Geld & Recht alle pijlers

Kosten bruiloft

09-09-2012 15:22 295 berichten
Mijn vriend en ik gaan ooit trouwen en we zijn ervan overtuigd dat 200 euro genoeg is. De omgeving hier zegt dat het onmogelijk is, en dat je altijd duizenden meer kwijt bent dan gepland.

Is het stom te geloven dat het makkelijk haalbaar is met 200 euro? Hoeveel waren jullie in totaal kwijt aan je bruiloft?
Alle reacties Link kopieren
Kun je er geen raw food bruiloft ervan maken? Dat je ergens tussen de volkstuintjes gaat zitten en je gasten zelf de wortels en radijsjes uit de grond trekken?
quote:foxytoxy schreef op 16 september 2012 @ 15:11:

Kun je er geen raw food bruiloft ervan maken? Dat je ergens tussen de volkstuintjes gaat zitten en je gasten zelf de wortels en radijsjes uit de grond trekken?

Wahahaha!

Geef ze allemaal een bamboe stok met een touwtje en een veiligheidsspeld eraan; kunnen ze hun eigen sushi vangen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze zullen het er nog járen over hebben.
quote:foxytoxy schreef op 16 september 2012 @ 15:17:

Ze zullen het er nog járen over hebben.Dat alleen is al onbetaalbaar.
Wij zijn vorig jaar op dinsdagochtend getrouwd in Amsterdam. De administratiekosten waren 11,50. Het trouwboekje een tientje. Dat boekje wilde we hebben als niemand mocht geloven dat we daadwerkelijk getrouwd waren. Uiteindelijk toch met naaste familie, goede vriendin en getuigen getrouwd. Daarna naar een restaurantje gegaan en daar met iedereen koffie en gebak genuttigd. Dat was ongeveer 105 euro. We hebben wel de parkeerkosten voor iedereen betaald, dat was nog eens 25 euro. Ik had geen speciale kleding gekocht en mijn man ook niet. Ik had wel een ring, maar dat was meer een geschenk van mijn man. Het kan dus wel onder de 200.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2012 @ 15:02:

http://www.arnhemsmeisje. ... 3/echt-hema-hoor-jongens/

http://www.arnhemsmeisje. ... picknicken-met-je-gasten/

Een picknickOch, Tjezis, dat je dan als gast een fiets moet gaan versieren!
quote:liv_1 schreef op 16 september 2012 @ 16:34:

[...]

Och, Tjezis, dat je dan als gast een fiets moet gaan versieren!Beter als op de triangel moeten spelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2012 @ 16:35:

[...]

Beter als op de triangel moeten spelen.Nou, liever dat eigenlijk. Kan ik gewoon bij blijven zitten en mijn wijntje drinken.
quote:liv_1 schreef op 16 september 2012 @ 16:38:

[...]

Nou, liever dat eigenlijk. Kan ik gewoon bij blijven zitten en mijn wijntje drinken.Kan jij met één hand triangelen? Knap!
quote:Ivetje schreef op 16 september 2012 @ 13:56:

[...]

Jij vnd het dom, een ander hoeft dat niet te vinden. Hier ook gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd en vrienden van ons ook. Ik vind er niks doms aan.Het ergste is nog dat je schrijft 'hier ook gewoon in gg getrouwd. Het wordt tijd dat het bij wet verboden wordt om standaard op deze manier met elkaar te trouwen. GG kan dan wel mits mensen daar bewust voor kiezen en juist dát moeten ze dan ook bij de notaris laten vastleggen. Wil je een molensteen om je nek? Prima! Maar dan wel eventjes bewust tekenen graag en niet als onderdeel van die romantische ceremonie automatisch laten gebeuren.

Ik denk serieus dat de meeste mensen die in GG trouwen zich totaal niet verdiepen in wat dat inhoudt en wat de gevolgen bij scheiding zijn. Bijna 1:2 huwelijken loopt spaak! Huwelijkse voorwaarden betekenen niet dat je alles gescheiden houdt, he. Huwelijkse voorwaarden beschermen jezelf en je partner tegen onverwachte gebeurtenissen en je kunt zelf bepalen in hoeverre je de 'goederen' in je huwelijk deelt. Huwelijkse voorwaarden sluit je uit liefde.

Maar ik begrijp dus dat jij je uitgebreid verdiept hebt in de gevolgen van GG en dat je de risico's voor lief neemt. Ik hoop oprecht voor je dat het allemaal goed afloopt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2012 @ 16:42:

[...]

Kan jij met één hand triangelen? Knap!Nou kijk, en dáárom heb ik dus kinderen!
Oh ja, ging goed hoor, die gemeenschap van goederen toen we gingen scheiden. Ik wist namelijk met wie ik getrouwd was.

En ja, mensen kunnen ineens raar doen als ze gaan scheiden. Maar mijn ex kende ik zo goed dat ik hem helemaal vertrouwde wat dit betreft. Nog steeds trouwens.

Ja, jemig, ik trouw niet de eerste de beste hoor. En voorwaardes doe ik niet aan in de liefde.
quote:liv_1 schreef op 16 september 2012 @ 16:47:

Ja, jemig, ik trouw niet de eerste de beste hoor. En voorwaardes doe ik niet aan in de liefde.

Ja, al die mensen die na hun scheiding opeens tegenover een heel andere partner stonden dan ze dachten, moeten hem wel gewoon bij het kopen van een ring hebben gekregen en maar gewoon gehouden hebben...

Nee dus. Zij dachten ook dat het niet nodig was, tot het tegendeel bleek.

Overigens reageer ik me niet omdat ik me aangesproken voel, aangezien ik niet getrouwd ben en dat ook niet van plan ben ooit te zijn.
Liv er zijn ook zat vrouwen die na zo'n gg-huwelijk met bergen schulden achterblijven omdat man er opeens een geheime kostenverslindende hobby op na heeft gehouden. Dat is geen risico wat ik zou willen nemen, ook al is de kans 0,00001% dat het gebeurt. Je staat raar te kijken als het jou toch overkomt.
Wij zijn ook relatief goedkoop getrouwd. De ringen waren het duurst. Die heb je je hele leven om dus daar hebben we wel Euro 900 voor betaald. Verder was het eten met kleine familie incl. hapjes vooraf en champagne ongeveer Euro 700. Verder was mijn pak rond de Euro 200 en die van mijn man rond Euro 300. Boeketje bloemen van Euro 25 en de administratieve kosten. Ik denk dat alles bij elkaar ongeveer Euro 2000 heeft gekost. Dat vind ik niet veel, maar een stuk meer dan die Euro 200 die jullie willen besteden.

Ik denk wel dat het kan en als je dat zo leuk vindt moet je het zeker doen. Ik zou het zeker niet anders doen omdat het nu eenmaal zo hoort.
quote:millefleurs schreef op 16 september 2012 @ 16:53:

[...]

Ja, al die mensen die na hun scheiding opeens tegenover een heel andere partner stonden dan ze dachten, moeten hem wel gewoon bij het kopen van een ring hebben gekregen en maar gewoon gehouden hebben...

Nee dus. Zij dachten ook dat het niet nodig was, tot het tegendeel bleek.

Overigens reageer ik me niet omdat ik me aangesproken voel, aangezien ik niet getrouwd ben en dat ook niet van plan ben ooit te zijn.Ik heb het dan ook alleen maar over mezelf.
quote:nellaaa schreef op 16 september 2012 @ 16:53:

Liv er zijn ook zat vrouwen die na zo'n gg-huwelijk met bergen schulden achterblijven omdat man er opeens een geheime kostenverslindende hobby op na heeft gehouden. Dat is geen risico wat ik zou willen nemen, ook al is de kans 0,00001% dat het gebeurt. Je staat raar te kijken als het jou toch overkomt.Weet ik. Is alsnog voor mij (voor mij dus) geen reden om ooit nog op voorwaarden te trouwen.
quote:Tuorrebout schreef op 16 september 2012 @ 16:59:

Ik denk wel dat het kan en als je dat zo leuk vindt moet je het zeker doen. Ik zou het zeker niet anders doen omdat het nu eenmaal zo hoort.Ik denk ook dat het kan. Wat ik hoor wil je alle poespas weglaten, ergens lekker samen chillen, met je muzikantvriendjes jammen, hapje en drankjes zelf verzorgen. Je hebt al eerder feestjes gegeven voor een veel kleiner budget dan de meesten hier en dat is jullie (en hopelijk jullie vrienden ook ) goed bevallen. Niemand zal nu van jullie een traditioneel huwelijksfeest verwachten denk ik. Gewoon doen dus wat goed voelt en who cares of anderen denken dat het niet kan of denken dat het niet hoort? Jullie feestje, jullie wensen, jullie vrienden. Ik zou het dan wel weer leuk vinden als je een update geeft als het achter de rug is!
quote:liv_1 schreef op 16 september 2012 @ 17:01:

[...]

Ik heb het dan ook alleen maar over mezelf.Die zin: ja jemig, ik trouw niet met de eerste de beste hoor... dat kwam op mij over dat anderen dat dus wel deden. Vandaar mijn reactie. Vond het lulligoverkomen voor de groep die echt voor nare verrassingen is komen te staan, terwijl ze ook dachten niet zomaar met de eerste de beste te trouwen.
quote:annelaure schreef op 16 september 2012 @ 00:03:

Allereerst moet ik zeggen dat het fijn is om te lezen dat er ook andere mensen voor zo'n bedrag zijn getrouwd.

Over toiletten; Vriend en ik hebben al/zijn aan het rondkijken voor locaties. Op dit moment zijn bij locaties die wij interessant vinden hebben allemaal voorzieningen.

Het ging me ook niet zozeer om of ik een feest kon geven voor dat bedrag, maar meer of je kon trouwen+gezelligheidje voor dat bedrag. Ik kreeg namelijk de indruk dat het niet mogelijk was, zelfs niet als je niet alle poeha erbij hoefde. Maar het kan dus wel, gewoon op onze manier. Blij dat te lezen. Ik hoef dus niet duizenden euro's meer uit te geven dan ik dacht.

Dus uit alle reacties die we hebben gegeven, heb jij er uit opgemaakt dat wij vinden dat het wél te doen is met 200,-?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar welke locaties je kijkt, waar er wel voorzieningen zijn. Misschien kan ik dat gebruiken voor mijn eigen bruiloft, wil ook buiten.
quote:spectral schreef op 16 september 2012 @ 14:43:

Waarom?? Omdat het anders is dan jij gewend bent? Dat is best kortzichtig toch...Ja sorry, het zal wel heel stom en onaardig en kortzichtig van mij zijn, maar ik heb ook een ander beeld bij een bruiloft. Het hoeft echt niet allemaal tot in de puntjes verzorgd te zijn en duizenden euro's te kosten, maar ik ken gewoon alleen maar bruiloften waar men een trouwjurk droeg, waar veel mensen uitgenodigd waren etc. etc. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het kleiner houdt (ik heb die bruiloften nooit meegemaakt) en alleen met een klein groepje gaat eten of in een leuk tentje koffie gaat drinken ofzo, maar dat je het echt voor 200 euro kan vieren, zoiets ken ik gewoon echt niet. En ik zeg toch ook: IK zou raar opkijken.. Dat is mijn mening, omdat zoiets bij ons helemaal niet de gewoonte is. Ik zeg ook niet dat het niet leuk kan zijn ofzo, ik zou alleen raar opkijken. Dat kan toch? Maar dat is ook vooral zo omdat ik gewoon echt geen beeld heb wat TO nu precies wil, met muziek maken enzo, en welke locatie dan, en waar ze heen gaat als het regent etc.
quote:liv_1 schreef op 16 september 2012 @ 14:44:

[...]

Ik denk niet dat TO dat gaat doen hoor. Die zorgt zo te lezen écht wel voor wat drank en hapjes.dat zou ik dan zo graag eens van haar horen, want eerder had ze het over verjaardagen waar water, thee en sap wordt geserveerd. Vandaar dat ik nu ook het beeld kreeg dat er sap wordt geserveerd op de bruiloft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2012 @ 14:54:

[...]

Muziek maken? Heb jij zo'n muzikale familie/ vriendengroep?

En valt er dan ook nog te dansen op die tamboerijn/mondharmonica/ gitaar/ met rijst gevulde w.c. rol muziek?

Ik heb het idee dat jij een héél romantisch beeld in je hoofd hebt, maar dat de werkelijkheid nogal tegen gaat vallen.Dat idee heb ik dus inderdaad ook. Ik zie heus wel zo'n beeld voor me zoals jij het wil en dat ziet er best romantisch uit idd, maar wat ik al eerder zei, zoiets is wel een stuk leuker met prachtig weer. En dat moet je in Nederland maar afwachten. Thuis in de woonkamer muziek maken lijkt mij al minder leuk dan ergens op een buitenlocatie.
quote:lilaemme schreef op 16 september 2012 @ 16:44:

[...]

Het ergste is nog dat je schrijft 'hier ook gewoon in gg getrouwd. Het wordt tijd dat het bij wet verboden wordt om standaard op deze manier met elkaar te trouwen. GG kan dan wel mits mensen daar bewust voor kiezen en juist dát moeten ze dan ook bij de notaris laten vastleggen. Wil je een molensteen om je nek? Prima! Maar dan wel eventjes bewust tekenen graag en niet als onderdeel van die romantische ceremonie automatisch laten gebeuren.

Ik denk serieus dat de meeste mensen die in GG trouwen zich totaal niet verdiepen in wat dat inhoudt en wat de gevolgen bij scheiding zijn. Bijna 1:2 huwelijken loopt spaak! Huwelijkse voorwaarden betekenen niet dat je alles gescheiden houdt, he. Huwelijkse voorwaarden beschermen jezelf en je partner tegen onverwachte gebeurtenissen en je kunt zelf bepalen in hoeverre je de 'goederen' in je huwelijk deelt. Huwelijkse voorwaarden sluit je uit liefde.

Maar ik begrijp dus dat jij je uitgebreid verdiept hebt in de gevolgen van GG en dat je de risico's voor lief neemt. Ik hoop oprecht voor je dat het allemaal goed afloopt.Ik weet het verschil hoor en wij hebben er bewust voor gekozen. Lijkt me logisch dat je er bewust voor kiest als je gaat trouwen al weet ik ook dat heel veel mensen dat helaas niet doen. Tja, als we gaan scheiden zijn er belangrijkere dingen dan de spulletjes die hier staan en het geld enzo. We hebben samen een kind en die is het belangrijkst
Wij gaan gratis trouwen, hebben een vriend met mooie trouwauto die onze chauffeur wordt, een vriendin is fotograaf en doet dit gratis, smiddags uitgebreide lunch bij mij ouders thuis die dit helemaal verzorgen en savonds gaan wij met onze vrienden en vriendinnen op stap. Iedereen die een slaapplek nodig heeft kan bij ons thuis crashen want wij gaan in een hotel, welke ook geregeld is door onze vrienden.

De enige kosten die wij hebben zijn leuke outfits voor onszelf en onze kinderen.

We houden het verder trouwens klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven