Geld & Recht alle pijlers

Laden OV-chipkaart werkt niet..!

02-01-2010 14:20 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, de titel zegt genoeg...

Als wij hem op willen laden, staat er in het display dat er geen bestellingen klaar staan....

Het info-nummer is steeds in gesprek... hebben meer mensen dit?

laadt jouw OV-chipkaart op?

Totaal aantal stemmen: 24

ja (42%)
nee, ik heb het zelfde (25%)
nog niet geprobeerd... (33%)
Jep zelfde probleem met een studenten ov chipkaart,
Als het nummer in gesprek is zullen wel meer mensen het probleem hebben . Sorry, flauw. Ik heb het nog niet geprobeerd dus weet niet of die van mij wel werkt.
Ik heb dat niet.

Maarrrrrr geeft ie dat direct aan nadat je hem erin hebt gedaan?

Want volgens mij krijg je nadat je hem in het apparaat steekt een aantal opties, waaronder saldo opvragen, opladen en bestelling ophalen.

Bij mijn sigarenboer kreeg ik de eerste keer 'hulp' (maar goed, die man zit ook altijd met elke vrouw te flirten, wellicht vandaar), misschien kun je ook even hulp vragen daar waar je em wil opladen?
Ja, dat dacht ik ook al Coffeepot..

Lekker om even te horen dat het niet aan mij ligt. Hopelijk.
Ik heb hem nog steeds niet, ook heel prettig....

En dat kutnummer hangt de hele tijd op met de mededeling dat ik he teen andere keer moet proberen. En dit is al heel december zo.

Rotding.
Klopt het dat als je al een studenten chipkaart had, er nog een tijdelijk abbo op staat? Via de site staat er met mijn achternaam letter ik word aangeraden ergens over 2 weken mijn abbo te downloaden.

Ben benieuwd of ik maandag met de bus kan :P
quote:frizzy schreef op 02 januari 2010 @ 14:24:

Ik heb dat niet.

Maarrrrrr geeft ie dat direct aan nadat je hem erin hebt gedaan?

Want volgens mij krijg je nadat je hem in het apparaat steekt een aantal opties, waaronder saldo opvragen, opladen en bestelling ophalen. Ja, dan kies ik de optie "bestelling ophalen", en dan zegt hij dus dat er niks staat...
Malachite, wat voor abo bedoel je.
quote:Zoey_ schreef op 02 januari 2010 @ 14:28:

Malachite, wat voor abo bedoel je.Mijn studenten week ov abbo wat voor mij klaar schijnt te staan.
Malachite, natuurlijk kun je met de bus. Desnoods haal je een strippenkaart en vorder je later het geld terug. Je hebt toch recht op gratis reizen om bij je opleiding te komen? Nou dan.
Als het goed is heb je een brief gekregen waarin staat dat je vanaf 16 december op de site van de studenten ov-chipkaart kan kijken wanneer je het product kunt laden. Dus het kan zijn dat jou product gewoon nog niet klaar staat. In dat geval kan je wel nog gewoon tot 31 januari op je huidige kaart verder reizen. Tenzij het huidige reisproduct op je chipkaart op 31 dec. 2009 is verlopen. In dat geval kan je bij de RET een tijdelijke chipkaart krijgen tegen betaling van 10 euro borg.

Wegens trage uitlevering van studenten ov-chipkaarten is de papieren ov-kaart ook nog geldig tot 31 januari.
Ja maar ik weet dus niet wanneer mijn product klaar staat, dat is dus mijn probleem....

Maar de oude is blijkbaar nog geldig??
quote:Jalisa schreef op 02 januari 2010 @ 14:31:

Als het goed is heb je een brief gekregen waarin staat dat je vanaf 16 december op de site van de studenten ov-chipkaart kan kijken wanneer je het product kunt laden. Dus het kan zijn dat jou product gewoon nog niet klaar staat. In dat geval kan je wel nog gewoon tot 31 januari op je huidige kaart verder reizen. Tenzij het huidige reisproduct op je chipkaart op 31 dec. 2009 is verlopen. In dat geval kan je bij de RET een tijdelijke chipkaart krijgen tegen betaling van 10 euro borg.

Wegens trage uitlevering van studenten ov-chipkaarten is de papieren ov-kaart ook nog geldig tot 31 januari.En wat nou als je en geen brief hebt gekregen, en geen ovchipkaart? Oftewel; ik heb totaal geen informatie ontvangen maar wel al vanaf dat ik 18 ben iedere keer een pasfoto in moeten leveren. Dat is alles wat ik er over weet.
quote:Zoey_ schreef op 02 januari 2010 @ 14:34:

Ja maar ik weet dus niet wanneer mijn product klaar staat, dat is dus mijn probleem....

Maar de oude is blijkbaar nog geldig??http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Hier keek ik linksonder, mijne staat dus pas over 2 weken oid.
Je moet naar een ophaalautomaat, niet een gewone oplaadautomaat. Ik vond het ook nogal onduidelijk omdat de oplaadautomaten wel de optie 'bestelling ophalen' hebben en het dan dus lijkt of er niets voor je klaar staat. Maar ze hebben dus aparte automaten voor het ophalen van je reisproduct, en die zien er zo uit:

(Hier kwam ik dus gisteren pas achter, toen ik op het station probeerde m'n kaart te activeren. Echt duidelijk en praktisch is het niet...)
This is an unacceptable timeline
Ja maar daar staat dus in kleine lettertjes onder:

Totdat je ophaalt reis je met het tijdelijke product dat al op je kaart staat. ???? Er staat dus al iets op???
Zoey, welk product heb je besteld dan?
Tyche, we waren bij zo'n gele....
quote:runner84 schreef op 02 januari 2010 @ 14:42:

Zoey, welk product heb je besteld dan?Studenten reis product.
quote:Zoey_ schreef op 02 januari 2010 @ 14:43:

[...]

Studenten reis product.Okee...maar dan is je gewone OV nog tot eind januari geldig. Ik ga het maandag ook proberen, ben ook benieuwd of het dan gaat lukken. Er staat inderdaad een tijdelijke abonnement op je kaart dus je kan er gewoon mee reizen.
Zeker weten??? * veert op*
Ben het met tyche eens dat het zeer onduidelijk wordt uitgelegd (op de website) en ook heel onlogisch en onpraktisch werkt (voor je gevoel) Ik kan in mijn woonplaats dat ding niet eens ophalen! Maar wel bij een aantal AH winkels in een stadje verderop....

Ben zelf gewoon naar het station gegaan en het gevraagd aan de balie, kwam er zelf niet uit.
quote:Zoey_ schreef op 02 januari 2010 @ 14:43:

Tyche, we waren bij zo'n gele....

Oh, ik hoopte dat het daar aan lag... dit belooft niet veel goeds voor m'n eigen ov.

Je kan geloof ik wel al reizen met de kaart die je hebt (wat Jalisa al zei), gewoon in- en uitchecken. Er komt dan een negatief saldo op (dat was bij mijn vriend iig het geval), ik hoop dat dat wordt opgeheven als je bestelde abo erop komt te staan. Weet iemand hoe dit werkt?
runner, bedoel je met gewone ov de ov studentenkaart van 2009, of de pas die je nu hebt gekregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven