Geld & Recht alle pijlers

Kosten bruiloft

03-06-2020 20:21 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar hier, omdat het onderwerp écht over geld gaat.
Trouwen, wat kost dat nou? Ik realiseer me dat je het zo gek en zo duur kunt maken als je wil, maar wat is jullie ervaring?

Zoals wij het graag zouden willen: trouwen en een feest. Dan allerlei dingen af te wegen, want: mijn vriend vindt het toch ook wel veel geld kosten en daar kunnen we nog zoveel andere dingen voor doen etcetera... Best een grote vriendenkring en familie (dan tel ik een paar collega's en goede studievrienden mee: Dan kom je toch wel op 80 a 100 man misschien met aanhang totaal.
Dus wat ik zei: trouwen, met getuigen, mag kleinschalig, maar dan later op de dag een feest, wel of niet dineren samen en met wie dan? Is zoiets te bedenken en samen te stellen voor maximaal tienduizend euro? Wij vinden dat nog wel schappelijk, maar hebben werkelijk geen idee van de tarieven.
Lees graag hoe jullie dat deden of zouden willen!
BabyGroot schreef:
04-06-2020 10:36
En ik zou dat weer nooit doen. En wat maakt het uit dat ik bijvoorbeeld 25k uitgeef aan een bruiloft? Niet iedereen is van het reizen. Dat is het mooie van bruiloften. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe een bruiloft bij een stel past. En of dat nu 200 of 20.000 euro heeft gekost.

Ik vind juist de meeste bruiloften zo op elkaar lijken. Hier en daar wat andere details en uitzonderingen daargelaten, maar over het algemeen is het toch wel trouwen met jurk, pak, ringen en getuigen, taartmoment, fotomoment, met een groepje eten en daarna een feest met band of dj.
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
04-06-2020 10:51
Buiten het 'trouwseizoen' (lente, zomer) scheelt trouwen heel veel geld. Wij zijn in de winter getrouwd, bij een groot haardvuur. Superromantisch en stukken goedkoper dan trouwen in de zomer. En zo konden we ons een driegangendiner voor 70 man veroorloven ;-)
O en sterker nog: mijn voorkeur gaat zelfs uit naar de winter! Mooi seizoen! Binnen vieren! Mooie jurk die niet te bloot hoeft etc. Geen zenuwen over wat het weer gaat doen etc. Dus misschien is dit ook nog wel een gunstige bijkomende factor. :)
Alle reacties Link kopieren
Is een aanrader, buiten het reguliere trouwseizoen trouwen. Wij zijn eind november getrouwd en het was koud, maar strak blauw.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang getrouwd, met een leuk feest in een grote boerderij in het bos, indonesische rijsttafel......Band, trouwtaart, en een clubhuis als overnachting voor alle gasten uit het buitenland....
Man had een pak uit Italie, ik. Een blauwe galajurk. En de ringen waren het duurst..


25 jaar later; met heel veel gasten weinig tot geen contact.... door verschillende oorzaken. Feest zou ik meteen overdoen. De dure ringen meteen weer kopen. Maar met veel minder mensen. Waren toen alles bij elkaar ca 10000 gulden kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
04-06-2020 13:59
Is een aanrader, buiten het reguliere trouwseizoen trouwen. Wij zijn eind november getrouwd en het was koud, maar strak blauw.
Begrijp ik goed dat locaties dan ook echt lagere tarieven hanteren dan in mooi-weer-periode?
Evin schreef:
04-06-2020 14:06
Begrijp ik goed dat locaties dan ook echt lagere tarieven hanteren dan in mooi-weer-periode?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
LeLe schreef:
04-06-2020 10:16
Liever 10-20k op de bank dan dat uitgeven aan zoiets geforceerd symbolisch als een bruiloft. “ De mooiste dag van je leven.” Ik heb er werkelijk niets mee. Snap ook niet dat mensen met een laag tot gemiddeld inkomen dat geld ervoor over hebben. Jaren sparen en bam weg. Je kan zoveel meer doen met dat geld.

Ik zou lekker een zaaltje/ kroegje afhuren, mijn beste vrienden en familie uitnodigen, een gekke dresscode verzinnen en je hebt minstens zo’n onvergetelijke avond. En tien keer zo goedkoop uit. Kun je daarna nog een mooie reis maken met zijn tweetjes..
Daarom zijn wij ook ver weg getrouwd. Feest ( nog) niet gegeven. Dat doen we als we 17,7 ( oid)jaar oud getrouwd zijn misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
.
oliveviva wijzigde dit bericht op 19-06-2020 11:27
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met trouwen en zou van dat geld liever een mooie reis maken.. maar vooral doen wat jij leuk vindt!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
04-06-2020 14:37
Ik heb niks met trouwen en zou van dat geld liever een mooie reis maken.. maar vooral doen wat jij leuk vindt!
Ik wil het gewoon allebei! :P
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
04-06-2020 14:06
Begrijp ik goed dat locaties dan ook echt lagere tarieven hanteren dan in mooi-weer-periode?
iets met vraag en aanbod! ;-)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
04-06-2020 14:48
iets met vraag en aanbod! ;-)
Logisch ja, maar zo had ik er nog niet over nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Nicht van mijn man is ook in de winter getrouwd en steenkoud maar prachtig weer! Kijk nu maar eens naar buiten. Dan liever koud en een gezellig feest binnen zonder te stressen over het weer inderdaad.

Zwager en schoonzus zijn in oktober getrouwd en omdat het toen 25+ graden was is op de locatie de hele ceremonie en taart eten naar buiten verplaatst terwijl het bij vrienden in juli juist naar binnen moest. Wat dus een dikke tegenvaller was.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-06-2020 14:54
Nicht van mijn man is ook in de winter getrouwd en steenkoud maar prachtig weer! Kijk nu maar eens naar buiten. Dan liever koud en een gezellig feest binnen zonder te stressen over het weer inderdaad.

Zwager en schoonzus zijn in oktober getrouwd en omdat het toen 25+ graden was is op de locatie de hele ceremonie en taart eten naar buiten verplaatst terwijl het bij vrienden in juli juist naar binnen moest. Wat dus een dikke tegenvaller was.
Warm en zeker té warm is echt niet zaligmakend.
Alle reacties Link kopieren
Gratis trouwen en dan voor die 10 K een toffe bbq met iedereen.
Moet lukken.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar geleden getrouwd(nog steeds trouwens) met alle toeters en bellen, 50 daggasten met lunch, fotograaf, bloemen, jurk, pak, mooie oude auto, receptie en feest met 150 gasten op kasteeltje, kostte toendertijd al 15.000 euro, dus denk nu 20 jaar later het dubbele .
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
04-06-2020 14:55
Warm en zeker té warm is echt niet zaligmakend.
Nee klopt. Heb verschillende bruiloften meegemaakt waar het echt te heet was.
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
04-06-2020 14:41
Ik wil het gewoon allebei! :P
hahahaha.. dan nog even doorsparen..
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
03-06-2020 20:21
wel of niet dineren samen en met wie dan?
Dat maakt nogal uit op je budget. Dineren kost toch minimaal 50 euro (en eerder 100 euro) pp, dus als je dat met 100 man gaat doen ...

Maarre: op basis van alle input kan je toch een spreadsheet maken? Te beginnen met kleding: "ik heb al iets, dus 0 euro", versus "mooie jurk - 2500 euro"
Ik lees hier bedragen van 10000 tot 20000 euro voor een bruiloft!
Ik zal wel heel ouderwets zijn en ben al 100 j geleden getrouwd maar wat voor meerwaarde geeft al die 'pracht en praal' aan een huwelijk?
Een bruiloft duurt 1 dag. Een huwelijk als het goed is levenslang.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-06-2020 15:33
Nee klopt. Heb verschillende bruiloften meegemaakt waar het echt te heet was.
Moet je niet willen nee. Alhoewel er ook mensen zijn die dol zijn op zulke hitte natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
04-06-2020 15:37
Dat maakt nogal uit op je budget. Dineren kost toch minimaal 50 euro (en eerder 100 euro) pp, dus als je dat met 100 man gaat doen ...

Maarre: op basis van alle input kan je toch een spreadsheet maken? Te beginnen met kleding: "ik heb al iets, dus 0 euro", versus "mooie jurk - 2500 euro"
Het is meer dat we niet meer dan 10k willen betalen. Want daarna wordt het echt 'zonde', vinden wij.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al gezegd, maar veel locaties zijn in het trouwhoogseizoen veeeel duurder.

Wij zijn eind februari getrouwd. We hadden een prachtige locatie (oud klooster) waar we zo'n beetje alle zalen voor gebruikt hebben, ceremonie in de prachtige grote zaal met glas in lood ramen, borrel in de wijnkelder, diner in een mooie tuinkamer en een feest in weer een andere zaal.

Alles op 1 locatie dus geen gereis tussendoor, maar ook niet eten waar je net ja hebt gezegd etc.

Onze verdeling zag er zo uit:
30 gasten voor:
- ontvangst met hapje en drankje
- ceremonie
- taart en borrel
- diner (hadden een heerlijk buffet gekozen)

savonds met 120 man feest, drank afgekocht.

Waren hier 8000 euro voor kwijt, echt inclusief alles. Juist omdat het 1 locatie was en ze dus ook arrangementen hadden dat zij de taart regelden etc.
Dit viel onder de noemer winterbruiloft. Deden we dit in juli, was ditzelfde grapje 12000 euro
Alle reacties Link kopieren
Trouwauto hadden we trouwens niet, vonden we echt onnodig voor hooguit 1 foto erbij, hebben mooi onze eigen auto gebruikt en de broer van mn man laten rijden.

Er kwam naturlijk nog wel kleding, ringen en fotograaf bij. Maar wij wilden het groots en compleet naar onze zin, dus waren al superblij met deze prachtige locatie die werkelijk ALLES regelden, dat was ons ook wat waard haha
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
03-06-2020 20:54
Ik zie een aantal reacties met de tip op de ring te besparen. Juist die ring gaat het langste mee. Die draag je elke dag. Daar zou ik dus juist niet op besparen.
De rest is voor één dag.
Dat viel mij ook al op. Ik heb een zilveren 'verlovingsring' met een brede band maar die slijt toch echt door als je hem veel draagt. Ik heb hem dan ook al een keer of drie bij moeten laten werken omdat hij brak. Mijn trouwring (ik draag beiden dagelijks) is platina met een veel dunnere band en die 'slijt' niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven