Laden OV-chipkaart werkt niet..!
donderdag 7 januari 2010 om 17:39
quote:Kalliope schreef op 06 januari 2010 @ 16:10:
En vriendin van me wiens achternaam met een R begint heeft die van haar gewoon kunnen ophalen...
Na twee keer uitleggen aan een conducteur dat ik heb nog niet had geactiveerd omdat op internet stond dat dat vanaf die en die datum kon, heb ik ook maar zo'n console opgezocht. Bij derde poging eentje gevonden die het doet dus dat is klaar.
Zijn jullie ook bang dat je aansluitingen niet meer gaat halen omdat de bus er veel langer over doet door verscheidene storingen bij in en uitchecken?
En vriendin van me wiens achternaam met een R begint heeft die van haar gewoon kunnen ophalen...
Na twee keer uitleggen aan een conducteur dat ik heb nog niet had geactiveerd omdat op internet stond dat dat vanaf die en die datum kon, heb ik ook maar zo'n console opgezocht. Bij derde poging eentje gevonden die het doet dus dat is klaar.
Zijn jullie ook bang dat je aansluitingen niet meer gaat halen omdat de bus er veel langer over doet door verscheidene storingen bij in en uitchecken?
vrijdag 8 januari 2010 om 00:24
quote:Sagrera schreef op 07 januari 2010 @ 17:39:
[...]
Zelfs in mijn unistad waar de OV-chipkaart wél is ingevoerd hoef ik nergens in te checken. Gewoon je OV laten zien is genoeg, net als altijd. In mijn eigen regio is hij niet meer ingevoerd. Tot december kon je al wel een chipkaart gebruiken, maar er is sinds 13 dec. een andere vervoerder op die lijn gekomen die nog geen automaten heeft :-/
Ik kan op de site van de OVchipkaart geen enkele lader vinden binnen de 50 km, maar ik weet dat er in mijn dorp geen staat en in unistad (40 km verderop) wel. Waar hij dus wél staat, behalve in mijn woonplaats, weet ik niet... mijn woonplaats is ook maar een dorp, maar op unistad na wel veruit de grootste plaats in de omgeving. Ik snap dus helemaal niet dat er hier geen staat.
[...]
Zelfs in mijn unistad waar de OV-chipkaart wél is ingevoerd hoef ik nergens in te checken. Gewoon je OV laten zien is genoeg, net als altijd. In mijn eigen regio is hij niet meer ingevoerd. Tot december kon je al wel een chipkaart gebruiken, maar er is sinds 13 dec. een andere vervoerder op die lijn gekomen die nog geen automaten heeft :-/
Ik kan op de site van de OVchipkaart geen enkele lader vinden binnen de 50 km, maar ik weet dat er in mijn dorp geen staat en in unistad (40 km verderop) wel. Waar hij dus wél staat, behalve in mijn woonplaats, weet ik niet... mijn woonplaats is ook maar een dorp, maar op unistad na wel veruit de grootste plaats in de omgeving. Ik snap dus helemaal niet dat er hier geen staat.
woensdag 28 april 2010 om 14:08
Bij mij werkt in elk geval automatisch opladen niet. Ik probeer steeds het volgende:
- Ik ga naar https://www.ov-chipkaart.nl/;
- Ik klik op Online services;
- Ik klik op Automatisch opladen aanvragen;
Er staat: U moet toestemming hebben gegeven voor het tonen van transacties in uw transactieoverzicht. Alleen dan kunnen wij controleren of er al automatisch opladen op uw kaart staat. Heeft u nog geen toestemming gegeven? Doe dit dan eerst. Zodra u transacties in uw overzicht ziet staan, kunt u online automatisch opladen aanvragen;
- Ik klik op Doe dit dan eerst;
- Door toestemming te geven klik ik op Activeer;
Stap 2: U heeft toestemming gegeven;
- Ik klik op Mijn OV-chipkaart;
- Ik klik op Log in en ga door naar online aanvragen!;
- Ik kies een oplaadbedrag;
- Ik klik op Volgende stap;
Ik krijg: U heeft nog geen toestemming gegeven voor het tonen van transacties in uw transactieoverzicht. Hierdoor kunnen wij niet controleren of deze OV-chipkaart al automatisch opladen heeft.
Dan is mijn vraag: Hoe geef ik toestemming voor het tonen van transacties in mijn transactieoverzicht?
- Ik ga naar https://www.ov-chipkaart.nl/;
- Ik klik op Automatisch opladen aanvragen;
Er staat: U moet toestemming hebben gegeven voor het tonen van transacties in uw transactieoverzicht. Alleen dan kunnen wij controleren of er al automatisch opladen op uw kaart staat. Heeft u nog geen toestemming gegeven? Doe dit dan eerst. Zodra u transacties in uw overzicht ziet staan, kunt u online automatisch opladen aanvragen;
- Ik klik op Doe dit dan eerst;
- Door toestemming te geven klik ik op Activeer;
Stap 2: U heeft toestemming gegeven;
- Ik klik op Mijn OV-chipkaart;
- Ik klik op Log in en ga door naar online aanvragen!;
- Ik kies een oplaadbedrag;
- Ik klik op Volgende stap;
Ik krijg: U heeft nog geen toestemming gegeven voor het tonen van transacties in uw transactieoverzicht. Hierdoor kunnen wij niet controleren of deze OV-chipkaart al automatisch opladen heeft.
Dan is mijn vraag: Hoe geef ik toestemming voor het tonen van transacties in mijn transactieoverzicht?
World of Warcraft: Legion

zondag 2 mei 2010 om 17:48
Vandaag hield ik mijn OV-chipkaart voor de kaartlezende paal. Op het scherm verschijnt: "In-/uitchecken niet mogelijk." Waarom eigenlijk niet? Wat zijn de redenen dat het in- en uitchecken niet gaat? Is de kaartlezer vanwege de drukte in Enschede op dit moment uitgeschakeld (dan zou dat direct zichtbaar moeten zijn) of is er iets met mijn kaart? Dan had ik een duidelijker melding willen hebben.
De komende weken moeten uitwijzen of ik de OV-chipkaart niet voor niks heb geregeld.
De komende weken moeten uitwijzen of ik de OV-chipkaart niet voor niks heb geregeld.
zondag 2 mei 2010 om 19:18
Ik ben eruit:
- Ga naar https://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer;;
- Vul de gegevens in die daar gevraagd worden;
- Ga met de kaart naar de automaat op een NS-station.
- Ga naar https://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer;;
- Vul de gegevens in die daar gevraagd worden;
- Ga met de kaart naar de automaat op een NS-station.
maandag 3 mei 2010 om 07:51
Okay... het reizen gisteren met de OV-chipkaart was succesvol. Door de vertraging had ik alle tijd om te kijken of het inchecken goed ging. Ik betaalde ¤ 20,- borg. Bij het uitchecken op het station waar ik uitstapte, werd de kosten van de treinreis afgeboekt, maar ¤ 20,- bijgeboekt. Ik denk dus dat het minimum bedrag dus ¤ 20,- moet zijn, omdat het inchecken anders niet goed gaat.