Geld & Recht alle pijlers

Kosten babyshower

10-10-2016 11:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten wat jullie een redelijke bijdrage vinden voor een babyshower?
Je kan t zo duur/goedkoop mogelijk maken hoe je t zelf wilt. Foto's kunnen jullie toch ook zelf maken? Hier hadden we ook een kleine babyshower met eten en drinken.. wat versiering in blauw/roze, snoepjes, blauw/roze gazeuse drankjes, wat cadeautjes. Geen spelletjes, lekker gekletst, gegeten met z'n allen. En toch was het heel leuk.
•°: Don't be the same, be better!
Fotoshoot zie ik best vaak voorbij komen op een babyshower. Hier opperde iemand het ook, maar gelukkig was niet iedereen enthousiast en ging dat niet door. Heel duur hoeft het niet te zijn, ging hier om een Groupon aanbieding die we dan konden kopen. Alleen jullie zijn natuurlijk met een klein groepje dus dan is alles al gelijk wat duurder.

Ik ben over het algemeen zo rond de 30 euro kwijt. 15 aan cadeaus en 15 aan eten maken, versieringen maken of de activiteit. Dat vind ik een prima bedrag, want ik heb zelf ook een leuke middag en lekkere hapjes gegeten.
Ik vind het sowieso niks...een babyfeestje vieren voordat de baby hopelijk gezond ter wereld is gekomen.
€30 vind ik echt teveel maar zou ik nog wel mee akkoord gaan.

Alleen ben er niet blij mee dat het niet in overleg is gegaan.
Ik vind het hele concept babyshower een beetje onzin. Hoop van harte dat mijn vriendinnen dit NIET voor mij gaan organiseren. Kga dan liever een keer gezellig lunchen, als ze dan persé wat willen.
"Ik zag jouw portemonnee liggen en heb hem gepakt om een feestje te organiseren. Hier alsjeblieft."

Zo klinkt het als je niet oppast. Ik zou aan de bel trekken en zeggen dat je je zorgen maakt om het budget. Geef ook meteen aan wat jij kan missen. Niks mis mee. Jij kan jouw geld maar 1x uitgeven.
Babyshowers worden in Amerika gegeven omdat het daar niet gewoon is om meteen na de bevalling oo visite te komen. Hier wel....

Je moet nog maar afwachten of moeder en kind de bevalling goed doorkomen.

Een fotoshoot of 25 euro voor zo'n feestje moeten betalen zou voor mij een reden zijn om niet te gaan.
quote:Siepie1974 schreef op 10 oktober 2016 @ 12:39:

Babyshowers worden in Amerika gegeven omdat het daar niet gewoon is om meteen na de bevalling oo visite te komen. Hier wel....

Je moet nog maar afwachten of moeder en kind de bevalling goed doorkomen.

Een fotoshoot of 25 euro voor zo'n feestje moeten betalen zou voor mij een reden zijn om niet te gaan.Ik twijfel er nog over. Ga het eerst aankaarten en hopelijk reageren de andere meiden ook met wat zij ervan vinden.
quote:Xervy schreef op 10 oktober 2016 @ 12:30:

Ik vind het hele concept babyshower een beetje onzin. Hoop van harte dat mijn vriendinnen dit NIET voor mij gaan organiseren. Kga dan liever een keer gezellig lunchen, als ze dan persé wat willen.Ik zit in een vriendinnengroep van ongeveer 10 vrouwen. Toen de eerste haar eerste kind kreeg vertelde ze dat iemand uit haar omgeving een babyshower had gehad en ze was er helemaal enthousiast over. Dus hup wij met zijn negenen onderling in discussie of wij dat soort dingen ook leuk vinden enzo. En iedereen vond het leuk en zo zien we elkaar af en toe ook eens met zijn allen. Niet iedereen woont meer in Amsterdam waar we elkaar van school kennen. Bij dit soort gelegenheden zijn we weer eens compleet.
quote:Jeemina schreef op 10 oktober 2016 @ 12:21:

Ik vind het sowieso niks...een babyfeestje vieren voordat de baby hopelijk gezond ter wereld is gekomen.

In mijn omgeving zijn babyshowers gelukkig niet gebruikelijk. Heb maar één keer een uitnodiging gehad en toen kon ik niet, dus geen idee wat er met de kosten is gedaan, maar juist in dat geval is de baby níet gezond ter wereld gekomen... Voor mij voelt het dus ook wel een beetje als een voortijdig feestje (ook al is het in principe best gezellig natuurlijk, maar voor mij dan gewoon simpel met wat lekkere hapjes en zo).

En OT: als je de vriendinnen niet goed kent zou ik niet gaan polsen hoe de anderen over de kosten denken, maar het gewoon bij jezelf houden en aangeven dat je met alle plezier komt, maar dat je budget max 20-25 euro is. Dan zie je vanzelf hoe ze daarop reageren met de ingehuurde fotograaf en zo.
Ben zo blij dat mijn kinderen zijn van voor de babyshowers en genderreveal feestjes, allemaal zo overdreven allemaal dit.
Ik vind het hier zo gauw niet terug, maar..... weet je zeker dat de kersverse ouders hier op zitten te wachten? Kan hoor, kan. Maar mij hadden ze het niet moeten flikken.
quote:Hunniebunnie schreef op 10 oktober 2016 @ 13:04:

Ik vind het hier zo gauw niet terug, maar..... weet je zeker dat de kersverse ouders hier op zitten te wachten? Kan hoor, kan. Maar mij hadden ze het niet moeten flikken.Het is een verrassing voor haar, dus zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Maar ze is absoluut wel het type ervoor dus ik denk dat ze het wel heel leuk zal vinden.
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 13:08:

[...]

Het is een verrassing voor haar, dus zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Maar ze is absoluut wel het type ervoor dus ik denk dat ze het wel heel leuk zal vinden.Okay, dan moet je daar idd. maar van uitgaan. Idd. even goed met de anderen op een rijtje krijgen wat je max. budget is dan!
Ik zou het gewoon aankaarten, helemaal niet raar toch? Ik vind het trouwens wel raar dat jij het ging organiseren en dat iemand anders dat zonder overleg heeft overgenomen. Wat was jij dan aan het regelen?

Zelf heb ik nu drie keer een baby showen georganiseerd en alle drie de keren heeft iedereen zelf wat lekkers meegenomen zodat we een complete high tea hadden en hebben we twee spellen gedaan. Hints met woorden die van toepassing zijn op bevallingen, zwanger zijn etc en iedereen nam een baby foto mee en dan mocht de zwangere raden welke baby bij wie hoorde. Was erg geslaagd en lage kosten.
Ik ben nu ook zwanger zelf en zou het leuk vinden als mn vriendinnen samen een keer op bezoek komen maar zou het echt niet waarderen als ze daar een prijzig feest van maken. Daar zou ik me eerder bezwaard door voelen.
quote:Marloes85 schreef op 10 oktober 2016 @ 13:11:

Ik zou het gewoon aankaarten, helemaal niet raar toch? Ik vind het trouwens wel raar dat jij het ging organiseren en dat iemand anders dat zonder overleg heeft overgenomen. Wat was jij dan aan het regelen?

Zelf heb ik nu drie keer een baby showen georganiseerd en alle drie de keren heeft iedereen zelf wat lekkers meegenomen zodat we een complete high tea hadden en hebben we twee spellen gedaan. Hints met woorden die van toepassing zijn op bevallingen, zwanger zijn etc en iedereen nam een baby foto mee en dan mocht de zwangere raden welke baby bij wie hoorde. Was erg geslaagd en lage kosten.Jouw opzet klinkt erg leuk. Inderdaad lekker laag in de kosten, maar toch gezellig.
En fotograaf voor een feestje met 6 mensen?! Waar moeten er foto's van gemaakt worden?

Hoe de zwangere 47 dezelfde kados open maakt en hihihaha lollige spelletjes doet?

Raaaaar.
quote:Dragisa schreef op 10 oktober 2016 @ 13:16:

En fotograaf voor een feestje met 6 mensen?! Waar moeten er foto's van gemaakt worden?

Hoe de zwangere 47 dezelfde kados open maakt en hihihaha lollige spelletjes doet?

Raaaaar.
een babyshower? zoiets moet gewoon grondig en professioneel aangepakt worden.
very metal
quote:-KING- schreef op 10 oktober 2016 @ 13:24:

een babyshower? zoiets moet gewoon grondig en professioneel aangepakt worden.

Fotograaf

Cateraar

worksjop chocolade maken

Uiteraard nieuwe jurk

Stripper mág niet ontbreken

Ceremoniemeester

Bloemist moet geregeld worden

Zaaltje huren

Zoiets?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 13:31:

[...]

Fotograaf

Cateraar

worksjop chocolade maken

Uiteraard nieuwe jurk

Stripper mág niet ontbreken

Ceremoniemeester

Bloemist moet geregeld worden

Zaaltje huren

Zoiets?

lijkt me wel. en een band die een avondje komt optreden.

en natuurlijk een spelleider voor games als 'raad het zaad'.
very metal
ik ben zó blij dat er "in mijn tijd" nog geen babyshowers waren. Wat een onzin zeg, geldklopperij. Wat is er mis gewoon ergens te gaan lunchen / theeën met je vriendinnen al dan niet met een kado (zelfs dat vind ik onzin) als je al zo nodig iets feestelijks wil doen rondom zwanger zijn.

Zwanger worden vind ik nog steeds een wonderlijk iets van onze natuur maar omdat nu zo overdreven te gaan vieren ? Eerst maar de zwangerschap (gezond) uitdragen en je kind ook wederom gezond ter wereld brengen, lijkt me stuk belangrijker dat een feestje wat een bak geld kost.
Jullie vergeten de speciale fotoshoot voor alle beebs! Met wisselende achtergrond, uiteraard.
quote:renate73-nw schreef op 10 oktober 2016 @ 13:01:

Ben zo blij dat mijn kinderen zijn van voor de babyshowers en genderreveal feestjes, allemaal zo overdreven allemaal dit.

wát voor een feestje ?? Bestaat dat ? Dat meen je niet ? Is dat in het rijtje van "hoe kondig ik zo "bijzonder" mogelijk mijn zwangerschap aan ?

Wat is er mis met het geslacht voor je zelf te houden (of aan een kleine kring die dicht bij je staat event. vertellen) en domweg aan te kondigen "ik krijg dan en dan een baby" met een kopietje van de echo (zo hebben wij het "aangekondigd") Onze wederzijdse ouders waren net zo ontroerd denk ik zomaar als dat ik het met slingers ballonnen, t-shirts, mokken enz had gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven