Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:28:

Hanneke,

Dat van die huisdieren was ik niet mee bekend, is mij niks over verteld. Dank je wel, hier ga ik morgen achteraan. Die 200 zijn haar vaste lasten voor zorgverzekering en haar telefoon.

Mobiel?

Die kan er uit dus...

Dat is zo'n ontzettende kostenpost!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
100 euro telefoon in de maand?
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2011 @ 20:28:

[...]

Weet ik ook wel, ik heb je situatie hier een beetje meegelezen

MAAR, ik geloof wel dat jij je prioriteiten goed hebt liggen

En daar twijfel ik een beetje aan bij TOdaar kregen we laatst nog een compliment over toen we bij budget beheer gingen tekenen, ze keek de lijst na waarop alle lasten staan,zegt ze: goh ik zie hier niks raars staan,zelfs geen loterij

Hanneke,

Dat van die huisdieren was ik niet mee bekend, is mij niks over verteld. Dank je wel, hier ga ik morgen achteraan. Die 200 zijn haar vaste lasten voor zorgverzekering en haar telefoon.Hoe hoog is haar telefoonrekening wel niet?!?! (Even ter referentie: ik heb een sim-only abbo bij BEN voor 5 euro per maand.)
We zijn al aan het kijken of er iemand belang heeft bij onze vogel en 2 slangen. Jammer genoeg moeten we ze weg doen maar iemand hiervoor vinden lukt niet zo snel.
Heeft ze 190 euro nodig voor haar zorgverzekering?
Luxaflex, wat een toepasselijk motto
Telefoon en zorgverzekering? Ze krijgt toeslag voor de verzekering (of komen jullie uit Belgie? dan weet ik het niet) en 100,- aan een telefoon? Wordt het niet eens tijd om dat op te zeggen dan?

Hanneke,

Dat van die huisdieren was ik niet mee bekend, is mij niks over verteld. Dank je wel, hier ga ik morgen achteraan. Die 200 zijn haar vaste lasten voor zorgverzekering en haar telefoon.

Kolere, ik zit nog eens na te denken, ik heb een hoge zorgverzekeringspremie, zo'n ¤140, wil je dus zeggen dat ze voor ¤60 belt??????

Terwijl ze zo diep in de ellende zit????

Doe toch even normaal. Dit gelooft toch hopenlijk niemand!?!
Ze heeft een dure zorgverzekering ivm haar ongeluk nu... Haar telefoonrekening is een abbo waar ze dus aan vast zit
quote:robdevries schreef op 07 februari 2011 @ 20:30:

Luxaflex, wat een toepasselijk motto Tja, besparen besparen besparen
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:30:

We zijn al aan het kijken of er iemand belang heeft bij onze vogel en 2 slangen. Jammer genoeg moeten we ze weg doen maar iemand hiervoor vinden lukt niet zo snel."iemand belang"?! Doe eens een rondvraag bij asiels e.d., die hebben hier misschien wel ideeën bij?

We zijn al aan het kijken of er iemand belang heeft bij onze vogel en 2 slangen. Jammer genoeg moeten we ze weg doen maar iemand hiervoor vinden lukt niet zo snel.

Dan geef je die vogel aan de slangen dan ben je die al kwijt

Sorry ff een grapje tussendoor
quote:ronniemitchel schreef op 07 februari 2011 @ 20:30:

[...]

daar kregen we laatst nog een compliment over toen we bij budget beheer gingen tekenen, ze keek de lijst na waarop alle lasten staan,zegt ze: goh ik zie hier niks raars staan,zelfs geen loterij

Daar kunnen mensen nog een voorbeeld aan nemen...
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:26:

Veronica,

Klopt voorschoten heeft ze gehad tot 2 maanden terug, ze vinden dat ze genoeg hebben uitgekeerd en willen eerst niks meer betalen tot er meer bekend is vanuit het ziekenhuis.

Tja, dat kunnen ze vinden. Maar ik ben nieuwsgieriger naar wat jullie/haar adviseur er van vindt eigenlijk.

Tenzij de voorschotten exorbitant hoog waren, is er bij voortdurende arbeidsongeschiktheid geen reden om de voorschotten nu te stoppen. Want het maakt voor de kosten op dit moment niet uit of ze nog 15 jaar arbeidsongeschikt blijft of volgend jaar aan het werk gaat. De voorschotten zouden gebaseerd moeten zijn op de inkomstenderving op dit moment.

