Geld & Recht alle pijlers

Kapper en andere verzorgingskosten duurder voor vrouw

02-01-2021 21:40 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt het jullie ook op dat je ala vrouw duurder uit bent dan een man qua kosten kapper, kleding, dagcreme, etc ,etc

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik woon samen en wij delen de vaste lasten, maar van je eigen rekening betaal je je eigen persoonlijke kosten die voor mij dus veel duurder zijn.

Gr R
Hebben jullie ook zak en kleedgeld?
Mijn kapper vraagt 15 euro, dus als ik mijn man met de tondeuse onder handen neem vraag ik ook 15 euro aan hem.

Zijn kleren zijn meestal duurder maar hij koopt wel minder.

Ons salaris komt binnen op twee rekeningen en daar worden vaste dingen van betaald. Ons geld gaat op één hoop en daar betalen we alles van.

Is je vraag zo een beetje beantwoord?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
02-01-2021 21:47
Het is raar dat je als vrouw meer betaalt. Niet alle vrouwen hebben lang haar. En er zijn ook legio mannen die hun haar verven. Het zou logischer zijn als je voor lang haar meer betaalt. Ongeacht je geslacht.
Lang haar hoeft toch niet duurder zijn, of je er nu 1 cm af knipt, of 10 cm, is toch dezelfde handeling.
Het zou pas eerlijk zijn als je per haar betaald, want minder haren, minder werk.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Natuurlijk vallen we over elkaar heen om te bewijzen dat wij niet "high maintenance" zijn en geen make-up gebruiken en nooit onze haren verven etc., want geëmancipeerde vrouwen, maar als vrouw is de verwachting nog steeds dat je meer investeert in je uiterlijk. Genoeg beroepen waarin het dragen van make-up en het stijlen van de haren (goed gekapt, grijze haren netjes bedekt) een ongeschreven vereiste is. En dat kost geld. En dan heb je ook nog de pink tax inderdaad. Wat dat betreft heeft TO gewoon gelijk.

Maar, TO, €65 voor een creme is pure volksverlakkerij. NIVEA is net zo effectief (i.e. heeft bijna geen effect).
Man gaat veel vaker en is ook duurder want gaat naar de barbier. Maae bij ons gaat alles gewoon in en uit op dezelfde rekening. In heb daar echt nog nooit over nagedacht tot net.
Alle reacties Link kopieren
Andere kapper zoeken. De mijne rekent voor mannen en vrouwen hetzelfde. Met mijn haar bijpunten is ze sneller klaar dan met het aanmeten van een nieuwe coupe voor mijn zoon. Mijn man is gratis, die pakt gewoon zijn scheerapparaat voor zijn gladde kop.

Nachtcrème van de Lidl kopen, die gebruik ik ook voor overdag.

https://www.glamour.nl/nieuws/wil-je-we ... e-variant/

Mijn man is duurder met zijn crème, die heeft de groene tube van Weleda.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 22:22
11.14% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Andersom schreef:
02-01-2021 22:05
Mijn kapper vraagt 15 euro, dus als ik mijn man met de tondeuse onder handen neem vraag ik ook 15 euro aan hem.

Zijn kleren zijn meestal duurder maar hij koopt wel minder.

Ons salaris komt binnen op twee rekeningen en daar worden vaste dingen van betaald. Ons geld gaat op één hoop en daar betalen we alles van.

Is je vraag zo een beetje beantwoord?
Nee toch?!
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
02-01-2021 22:21
Nee toch?!
Ik ga er vanuit dat het een grapje was.....
Toch????
:whip:
*Sally* schreef:
02-01-2021 22:21
Nee toch?!

Natuurlijk wel, hij verdient al meer en dan zou ik er ook nog aan meewerken dat hij gratis zijn haar laat doen en zo nog meer overhoudt. Het kost mij ook nog eens tijd, en tijd is geld hoor!

*Sarcasme modus uit*
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
02-01-2021 22:10
Natuurlijk vallen we over elkaar heen om te bewijzen dat wij niet "high maintenance" zijn en geen make-up gebruiken en nooit onze haren verven etc.,

Maar, TO, €65 voor een creme is pure volksverlakkerij. NIVEA is net zo effectief (i.e. heeft bijna geen effect).
Je leest wel erg selectief. Vult gemakshalve even het één en ander zelf in.
En je laatste opmerking bewijst slechts je gebrek aan kennis van huidverzorging.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja ik ben inderdaad wel meer kwijt deels omdat ik daar zelf voor kies.

Minder vaak knippen maar wel 2 keer per jaar high-lights, make up, bh’s, haarmasker, dagcreme, nachtcrème, dure voetencreme (lastige voeten), ik poets elektrisch mijn tanden en mijn man een handtandenborstel.
Mijn man doet veel van deze dingen niet.
Wij hebben gescheiden financiën en dan zie ik idd dat ik meer betaal maar wat ik al schreef dat is ook mijn keuze. Ik zou hier verder geen punt van maken, althans het is nooit bij mij opgekomen.
Ik hou gewoon de aanbiedingen in de gaten en dan valt het allemaal wel mee.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-01-2021 22:26
Natuurlijk wel, hij verdient al meer en dan zou ik er ook nog aan meewerken dat hij gratis zijn haar laat doen en zo nog meer overhoudt. Het kost mij ook nog eens tijd, en tijd is geld hoor!

*Sarcasme modus uit*
:-?
Jufjoke schreef:
02-01-2021 22:28
:-?
Even tussen de * * lezen door de tekst te selecteren.
Jufjoke schreef:
02-01-2021 22:25
Ik ga er vanuit dat het een grapje was.....
Toch????
:whip:
Ja bij nader inzien... :facepalm:

Ik dacht al dat ik dan ook een uurtarief zou kunnen gaan rekenen voor het koken en de was doen. En voor boodschappen doen, de kinderen wegbrengen. En mijn man eet meer, dus zou eigenlijk ook meer boodschappengeld moeten inleggen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-01-2021 22:30
Even tussen de * * lezen door de tekst te selecteren.
:blond:

Ah zo! Ik zie dat op mijn scherm niet, pas bij het quoten. En daar keek ik dus overheen.
Goddank...
*Sally* schreef:
02-01-2021 22:30
Ja bij nader inzien... :facepalm:

Ik dacht al dat ik dan ook een uurtarief zou kunnen gaan rekenen voor het koken en de was doen. En voor boodschappen doen, de kinderen wegbrengen. En mijn man eet meer, dus zou eigenlijk ook meer boodschappengeld moeten inleggen.

Dat dus! Eerlijk delen, zelfs de vaste lasten. Man hier werkt (nu even) thuis dus hij gebruikt meer stroom en gas, en ook water. (WC en koffie/thee)
Maar verder gunnen we elkaar alles hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er toch ook maar net aan wat je allemaal gebruikt? Daarbij ook een kwestie van hoe de markt is, vrouwen hebben over het algemeen meer geld over voor verzorgingsproducten. Daardoor zijn er ook meer opties voor elk probleem wat ons weer aangepraat wordt.

Het een issue vinden qua maandlasten vind ik wel een bijzonder argument.

Overigens heb ik steil haar tot halverwege mijn billen, een rechte pony en ga ik nooit naar de kapper.

Daarnaast ook een uniform op het werk.

Allemaal gevolgen van keuzes die zelf maakt of gemaakt hebt.
Ja nu je het zegt en wat denk je van tampons/maandverband, eventuele ovulatie/zwangerstesten, extra chocolade in de periode van de maand , mij beha’s zijn ook duurder dan zijn zeemanboxers , ik huil vaker dus meer zakdoekjes . Ik ga zo maar eens even achterstallige onderhoudskosten berekenen en hij krijgt morgen de rekening gepresenteerd
Volgens mij is dit niet direct man/vrouw gerelateerd.
Mijn vriend gebruikt echt zo veel meer shampoo, deo en doucheschuim dan ik. Ik doe makkelijk 3/4 maanden met mijn producten, hij moet echt iedere maand nieuw spul halen. Ik haal duurder spul, hij goedkoper. Dus onder de streep zullen we wellicht gelijk uitkomen.
Maar serieus, de bedragen hebben we nooit berekend. Vaak gaan de producten van de gezamenlijke rekening, soms niet.
Alle reacties Link kopieren
Naast dat je er zelf voor kiest om dure crèmes te kopen en je haar te verven, zijn er altijd wel dingen waar de één meer aan moet uitgeven dan de ander. Zo heb ik lenzen en mijn man niet. Hij heeft medicijnen die lang niet helemaal vergoed worden. En ik heb ook bepaalde dingen die duurder zijn omdat ik allergisch ben. Dan kun je alles wel oneerlijk vinden.

Koop gewoon goedkope dagcreme en zeur niet zo. Of begin een relatie met een vrouw in plaats van een man en hoop dat ze net zoveel geld uitgeeft aan alles als jij.
Alle reacties Link kopieren
Los van de financiële verdeling thuis, vraag ik me af of het per definitie duurder is voor vrouwen? Ik geef ons geld misschien aan andere dingen uit maar op het einde van de rekening komt het ongeveer hetzelfde uit.
Jufjoke schreef:
02-01-2021 22:27
En je laatste opmerking bewijst slechts je gebrek aan kennis van huidverzorging.
https://www.dailymail.co.uk/femail/arti ... aling.html
Alle reacties Link kopieren
Kapper is voor ons allebei even duur, maar ik ga minder vaak dus ben ik netto goedkoper uit. Ik heb een mooie haarkleur en slag van mezelf, dus alleen knippen en dan klaar. Ik koop meer kleding, schoenen en verzorgingsproducten, dus ben ik duurder uit, maar man geeft dat geld dan weer uit aan allerlei game-dingen of dingen voor de racefiets.

Dus ja, qua verzorging zal ik netto duurder uit zijn, maar dat komt ook door verschillende interesses.
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Nivea en de crème van La Met zijn allebei moisturizers en doen inderdaad ongeveer hetzelfde. Als je er dan voor wil kiezen om er €120,- voor neer te tellen...ach, dat zijn voorbeelden van wat-de-gek-ervoor-geeft.
Maar huidverzorging kan véél meer omvatten dan alleen maar vochtinbrengende crème. Er zijn wel degelijk veel werkzame ingrediënten die echt wat doen voor je huid. Die vind je alleen in beide producten uit jouw voorbeeld niet.
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
02-01-2021 21:49
Qua verven wel. Knippen zou dan weer goedkoper kunnen zijn als alleen de puntjes eraf gaan, dan is het weer juist onlogisch als je met lang haar meer betaald.
Ik laat altijd alleen laagjes knippen en sta binnen 15 minuten weer buiten. Vroeger ging ik daarom naar de kappers academie in Amsterdam. Totdat die mij dubbel wilden laten betalen, omdat ik "zo veel haar heb". Dát vond ik wel oneerlijk, dus die hebben mij daarna ook nooit meer gezien.
s7rin wijzigde dit bericht op 02-01-2021 23:43
0.96% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven