Geld & Recht alle pijlers

Kapper en andere verzorgingskosten duurder voor vrouw

02-01-2021 21:40 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt het jullie ook op dat je ala vrouw duurder uit bent dan een man qua kosten kapper, kleding, dagcreme, etc ,etc

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik woon samen en wij delen de vaste lasten, maar van je eigen rekening betaal je je eigen persoonlijke kosten die voor mij dus veel duurder zijn.

Gr R
Je hebt gelijk hoor laat ook meteen even zien wat je kwijt bent voor tampons en chocoladerepen.
Wat een gezeur.
Je lingerie is ook veel duurder hoppa leg neer die rekening.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
02-01-2021 21:47
Meestal de haren verft????? Alsof iedereen dat doet.

Daarom zeg ik,meestal. Anders had ik wel “alle” vrouwen neergezet.
Marée schreef:
02-01-2021 21:49
Qua verven wel. Knippen zou dan weer goedkoper kunnen zijn als alleen de puntjes eraf gaan, dan is het weer juist onlogisch als je met lang haar meer betaald.
Ja, ok, misschien dan betalen naar hoeveelheid handelingen of tijd of zo? Heb het nog niet helemaal uitgedacht hoor. :rolling: maar betalen naar geslacht vind ik raar en onlogisch.
Rigimoken schreef:
02-01-2021 21:49
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
Jij bent duurder met jouw wensen..

Ik heb een gewone nivea crème en geef per3 maanden €25 aan de kapper.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 21:52
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
02-01-2021 21:50
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
Niemand dwingt je om een dagcrème van Estee Lauder te gebruiken. Er zijn heel veel goede goedkope alternatieven als je vindt dat je teveel geld kwijt bent.
mano28 schreef:
02-01-2021 21:50
Daar gaat de vraag niet over toch? Zij vind het niet eerlijk dat ze duurder uit is dan haar vriend.
Ik reageerde dan ook op jou. (Toch?)
mano28 schreef:
02-01-2021 21:51
Daarom zeg ik,meestal. Anders had ik wel “alle” vrouwen neergezet.
Je doet nog net.of de meerderheid dit doet.
Nee, niet mee eens. Vrouwen kunnen net zo goed werkkleding dragen. Dat is geen sekseverschil, maar een verschil in functie.

Verder heeft jouw haar geen ondersteuning NODIG, je kiest ervoor. Evenals die creme van estee lauder (medisch probleem is anders).
Niks mis met die keuzes hoor, maar doe niet alsof je deze verplicht moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaat alles op 1 hoop maar ik denk dat mijn man meer besteedt dan ik. Vaker naar de kapper, duurdere shampoo en ook hij gebruikt crèmes enzo.
Hij eet ook meer dan ik en drinkt duurdere dranken (bier, koffie).
Eigenlijk kom ik er maar bekaaid vanaf nu ik erover nadenk :-D
prinses30 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 21:54
0.53% gewijzigd
Maarre delen jullie die dagcreme niet? :idea: :couple: :blabla:
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
02-01-2021 21:49
Qua verven wel. Knippen zou dan weer goedkoper kunnen zijn als alleen de puntjes eraf gaan, dan is het weer juist onlogisch als je met lang haar meer betaald.
Ik laat ook altijd alleen de puntjes knippen, en betaal daar 20 euro voor.
Daar zit dan ook wassen bij, maar soms wil ik alleen maar puntjes, zonder te wassen, en betaal dan alsnog die 20.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
02-01-2021 21:52
Nee, niet mee eens. Vrouwen kunnen net zo goed werkkleding dragen. Dat is geen sekseverschil, maar een verschil in functie.

Verder heeft jouw haar geen ondersteuning NODIG, je kiest ervoor. Evenals die creme van estee lauder (medisch probleem is anders).
Niks mis met die keuzes hoor, maar doe niet alsof je deze verplicht moet maken.
Precies.

Of je hebt gewoon een verkeerde vriend, er zijn zat mannen die elke week naar de barbier gaan en elke week met de makkers op stap gaat en een dure auto /motor/wielrenfiets koopt of weet ik wat voor dure hobby heeft.

Dus wat wil je nou?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
02-01-2021 21:47
Het is raar dat je als vrouw meer betaalt. Niet alle vrouwen hebben lang haar. En er zijn ook legio mannen die hun haar verven. Het zou logischer zijn als je voor lang haar meer betaalt. Ongeacht je geslacht.
Ik ken het eigenlijk zo en niet anders. Mijn kapper maakt ook onderscheid tussen kort, halflang en lang haar. Bij knippen denk ik niet, maar bij verven wel.
Hakuna Matata
spinnetje_ schreef:
02-01-2021 21:54
Ik ken het eigenlijk zo en niet anders. Mijn kapper maakt ook onderscheid tussen kort, halflang en lang haar. Bij knippen denk ik niet, maar bij verven wel.
Je hebt ook kappers die dat wel doen. Inmiddels ben ik ook bij een andere die dat niet hanteert.
Alle reacties Link kopieren
Joh, gaat toch om je wensen, niet om man/vrouw.
Nu we getrouwd zijn gaat het steeds meer op een hoop maar daarvoor vond ik dat nooit een issue. Het enige waar man altijd aan mee heeft betaalt voor mij is de anticonceptiepil.
Echt niets hoeft duurder te zijn.
En al zou dat?
Gelukkig gaat hier alles op 1 hoop al 30 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gaat man 10 keer per jaar naar de kapper en ik 4 keer dus is hij netto meer kwijt.
Maar het samen wonen gaat verder goed zo?
En meet je ook af hoeveel je eet?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
02-01-2021 21:52
Ik reageerde dan ook op jou. (Toch?)

:lightbulb:

Ik dacht op TO.

Ja dat vind ik ook krom, ik betaal ook net zoveel om een paar puntjes te laten knippen.
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
02-01-2021 21:50
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
Rondje in de kroeg, voetbalkaartjes, nieuwe boormachine, auto laten wassen...


Mannen hebben ook een duur leven hoor ;-)
óu sont les neiges d'antan

Rigimoken schreef:
02-01-2021 21:49
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
15 euro voor een kapper? Dat is wel erg weinig.

Maar wat een geneuzel over geld. De een geeft meer uit aan het een, de ander meer aan het ander. Maak gewoon een keuze die je samen fijn vindt van alles op een hoop tot ieder het zijne en ga daarna niet fiepen.
mano28 schreef:
02-01-2021 21:58
:lightbulb:

Ik dacht op TO.

Ja dat vind ik ook krom, ik betaal ook net zoveel om een paar puntjes te laten knippen.
Ja is gek he.
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
02-01-2021 21:50
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
Wat oneerlijk dat jij deze dure crème moet kopen en zo oneerlijk dat je ondersteuning in je haar wil.

Za brouwen met steil haar die dit niet doen en een andere dagcrème gebruiken. Ik het het geld niet over oor Estee Laude en gebruik daarom een goedkopere crème en de kaper ga ik 2x per jaar heen gewoon omdat ik het zonde vindt hier elke 6 weken heen te gaan. Mijn man moet om de 4 weken dus is wat dat betreft veel meer hieraan kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven