Geld & Recht alle pijlers

kosten reparatie delen door 2?

27-07-2010 12:29 35 berichten
voordat ik de vraag aan mijn advocaat ga stellen( en de teller weer gaat lopen ) wil ik het eerst hier voorleggen.

Ik ben gescheiden, huis is verkocht, maar tot de overdracht wonen de kinderen en ik er nog in. Mijn ex woont bij zijn nieuwe vriendin.

Hij betaalt de hypotheek, ik alle andere kosten.

Nu is de koel/vries combinatie kapot gegaan, valt niet te repareren, 3jr oud, garantie verlopen.

Komen die kosten voor vervanging nu helemaal op mij neer of kunnen die door 2 gedeeld worden, aangezien we gezamelijk eigenaar zijn.
uit sommige postings maak ik op dat, nu ik met de kinderen in het huis woon, alle kosten nu voor mij zijn.

Dus als bv de ketel het morgen ook begeeft, vette pech! Naar mijn mening werkt dat niet zo. Maar ik weet het niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Op wiens naam staat het huis? En de koelkast is onderdeel v/d het huis (althans verkocht met het huis)?

De eigenaar(s) betaalt, niet de gebruiker.
Misschien even een ander standpunt... Iets om over na te denken.

Wat had jij gevonden als jouw ex en jij beide andere woonruimte hadden en je had het huis tot de overdracht "uitgeleend" aan iemand anders? Dus je ex en jij betalen de hypotheek, de ander betaalt alle kosten, woont daar met haar kinderen.

Had jij dan gedacht: "De kosten voor die koelkast komen op ons als eigenaar neer?" of had je dan gedacht dat de ander het zou moeten betalen?
eerlijk gezegd, voor de eigenaars, wij samen dus
quote:evalientje2 schreef op 27 juli 2010 @ 12:45:

Is het een inbouwkoelkast? Dan hoort ie bij het huis en zijn jullie samen eigenaar en zou je kosten moeten delen.

Bij een gewone (losse) koelkast die jij meeneemt naar een volgende woning daarentegen zijn de kosten voor jou.Eensch
Het huis is al verkocht? Wanneer is de overdracht? En wat voor keuken krijg je in je nieuwe huis?

Je zou kunnen overwegen om contact op te nemen met de kopers: zij trekken er binnenkort in, straks koop je een nieuwe koelkast die helemaal niet naar hun wens is. Dat is zonde van jouw geld en zonde van die koelkast. Als je straks een losse koelkast nodig hebt, dan is het misschien een idee om die nu alvast zelf te kopen en mee te nemen naar je nieuwe huis.
Willen de kopers een ander merk/ type koelkast, dan zal die toch betaald moeten worden. Blijft de vraag: delen door 2 of alleen betalen
In je OP zeg je zelf dat als je advocaat hiermee aan de slag gaat de teller gaat lopen. Uiteindelijk, als jullie hier samen niet uitkomen, zul je toch bij hem moeten aankloppen.

Daarom zou ik hier echt niet over gaan bakkeleien met ex en gewoon een nieuwe kopen.

Maar volgens mij speelt er bij jou nog iets belangrijks mee en dat zal dan wel te maken hebben met de scheiding en de nieuwe vriendin.
quote:rastafun schreef op 28 juli 2010 @ 02:23:

In je OP zeg je zelf dat als je advocaat hiermee aan de slag gaat de teller gaat lopen. Uiteindelijk, als jullie hier samen niet uitkomen, zul je toch bij hem moeten aankloppen.

Daarom zou ik hier echt niet over gaan bakkeleien met ex en gewoon een nieuwe kopen.

Maar volgens mij speelt er bij jou nog iets belangrijks mee en dat zal dan wel te maken hebben met de scheiding en de nieuwe vriendin.Dat mag je denken. Ik weet beter.
Bedankt voor alle reacties die slaan op de vraagstelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven