), óf beide....
.
Er zijn trouwens meer van dit soort sites, vooral engelstalige, met ongeveer dezelfde inhoud en dezelfde vage constructie.
.
Wat vaag. Kunnen die sites niet ergens gerapporteerd worden, en dan offline worden gehaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven