Geld & Recht alle pijlers

Kan je je studieschuld jaarlijks terugbetalen ipv maandelijk

19-08-2012 22:53 4 berichten
Ik heb een vraagje over terugbetalen van je studieschuld, ik val nog onder de oude terugbetalingsregeling (stufi voor 2009 ontvangen) trouwens.

Ik zou ipv maandelijke automatische afschrijvingen of acceptgiro's graag mijn eindejaarsbonus storten en dan de rest van het jaar ermee klaar zijn. Mag dat? Ik hoorde ergens dat je in januari een herbereking krijgt gebaseerd op wat je het afgelopen jaar hebt afbetaald, klopt dat of krijg je toch, zonder maandelijkse storting te maken met aanmakingskosten en een hoop gedoe?

Ik kom wel tegen dat je wanneer je in het buitenland woont, je jaarlijks mag betalen, maar niet wanneer je in Nederland woont.

Het is geen halszaak hoor, maar ik zou het wel een fijn gevoel hebben om in januari al genoeg voor het hele jaar betaald te hebben.....
Nee, voor zover ik weet moet het maandelijks. Je mag wel in 1x afbetalen of meer storten dan je maandelijkse bedrag. Maar, wil je het zeker weten dan zou ik morgen gewoon even bellen.
Het in een keer afbetalen zal me helaas niet lukken de komende jaren, daarvoor heeft het bedrag echt teveel nullen

Maar ik bel morgen wel even...
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan niet. Je kunt wel in een keer veel betalen, maar dat wordt als extra afbetaling gezien, en de maandelijkse verplichting blijft dan staan. Daar wordt ook wel voor gewaarschuwd meestal, dat je niet 'vooruit' kunt betalen.

Je kunt natuurlijk wel zelf je eindejaarsbonus op een aparte rekening zetten, en daarvan de afbetalingen doen. Dan weet je ook zeker dat dat geld er gewoon is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven