Geld & Recht alle pijlers

Katsjing!

10-12-2012 10:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin dit jaar heb ik de zorgverzekering gebeld over de aanschaf en vergoeding van een plaswekker. Die zou pas vanaf het 7e levensjaar vergoed worden, onze zoon was toen 6. Nog een paar maanden doorgemodderd, tussendoor even zindelijk geweest, maar daarna weer foute boel. Dus verwijzing van de huisarts gehaald en op naar het uitgiftepunt van de thuiszorg midden Gelderland. Een plaswekker rijker en 114 euro armer weer naar huis. Rekening naar Menzis opgestuurd. Krijg ik een specificatie terug met de mededeling dat mijn behandelaar niet voldoet aan de verzekeringsvoorwaarden, dus 0,00 vergoeding. Net Menzis gebeld. Blijkt dat ze die plaswekker alleen vergoeden, als deze bij een door hun gecontracteerde leverancier gekocht wordt. Daar hoort de thuiszorg dus niet bij. Toen ik zei, dat die medewerker dat wel even had kunnen vertellen in het eerder genoemde telefoongesprek, was de reactie: "Ja. Inderdaad. Dat was wel zo handig geweest. Maar ik kan er niks aan veranderen, u krijgt geen vergoeding." Baal als een stekker. Dag 114 euro.
Ik zeg marktplaats als hij niet meer nodig is.
(en stond vast wel in de voorwaarden dus stiekem ook wel je eigen schuld)
quote:Snotolf schreef op 10 december 2012 @ 10:14:

Ik zeg marktplaats als hij niet meer nodig is.Nou, voorlopig is het nog geen succes. Maar we zetten stug door.
Kan je die wekker niet terugbrengen of heb je hem al gebruikt?

Zie een posting nu dat het nog geen succes is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heel vervelend maar wel eigen schuld dikke bult.

Daarom heb je dus restitutie polissen. Ja daar betaal je wel iets meer voor dan bij polissen waarbij je dus alleen de zorg vergoed krijgt maar dan kan je ook kiezen waar je naar toe gaat om je zorg in te kopen.

Daar heb je dus al niet op gelet bij het afsluiten van een polis. Dat is dus fout 1.

Als je dus kiest voor een polis waarbij alleen zorg wordt vergoed bij gecontracteerde zorgverleners dan moet je dus van te voren even kijken waar je naar toe moet.

Heb je ook niet gedaan dus dat is fout 2.

Heel logisch dus dat Menzis niets vergoed. Die kan het ook niet helpen dat jij je polis niet naleest.
Menzis is ook niet mijn favoriete verzekering, vergoed alleen tandheelkunde en dan nog gedeeltelijk in pakket 3.

Er is zo'n topic hier waar Menzis antwoord geeft.

http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
quote:sugarmiss schreef op 10 december 2012 @ 10:17:

Daarom heb je dus restitutie polissen. Ja daar betaal je wel iets meer voor dan bij polissen waarbij je dus alleen de zorg vergoed krijgt maar dan kan je ook kiezen waar je naar toe gaat om je zorg in te kopen.

Daar heb je dus al niet op gelet bij het afsluiten van een polis. Dat is dus fout 1.

Als je dus kiest voor een polis waarbij alleen zorg wordt vergoed bij gecontracteerde zorgverleners dan moet je dus van te voren even kijken waar je naar toe moet.

Heb je ook niet gedaan dus dat is fout 2.

Heel logisch dus dat Menzis niets vergoed. Die kan het ook niet helpen dat jij je polis niet naleest.Helemaal gelijk. Maar als mij telefonisch alle stappen verteld worden die ik moet nemen (wachten tot zoon 7 is, dan verwijzing huisarts halen, plaswekker kopen en rekening opsturen) en er wordt niet bij verteld, dat ik alleen een vergoeding krijg als ik hem aanschaf bij een door hun gecontracteerde behandelaar (wat toch wel een belangrijk detail is), is dat toch op zijn minst ook slordig van de persoon waar ik mee gesproken heb.
Buiten dat het heel duidelijk op hun website beschreven staat en je het dus heel gemakkelijk had kunnen weten, heb ik er meer moeite mee dat je voor 100 euro nog even gaat aanmodderen.

Leuk voor zo'n 6 jarige. Langer bedplassen want ouders willen niet én een nieuwe plasma tv én een plaswekker kopen.

Tsja, het is maar waar je je prioriteiten legt.
Het was inderdaad wel netjes geweest als ze je even had verteld waar je die wekker kon halen zodat jij niet zelf hoefde uit te zoeken waar je naar toe moest gaan.

De eerste stappen weet ze waarschijnlijk uit haar hoofd en om jou te vertellen waar jij in je omgeving naar toe moet voor zo'n plaswekker moet ze waarschijnlijk een extra computerscherm opstarten. Dat kost tijd en aangezien call center medewerkers vaak afgerekend worden op de tijd waarin ze telefoontjes kunnen afhandelen laten ze dit soort dingen vaak achterwege als je er niet expliciet om vraagt.
quote:sinaasappellikeur schreef op 10 december 2012 @ 10:29:

Buiten dat het heel duidelijk op hun website beschreven staat en je het dus heel gemakkelijk had kunnen weten, heb ik er meer moeite mee dat je voor 100 euro nog even gaat aanmodderen.

Leuk voor zo'n 6 jarige. Langer bedplassen want ouders willen niet én een nieuwe plasma tv én een plaswekker kopen.

Tsja, het is maar waar je je prioriteiten legt.Lekker kort door de bocht, zeg. Zoon is maanden zindelijk geweest, tot hij een proefperiode aan de Ritalin is geweest. Daarna is het mis gegaan. Maar inderdaad, het was voor ons veel belangrijker om een nieuwe garderobe, een nieuwe auto en niet 1, maar 2 plasma tv's te kopen. Tsss.
quote:Helemaal gelijk. Maar als mij telefonisch alle stappen verteld worden die ik moet nemen (wachten tot zoon 7 is, dan verwijzing huisarts halen, plaswekker kopen en rekening opsturen) en er wordt niet bij verteld, dat ik alleen een vergoeding krijg als ik hem aanschaf bij een door hun gecontracteerde behandelaar (wat toch wel een belangrijk detail is), is dat toch op zijn minst ook slordig van de persoon waar ik mee gesproken heb.Dit kan je echt niemand verwijten behalve jezelf hoor. Een telefoniste hoeft jouw polis toch niet nog even uit te kauwen aan de telefoon?
misschien heb je wel niet goed geluisterd aan de telefoon destijds? Daarom is het via telefoon regelen gewoon niet handig je hebt geen bewijzen wat er gezegd is

En tsja als het nodig is, is het nodig toch.
Tsss?

Die zou pas vanaf het 7e levensjaar vergoed worden, onze zoon was toen 6. Nog een paar maanden doorgemodderd, tussendoor even zindelijk geweest, maar daarna weer foute boel.

Je schrijft dit echt helemaal zelf. Ik heb daar grote moeite mee. Marktplaats staat er vol mee, de voorwaarden van je verzekering staan heel duidelijk beschreven. Als je er dan voor kiest om te wachten tot hij zeven is, dan vind ik het een goed voorbeeld van karma, dat je het niet vergoed krijgt.
quote:sinaasappellikeur schreef op 10 december 2012 @ 11:19:

Tsss?

Die zou pas vanaf het 7e levensjaar vergoed worden, onze zoon was toen 6. Nog een paar maanden doorgemodderd, tussendoor even zindelijk geweest, maar daarna weer foute boel.

Je schrijft dit echt helemaal zelf. Ik heb daar grote moeite mee. Marktplaats staat er vol mee, de voorwaarden van je verzekering staan heel duidelijk beschreven. Als je er dan voor kiest om te wachten tot hij zeven is, dan vind ik het een goed voorbeeld van karma, dat je het niet vergoed krijgt.

Waar heb jij grote moeite mee? Feit: Toen ik informeerde, was zoon nog 2 maanden 6 jaar. Toen hij 7 was, is hij een paar maanden zindelijk geweest. Plaswekker was dus niet meer aan de orde. Na gebruik Ritalin stak het probleem weer de kop op.

En die Tsss? Reactie op die onnozele redenatie van jou over een plasma tv.
Jij wilt iets vergoed krijgen dus dan zul jij op de voorwaarden moeten letten.
Nina, ik ben ook verzekerd bij Menzis en echt OVERAL op hun site wordt aangegeven dat je bij gecontracteerde zorgleveranciers moet afnemen omdat anders niet vergoed wordt (tenzij je een restitutie polis hebt). Dit kun je alleen maar jezelf kwalijk nemen.
quote:nina69 schreef op 10 december 2012 @ 10:10:

Begin dit jaar heb ik de zorgverzekering gebeld over de aanschaf en vergoeding van een plaswekker. Die zou pas vanaf het 7e levensjaar vergoed worden, onze zoon was toen 6. Nog een paar maanden doorgemodderd, tussendoor even zindelijk geweest, maar daarna weer foute boel. Dus verwijzing van de huisarts gehaald en op naar het uitgiftepunt van de thuiszorg midden Gelderland. Een plaswekker rijker en 114 euro armer weer naar huis. Rekening naar Menzis opgestuurd. Krijg ik een specificatie terug met de mededeling dat mijn behandelaar niet voldoet aan de verzekeringsvoorwaarden, dus 0,00 vergoeding. Net Menzis gebeld. Blijkt dat ze die plaswekker alleen vergoeden, als deze bij een door hun gecontracteerde leverancier gekocht wordt. Daar hoort de thuiszorg dus niet bij. Toen ik zei, dat die medewerker dat wel even had kunnen vertellen in het eerder genoemde telefoongesprek, was de reactie: "Ja. Inderdaad. Dat was wel zo handig geweest. Maar ik kan er niks aan veranderen, u krijgt geen vergoeding." Baal als een stekker. Dag 114 euro.

@nina69

Sorry dat ik even inbreek. Zoals beelicious al aangaf heb ik hier met mijn collega's zorgadviseur een eigen topic. Ben getipt door Mylene_Valerie over je vraag. Wil je graag proberen te helpen. Heb je daar behoefte aan?

Groetjes Mieke

.
Heb je een vraag maar stel je deze liever niet op het forum? Mail dan naar onlinezorgadviseur@menzis.nl
quote:menziszorgadviseur schreef op 10 december 2012 @ 12:24:

[...]

@nina69

Sorry dat ik even inbreek. Zoals beelicious al aangaf heb ik hier met mijn collega's zorgadviseur een eigen topic. Ben getipt door Mylene_Valerie over je vraag. Wil je graag proberen te helpen. Heb je daar behoefte aan?

Groetjes Mieke

.Graag. Dank je wel.
quote:sugarmiss schreef op 10 december 2012 @ 10:17:

In dit geval is dat niet de crux. Dit gaat namelijk niet om wat men schaart onder al dan niet "vrije keuze van zorgverleners". Dat gaat om zaken zoal huisartsenzorg, ziekenhuiszorg, fysiotherapie etc.

Plaswekkers vallen daar niet onder. Net als bij diverse andere hulpmiddelen, zie je dat hierbij met regelmaat gebruik gemaakt dient te worden van een gecontracteerde leverancier. Ongeacht welke polis men heeft. Daarvan uit eigen beweging afwijken is aanvaarden van in polisvoorwaarden opgenomen consequenties (kan alles zijn van meerkosten betalen tot nul dekking). Afhankelijk van verzekeraar is het in een enkel geval mogelijk daarvan af te wijken, maar vaak praat je dan over medische noodzaak en de nodige hoepels waarbij sowieso zorgverzekeraar van te voren groen licht zal moeten geven. Nu is de plaswekker sowieso al een extra aandachtspunt in deze. Een hulpmiddel niet vallend onder het basispakket en derhalve iets waar je nog meer dan altijd al eerst polisvoorwaarden moet nalezen alvorens te handelen.

Iets wat dus in dit topic maar weer blijkt dat veel mensen zich totaal niet beseffen en denken maar onbeperkte vrijheid voor alles en elk te hebben. Lezen van polisvoorwaarden is enorm belangrijk, zo blijkt maar weer.

Nina, vervelend maar een goede leerschool. Dit is precies waarom het zo belangrijk is nimmer uit te gaan van het antwoord van 1 medewerk(st)er. Het zijn en blijven mensen die fouten kunnen maken. Enkel en alleen de polisvoorwaarden kun je op terugvallen bij problemen, dus lees die gewoon altijd eerst na alvorens je handeld. Zo onmogelijk leesbaar zijn die niet, zeker niet als je maar hoeft uit te neuzen hoe of wat voor 1 specifiek onderwerp. Vaal bevat het onderwerp plaswekkers iets van 2 of 3 regels bijv. Eenmalig de polisvoorwaarden per jaar (belangrijk ivm mogelijke wijzigingen in voorwaarden, niet alleen dekkingsgraad) downloaden en op de computer zetten of in geval van papieren vorm op een plek liggen waar je het terug kan vinden wanneer nodig. Zo voorkom je handelen gebaseerd op eventuele miscommunicatie van welke kant dan ook.
when you wish upon a star...
quote:nina69 schreef op 10 december 2012 @ 12:26:

[...]

Graag. Dank je wel.

@nina69

Ik wil jouw situatie graag voorleggen aan mijn collega. Zou je dan jouw telefoon- en verzekerdennummer willen mailen naar: onlinezorgadviseur@menzis.nl

onder verwijzing naar deze dialoog? Dan zorg ik ervoor dat je gebeld wordt.

Groetjes Mieke
Heb je een vraag maar stel je deze liever niet op het forum? Mail dan naar onlinezorgadviseur@menzis.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven