Geld & Recht alle pijlers

Kosten babyshower

10-10-2016 11:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten wat jullie een redelijke bijdrage vinden voor een babyshower?
Wie moet er eigenlijk ingehuurd worden voor een babyshower? Het is toch vooral cadeaus geven en wat spelletjes?
Wat voor iemand wordt er ingehuurd dan? En als je komt geef je toch al een cadeau? Dan zou ik niks meer betalen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
natuurlijk huur je niet iemand in, voor een feestje met 5 personen

achterlijk gedoe
De stripper natuurlijk!

Oh nee, dat is een ander feestje
Stripper?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als die éne vriendin mensen begint in te huren zonder dat daar overleg over is geweest, dan mag zij dat natuurlijk ook gewoon uit eigen zak betalen.
Kosten voor aankleding en cadeau's
Iemand inhuren? Hier was een babyshower gewoon een soort van uitgebeide high tea, waarbij iedereen zelf wat te eten maakte (gastvrouw zorgde voor drinken), en er evt kleine kadootjes waren. Maar goed, mijn vriendinnen gruwelen dan ook van spelletjes en bellypainting en anderssoortige onzin, dus het was vooraf meteen duidelijk dat we dat niet gingen doen.
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 11:50:

Stripper?
O, ik lees net de laatste reactie. Een fotograaf op een babyshower? Wat een ontzettende onzin. Het is toch geen bruiloft? Ik zou zeker tegen de organisatie zeggen dat je daar niet aan mee doet, zoiets overleg je toch even?
quote:Mouzepoes schreef op 10 oktober 2016 @ 11:53:

Iemand inhuren? Hier was een babyshower gewoon een soort van uitgebeide high tea, waarbij iedereen zelf wat te eten maakte (gastvrouw zorgde voor drinken), en er evt kleine kadootjes waren. Maar goed, mijn vriendinnen gruwelen dan ook van spelletjes en bellypainting en anderssoortige onzin, dus het was vooraf meteen duidelijk dat we dat niet gingen doen.Ik vind die spelletjes ook afschuwelijk. Ik kom voor mijn vriendin, de rest probeer ik maar een beetje voor lief te nemen. Maar zou er wel van balen als het me veel geld gaat kosten terwijl ik er absoluut geen lol aan beleef. Ik moet zeggen dat het onderwerp 'kosten' al wel is aangekaart, maar nog niemand er echt op in is gegaan. Er zijn dus nog geen bedragen genoemd. Daarom vind ik het gek dat er al iemand is ingehuurd.
Tussen Oktoberfest en Halloween in ook nog een babyshower. Al die geleende feesten lopen aardig in de kosten.

Houd vooral het doel goed in de gaten, dat is volgens mij je zwangere in het zonnetje zetten. Dit doe je al door er te zijn, door iets lekkers mee te nemen, wat versiering op te hangen, lollige spelletjes te organiseren en een lief klein cadeautje te geven. Of als je het geld op een hoop gooit dan kun je iets groters kopen. That's it.
quote:Mouzepoes schreef op 10 oktober 2016 @ 11:54:

O, ik lees net de laatste reactie. Een fotograaf op een babyshower? Wat een ontzettende onzin. Het is toch geen bruiloft? Ik zou zeker tegen de organisatie zeggen dat je daar niet aan mee doet, zoiets overleg je toch even?Indien het me niet teveel gaat kosten vind ik het helemaal prima, ik snap het idee erachter wel. Dat het leuk is dat ze er mooie foto's aan overhoudt. Maar nogmaals, ik begin nu echt te vermoeden dat het een duur feest gaat worden en daar heb ik niet mee ingestemd.
Om straks niet voor nog meer financiële verrassingen te komen staan, zou ik even duidelijk melden bij de organisatiemevrouw dat je een zeer klein budget beschikbaar hebt.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 10 oktober 2016 @ 11:55:

Tussen Oktoberfest en Halloween in ook nog een babyshower. Al die geleende feesten lopen aardig in de kosten.

Houd vooral het doel goed in de gaten, dat is volgens mij je zwangere in het zonnetje zetten. Dit doe je al door er te zijn, door iets lekkers mee te nemen, wat versiering op te hangen, lollige spelletjes te organiseren en een lief klein cadeautje te geven. Of als je het geld op een hoop gooit dan kun je iets groters kopen. That's it.Dat zou ook mijn idee zijn van een leuke babyshower inderdaad. Dat was ook oorspronkelijk het idee.
quote:gizzmo-returns schreef op 10 oktober 2016 @ 11:56:

Om straks niet voor nog meer financiële verrassingen te komen staan, zou ik even duidelijk melden bij de organisatiemevrouw dat je een zeer klein budget beschikbaar hebt.Maar vind jij 20-25 euro een zeer klein budget dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Of is het acceptabel?
Je kunt natuurlijk ook gewoon Bot en simpel doen en een bericht plaatsen gericht aan de mensen die zich met die organisatie bezig houden en meedoen. Daarin meld je simpelweg dat jij als student, naast de kosten die je al moet maken om er te komen, niet meer dan EUR 20,- (of EUR 25,- ) kan besteden aan dit gebeuren, dus na aftrek van de kosten van het cadeau, blijft er van jou uit nog X EUR over om bij te dragen aan alle opsmuk die er extra bij geregeld wordt. Mocht de organisatie vinden dat jij meer moet uitgeven, laat dat dan weten zodat jij netjes kan afzeggen en het gebeuren aan jou voorbij laat gaan zodat ze het maar zonder jou daar doen en je jouw cadeau wel een keer in privé zal overhandigen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Jeetje, ik vind €25 voor de organisatie van een feestje voor 5 personen allerminst cheap-ass hoor TO! En ik ben niet eens student ;) . En iemand inhuren??? Belachelijk (in mijn ogen). Regel wat lekkere taartjes en andere hapjes (eventueel zelf maken), klein kadootje mee, er samen een gezellige middag van maken, en klaar.

Als ik het goed begrijp is 1 vriendin aan het regelen geslagen. Kun je niet eens bij de andere vriendinnen polsen wat zij er van vinden? Misschien zitten die nu allemaal met hetzelfde gevoel als jij, 'we dachten dat we gewoon de zwangere even leuk in het zonnetje zouden zetten maar nu wordt het veel te groot gemaakt'.

Voor een kraamkado voor een dierbare vriendin (dus als de uk geboren is) wil ik nog wel eens groot uitpakken, maar voor een babyshower zou ik dat zelf nooit doen. Een eenvoudig feestje en een klein kadootje (als in: een schattig rompertje en een rammelaartje als individueel kadootje, of een wat groter gezamenlijk kado) ik meer dan genoeg vinden. Maar goed, van mij mag die hele babyshower overgeslagen worden dus misschien ben ik geen goede maat in dezen...
Tijd om even aan de bel te trekken en in de groep gooien dat jij je zorgen maakt over wat het gaat kosten, dit omdat het kostenplaatje nog niet is besproken maar er wel al dingen georganiseerd worden en je daardoor bang bent dat dit boven jou budget uitkomt. dit kan je gewoon zeggen.
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 11:59:

[...]

Het leuke is dat ik in eerste instantie de organisatiemevrouw was waar dat ineens anders is gaan lopen weet ik ook niet..

Maar vind jij 20-25 euro een zeer klein budget dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Of is het acceptabel?Voor een kadootje een prima bedrag, maar als er een heel feest omheen wordt gebouwd, zal dit zeker te weinig bevonden worden. Daarom snel duidelijkheid over je budget verschaffen.
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 11:56:

[...]

Indien het me niet teveel gaat kosten vind ik het helemaal prima, ik snap het idee erachter wel. Dat het leuk is dat ze er mooie foto's aan overhoudt. Maar nogmaals, ik begin nu echt te vermoeden dat het een duur feest gaat worden en daar heb ik niet mee ingestemd.Nou...jullie hebben het helemaal niet over de kosten gehad, ik zou dat dus maar snel aankaarten!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Fotograaf afzeggen! Een fotograaf inhuren voor een babyshower vind ik compleet van de pot gerukt! En 25 euro vind ik niet cheap ass. Ik vind het al heel wat dat je er 5 uur voor gaat reizen.
't Is al met al een heel gedoe
De babyshowers waar ik ben geweest, daar was het vrij simpel geregeld.

We namen allemaal wat lekkers mee, koekjes, cake, taart enz. in de kleur van het geslacht of iets dergelijks. Er werden wat spelletjes gedaan en cadeau's gegeven. Maar het was voornamelijk gewoon gezellig met vriendinnen onder elkaar. Geen persoon die ingehuurd werd of om foto's te maken.

De kosten waren er dan ook amper, behalve voor het cadeau wat je kocht en het lekkers wat je had gemaakt.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
quote:rosik schreef op 10 oktober 2016 @ 12:01:

Tijd om even aan de bel te trekken en in de groep gooien dat jij je zorgen maakt over wat het gaat kosten, dit omdat het kostenplaatje nog niet is besproken maar er wel al dingen georganiseerd worden en je daardoor bang bent dat dit boven jou budget uitkomt. dit kan je gewoon zeggen.

Dit vind ik een heel goede, zo ga ik het aanpakken. Dank!

Appeltjesgroen, ik heb geen idee hoe die andere meiden erover denken en het vervelende is dat ik ze niet goed ken en me een beetje bezwaard voel daarover bij ze te gaan informeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven