Geld & Recht alle pijlers

Kosten babyshower

10-10-2016 11:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten wat jullie een redelijke bijdrage vinden voor een babyshower?
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 13:52:

[...]

Jeetje joh dat je dat niet ként!

[img]http://smulfun.nl/sites/default/files/s ... k=NR7-Hjuh[/img]

[img]http://2.bp.blogspot.com/-CjbFhMQiV4I/V ... y%2B10.jpg[/img]bij de foto´s van dit koppel mogen we ook raden welke kleur de baby gaat krijgen?
Een fotograaf voor een babyshower met 5 genodigden, werkelijk te bezopen voor woorden!
Bedankt voor jullie input

Ik heb het aangekaart, en het bleek dat ik niet de enige was die niet van dat idee en de kosten ervan op de hoogte was. Nu blijken de kosten ervan wel mee te vallen, liggen in ieder geval nog onder mijn budget. Heb wel meteen mijn max. budget genoemd
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 15:12:

Bedankt voor jullie input

Ik heb het aangekaart, en het bleek dat ik niet de enige was die niet van dat idee en de kosten ervan op de hoogte was. Nu blijken de kosten ervan wel mee te vallen, liggen in ieder geval nog onder mijn budget. Heb wel meteen mijn max. budget genoemd

Kijk, da's mooi.

En je vat ons geplaag sportief op!
quote:Hunniebunnie schreef op 10 oktober 2016 @ 15:21:

[...]

Kijk, da's mooi.

En je vat ons geplaag sportief op!

Oh ja hoor, ben het compleet met jullie eens, vind sommige suggesties hier hilarisch

Ik ga 'raad het zaad' maar in de groep gooien denk ik
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 15:24:

[...]

Oh ja hoor, ben het compleet met jullie eens, vind sommige suggesties hier hilarisch

Ik ga 'raad het zaad' maar in de groep gooien denk ik Wordt het toch nog gezellig!
quote:Goede-Fee schreef op 10 oktober 2016 @ 14:42:

[...]

Ik snap dit juist nog minder dan een babyshower. En dat snap ik niet helemaal.

Er is namelijk maar een ding belangrijk en dat is dat de baby levend geboren gaat worden. Liefst ook nog helemaal gezond.

Zie echt het nut niet van zo'n feestje. Je had het niet gevierd als ander geslacht is dan gehoopt? Of hoop je niks en maakt het sowieso niks uit als het maar levend is?

Hoe kan je dat nou niet snappen? Als je zo'n feestje geeft vindt je het inderdaad totaal niet relevant of je kind gezond of überhaupt levend ter wereld gaat komen. Het geslacht is het enige wat telt. En het wordt uiteraard uitsluitend gevierd als blijkt dat het kind een jongen is.

Nee grapje, ik vind ook dat het geslacht absoluut van ondergeschikt belang is t.o.v. de gezondheid. Helemaal niet van belang zelfs. Zo'n feestje kan misschien de indruk wekken dat er veel waarde wordt gehecht aan het geslacht. Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik vind het gewoon super leuk om te weten of het een meisje of een jongen wordt. Jongens en meisjes vind ik even leuk. Maar als je het weet kan je je erop voorbereiden en alvast weten watvoor kleertjes en speelgoed je kan kopen (en als je zelf zwanger bent hoe je het kind gaat noemen en hoe je het kamertje gaat inrichten etc).

Sommige mensen vinden een zwangerschap nu eenmaal fantastisch en willen dát graag vieren. Of je dat nou doet d.m.v. een babyshower of genderreveal party, dat maakt eigenlijk niets uit. Ik heb persoonlijk alleen een hekel aan het verrassingselement (voor de zwangere) van babyshowers. Ik verras anderen liever. Dat kan met een genderreveal party. Maar het lijkt mij volkomen logisch dat iedereen graag een gezond kind wil en dat het geslacht weten alleen een leuke bijkomstigheid is. En eigenlijk is geen enkel feestje nodig of nuttig. Dus daarvoor hoef je het inderdaad niet te doen of laten.
nou heel wat geleerd weer ha ha. Als je er maar gelukkig van wordt van al dat krijgen en hebben.
Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n babyshower?

Je geeft een cadeau voor de baby geboren is, en daarna ga je ook nog op kraamvisite met nog een cadeau?
quote:Baudolino schreef op 11 oktober 2016 @ 10:15:

Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n babyshower?

Je geeft een cadeau voor de baby geboren is, en daarna ga je ook nog op kraamvisite met nog een cadeau?Vergeet de 'gender reveal party' niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Taralina schreef op 10 oktober 2016 @ 14:28:

[...]

Dit!

Ik begrijp hier echt helemaal niks van. Laat dat kind eerst maar eens gezond ter wereld komen voordat je iets viert.

En is het dan de bedoeling dat je op de babyshower met kadootjes aankomt, en als je een paar weken later de baby gaat bekijken, óók weer?

Van de zotte.Oh, de vraag was al gesteld
Volgens mij ga je in Amerika dus niet meer op kraamvisite, je geeft daar je kado dus alleen op de babyshower.

In Nederland ga je op kraamvisite en krijg je dan je kado.

Nu de babyshower opkomt in Nederland moet je ineens 2 keer een kado geven.

Genderreveal parties lijken mij kado-loos.
quote:AnAppleADay schreef op 11 oktober 2016 @ 10:27:

Volgens mij ga je in Amerika dus niet meer op kraamvisite, je geeft daar je kado dus alleen op de babyshower.

In Nederland ga je op kraamvisite en krijg je dan je kado.

Nu de babyshower opkomt in Nederland moet je ineens 2 keer een kado geven.

Genderreveal parties lijken mij kado-loos.Daar kon je je wel eens lelijk in vergissen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik vind het ook ontzettend stom.

Ook om de reden dat ik vind dat je niet iets moet vieren wat nog niet 'afgerond' is.

Kan het even niet mooier omschrijven, maar men snapt vast wel wat ik bedoel.

Dat heeft overigens ook met mijn opvoeding te maken. Ik ben niet meer gelovig, maar betrap me er zelf regelmatig op dat wanneer ik plannen maak, altijd wel even 'deo volente' door mijn hoofd speelt.
Ik zie het gewoon als een gezellig samenzijn met vriendinnen voordat je vol aan de bak mag en misschien de komende tijd geen puf hebt om ook maar iets te doen. Zie het als aanmoedigingsfeestje . Die spelletjes hoeven van mij niet zo. Gewoon high-tea en gezellig kletsen!

Ik mag er trouwens één organiseren en vroeg mij zo af (heb er pas twee gehad en niet goed opgelet) hoeveel weken voor de uitgerekende datum je zoiets inpland?
Ik vind het ook eng. Eerst afwachten of alles goed is, en dan vieren. Ik hoorde dat dit weekend het kindje van een verre kennis dood is geboren. Zij had ook een babyshower gehad. Zo verdrietig.
't Is al met al een heel gedoe
precies iedereen vind een zwangerschap/bevalling zo vanzelf sprekend maar dat is het niet!

Er kan tijdens een bevalling nog vanalles mis gaan en ook in de laatste weken sterven er door onbekende oorzaak nog genoeg kinderen in de baarmoeder/tijdens de bevalling.

Ik vind het vieren doe je maar als je je kind gezond en wel op de wereld hebt gezet, dan pas is er reden tot feest imo
De babyshower die ik heb meegemaakt, waren in plaats van kraamvisiste. Dus als de baby al een maand oud was of zo. Om te voorkomen dat er te veel bezoek kwam in de kraamperiode.

Dus er is ook nog een pré-geboorte-babyshower. Snap er niet veel meer van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 11 oktober 2016 @ 11:11:

De babyshower die ik heb meegemaakt, waren in plaats van kraamvisiste. Dus als de baby al een maand oud was of zo. Om te voorkomen dat er te veel bezoek kwam in de kraamperiode.

Dus er is ook nog een pré-geboorte-babyshower. Snap er niet veel meer van. +1 Wat een onzin, een pré-geboorte-babyshower, eerst maar zien of alles goed gaat toch
Ik heb dan weer nooit gehoord van een after-geboorte-babyshower.

Dat heet dan toch een kraamfeest (heb ik van het viva-forum geleerd)?
http://www.thebabyplanner.nl/

Dat gaat geld kosten....
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 15:12:

Ik heb het aangekaart, en het bleek dat ik niet de enige was die niet van dat idee en de kosten ervan op de hoogte was. Nu blijken de kosten ervan wel mee te vallen, liggen in ieder geval nog onder mijn budget. Heb wel meteen mijn max. budget genoemd Dan heb je geluk gehad,toen ik las van iemand ingehuurd om het feest te organiseren en een fotograaf had ik veel duurder verwacht.
quote:Nouschi schreef op 11 oktober 2016 @ 10:18:

[...]

Vergeet de 'gender reveal party' niet.Dat bestaat echt????
Ik heb er ook eentje gehad en ik voelde mij er toch wel een beetje bezwaard bij. Heel lief van mijn beste vriendin, maar ik heb geen grote gezellige meidengroep (niet dat ik dat ambieer overigens), dus zaten mijn schoonzussen er bij, mijn moeder en haar beste vriendin en een zwangere nicht. Zo'n bijeen geraapt zootje om er toch wat van te maken, zeg maar. De cadeau's heb ik met moeite uitgepakt, vond het zo'n onzin dat ik nu al van alles kreeg en dat ik tien weken later wéér cadeau's zou krijgen. De spelletjes zijn me gelukkig bespaard gebleven.

Gender reveal hebben we wel een 'soort van' gedaan, op mijn verjaardag tijdens mijn tweede zwangerschap. Er moest sowieso een taart komen dus hebben we gevraagd of de binnenkant roze mocht.
quote:Habbekratz schreef op 11 oktober 2016 @ 12:09:

http://www.thebabyplanner.nl/

Dat gaat geld kosten....

Ze denken dat je zelf ook gelijk infantiel bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven