Kan een lease auto geschorst worden?
dinsdag 1 mei 2012 om 13:09
Zoals de meeste van jullie weten ben ik zwanger, en ik wou graag thuis, in Zuid-Afrika bevallen. Ik ben inmiddels in Zuid-Afrika. En ben niet van plan om voor de bevalling terug te gaan. Ik ben uitgerekend eind Augustus, hou er rekening mee dat ik September pas weer naar huis ga.
In NL heb ik een lease auto. Net aan andere gekregen, omdat de vorige auto stuk was. Mijn lease auto is vrij prijzig in de maand, en ik sponsor de belastingdienst aardig door de wegenbelasting.
Mijn vraag is, kan ik een lease auto volledig schorsen?En dat het lease bedrag ook niet betaald hoeft te worden, en dat ik die maanden gewoon aan het einde van mijn lease contract krijg? De auto word particulier geleast, met een lease contract van 60 maanden, ik heb hem nu 15 maanden.
In NL heb ik een lease auto. Net aan andere gekregen, omdat de vorige auto stuk was. Mijn lease auto is vrij prijzig in de maand, en ik sponsor de belastingdienst aardig door de wegenbelasting.
Mijn vraag is, kan ik een lease auto volledig schorsen?En dat het lease bedrag ook niet betaald hoeft te worden, en dat ik die maanden gewoon aan het einde van mijn lease contract krijg? De auto word particulier geleast, met een lease contract van 60 maanden, ik heb hem nu 15 maanden.

dinsdag 1 mei 2012 om 13:58
Kan mijn lease contract niet stopzetten. Kan het contract wel afkopen, moet ik wel even ¤80.000 neer tellen. Denk dat ik maar pas.
Ik heb het niet eerder geregeld, omdat ik eigenlijk hals over kop naar ZA ben gegaan. Kreeg advies van mijn gynaecoloog om zo niet te lang wachten met vliegen, en om het dus zo snel mogelijk te doen. En had zorgen die voor mijn auto gingen, mijn hond, kat & paard, en bedrijf vind ik toch iets belangrijker dan een auto.
Kwam er eigenlijk in ZA achter nu ik niet werk, hoor alleen 3 keer in de week hoe het gaat. Ik niet kan zeggen dat ik werk, en ik heb dan ook geen recht om mezelf gewoon lekker stug door te betalen. En ja, nu ik iets minder geld heb is die auto een rib uit mijn lijf.
Ik heb het niet eerder geregeld, omdat ik eigenlijk hals over kop naar ZA ben gegaan. Kreeg advies van mijn gynaecoloog om zo niet te lang wachten met vliegen, en om het dus zo snel mogelijk te doen. En had zorgen die voor mijn auto gingen, mijn hond, kat & paard, en bedrijf vind ik toch iets belangrijker dan een auto.
Kwam er eigenlijk in ZA achter nu ik niet werk, hoor alleen 3 keer in de week hoe het gaat. Ik niet kan zeggen dat ik werk, en ik heb dan ook geen recht om mezelf gewoon lekker stug door te betalen. En ja, nu ik iets minder geld heb is die auto een rib uit mijn lijf.
dinsdag 1 mei 2012 om 14:37
Je hebt wel het voordeel, dat je nu waarschijnlijk minder kilometers maakt, dan dat je afgesproken hebt in je lease contract. Dat zal verrekend worden. Ik heb in het verleden vaak meegemaakt dat we als bedrijf met een lease-auto bleven zitten, als de werknemer niet meer voor ons werkte. Afkopen is voor jou dus niet te doen. Wat een geld zeg! Wij schoven de auto dan door naar een andere medewerker. Kan dat in jouw geval niet? Wie neemt jouw zaken waar, kun je het niet zo regelen dat bij de functie een auto van de zaak hoort?

dinsdag 1 mei 2012 om 17:43
Ligt mede aan je leaseconstructie. Bij operational lease kun je je contract opschorten, echter betaal je dan vaak nog zo'n 60% van de vaste kosten (dus excl. brandstof) door en staat de auto in stalling bij de leasemaatschappij. Kosten van bijv. afschrijving lopen immers gewoon door.
Eventueel kun je je kilometers tijdelijk op 0 zetten, dat scheelt in ieder geval je brandstofvoorschot (bij operational lease).
Is het mogelijk om iemand te vinden die voor een paar maanden in de auto gaat rijden en de kosten betaalt?
Eventueel kun je je kilometers tijdelijk op 0 zetten, dat scheelt in ieder geval je brandstofvoorschot (bij operational lease).
Is het mogelijk om iemand te vinden die voor een paar maanden in de auto gaat rijden en de kosten betaalt?
donderdag 3 mei 2012 om 00:38
Om het kenteken te kunnen schorsen moet je kentekenhouder zijn. Dat betekent feitelijk dat het jou eigen auto moet zijn, je bent dus in bezit van kentekenbewijs deel IB en deel II. Waarop je als kentekenhouder/eigenaar staat benoemd. Met deze documenten kan je bij het RDW het kenteken schorsen.
Op het moment dat het kenteken geschorst is mag het voertuig niet meer op de openbare weg komen. Zelfs niet geparkeerd staan op of aan de openbare weg. Dus het voertuig moet op eigen terrein staan of in een garage staan. Want anders is er sprake van een strafbaar feit.
"een motorrijtuig of een aanhangwagen laten staan of daarmee rijden, terwijl voor dat voertuig geen kenteken is opgegeven, geen kentekenbewijs is afgegeven of het kentekenbewijs zijn geldigheid heeft verloren"
staandehouding verdachte c.q. horen eigenaar verplicht
Feit: * K 026 a - een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets
Bedrag: *
Op het moment dat het kenteken geschorst is mag het voertuig niet meer op de openbare weg komen. Zelfs niet geparkeerd staan op of aan de openbare weg. Dus het voertuig moet op eigen terrein staan of in een garage staan. Want anders is er sprake van een strafbaar feit.
"een motorrijtuig of een aanhangwagen laten staan of daarmee rijden, terwijl voor dat voertuig geen kenteken is opgegeven, geen kentekenbewijs is afgegeven of het kentekenbewijs zijn geldigheid heeft verloren"
staandehouding verdachte c.q. horen eigenaar verplicht
Feit: * K 026 a - een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets
Bedrag: *