Dus werk wat ze eerst wel deed maar nu, vandaag, niet kan. Dat ze morgen weer kan werken wil niet zeggen dat vandaag niet vergoed hoeft te worden. Dàt voorschot zou uitbetaald moeten kunnen worden. Evenals kosten die gemaakt worden om bij de revalidatiekliniek te komen, brandstof, parkeergeld, dat soort dingen. Aanschaffen die ze moet doen of eigen bijdrages die ze moet betalen maar die niet vergoed worden door de ziektekostenverzekeraar (verbandmiddelen, medicatie, fysiotherapie etc), kunnen ook bevoorschot worden.

Dus tenzij de eerdere voorschotten exorbitant hoog waren òf de aansprakelijkheid toch ineens betwist wordt, zou een adviseur gewoon voorschotten voor haar moeten kunnen regelen.
Grappig dat iedereen het grote gat ziet tussen zorgverzekering, bellen en die ¤200

@RM, dan groei je toch stiekem wel een beetje als zo'n budget meneer dat tegen je zegt?
quote:Solveig schreef op 07 februari 2011 @ 20:21:

[...]

Dat hoeft idd niet altijd zo te zijn Pinkroses, maar ik zou daar toch niet meteen vanuit gaan en dus geen geld geven aan iemand die in de WSNP zit. Laat ze dat eerst maar eens bewijzen. Ik heb ook genoeg mensen gezien die in de WSNP nieuwe schulden maakten en eruit gegooid werden.Oh, dat ben ik ook zeker wel met je eens! Dat heb ik al weleens om mij heen gezien

We zijn al aan het kijken of er iemand belang heeft bij onze vogel en 2 slangen. Jammer genoeg moeten we ze weg doen maar iemand hiervoor vinden lukt niet zo snel.Zet een advertentie op marktplaats e.d. Ik kreeg op onze 3 slangen zat reacties. Ze zitten inmiddels in een privé dierentuin.
quote:mika65 schreef op 07 februari 2011 @ 20:32:

[...]

Dan geef je die vogel aan de slangen dan ben je die al kwijt

Sorry ff een grapje tussendoor
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:31:

Ze heeft een dure zorgverzekering ivm haar ongeluk nu... Haar telefoonrekening is een abbo waar ze dus aan vast zitDus, serieus, met aftrek van zorgtoeslag heeft jou vriendin een zorgverzekering van 190 euro?!?! Ze mogen de kosten van je verzekering toch helemaal niet omhoog gooien als je een ongeluk hebt gehad? Of ben ik nu achterlijk? Raar verhaal.
Hoe meer je zegt Ja, hoe minder ik geloof dat jullie je best doen om uit deze situatie te komen.

Volgens mij geven jullie een hoop uit aan onzin.

Roken jullie? Drinken? Veel snacks in huis?

Veel eten halen?
Wat veel harde reakties. Ik heb zelf weinig geld op dit moment, anders had ik met plezier iets overgemaakt.

Onzinnig om iemand die om hulp vraagt de les te lezen en hem of haar als een halve ***** af te doen.

Mij dunkt dat veel mensen die hier schrijven niet te beroerd zijn om , laten we zeggen , huursubsidie aan te nemen.

Of kinderbijslag.

Wordt tegen hen ook gezegd:'' Als je geen kinderen kunt betalen, begin er dan niet aan, Maar niet je handje op houden bij de staat''.

To, sterkte dus.
Ja, wat zijn dan haar vaste lasten? In ieder geval haar zorgverzekering.

Verder zullen jullie kritisch naar de vaste lasten moeten kijken. Beesten zijn gewoon kostenposten. Zeker slangen.

En volgens de Nederlandse regels zal je vriendin aan haar ouders een bijdrage van 200 per maand moeten vragen. Desnoods via de rechter.
...
quote:hanneke000 schreef op 07 februari 2011 @ 20:34:

[...]

Dus, serieus, met aftrek van zorgtoeslag heeft jou vriendin een zorgverzekering van 190 euro?!?! Ze mogen de kosten van je verzekering toch helemaal niet omhoog gooien als je een ongeluk hebt gehad? Of ben ik nu achterlijk? Raar verhaal.

Klopt dat mag inderdaad niet

Heb een aantal jaar voor een grote zorgverzekeraar gewerkt

TENZIJ....tenzij TO in de USA woont, dan kan het weer wel

En als je vriendin ook in de schuldsanering loopt (doet ze dat eigenlijk?) dan kunnen zij er echt wel voor zorgen dat het abonnement wordt stopgezet hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven