Geld & Recht alle pijlers

Last van stalker, adres te vinden via kvk

20-06-2018 20:30 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd heb ik last van een zeer actieve stalker, de politie is ook op de hoogte maar helaas blijft zij doorzetten. Ik heb haar overal geblokkeerd waar mogelijk en vrienden/familie/collega's zijn op de hoogte.

Nu zijn wij onlangs verhuisd en kent stalker mijn nieuwe adres nog niet gelukkig (heeft ze wel bij de nieuwe bewoners geprobeerd te achterhalen maar die houden netjes hun mond). Echter heb ik ook een eigen bedrijf waarbij het voor klanten niet noodzakelijk is mijn privé adres te kennen maar ik werk nog wel vanuit huis en dit adres is dus ook bekend bij de kvk. Nu wil ik mijn adres bij de kvk laten wijzigen zodat mijn nieuwe adres niet te achterhalen is voor stalker. Een vriend van mij vind het geen probleem als ik zijn adres gebruik alleen vraag ik me af of dit wellicht gevolgen heeft dat ik mijn bedrijf op een ander adres heb staan dan vanuit waar ik werk?

Heeft iemand nog ideeën waar mijn adres mogelijk nog meer te vinden / op te vragen zou zijn?
RikM schreef:
20-06-2018 21:39
In het geval van een woonadres krijgt de KvK een adreswijziging automatisch door via het BRP.
dan lopen ze flink achter kan ik je op zekerheid vertellen
Alle reacties Link kopieren
Als je het adres van iemand anders gebruikt en de stalker vindt dat adres, kan zij die ander gaan lastigvallen. Niet fijn voor een vriend die behulpzaam wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zomaar voorstellen dat jouw vindbaarheid voor je klanten en leveranciers belangrijker is dan jouw privéproblemen.

Life sucks. Ik hoop van harte dat er geen manier is om jezelf te verstoppen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai.......
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tja. Keuzes.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een postbus huren bij een postagentschap is niet toegestaan als "vestigingsadres"?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn talloze aanbieders van 'virtual office space' in Nederland, met andere woorden: een zakelijk vestigingsadres zonder dat je daadwerkelijk kanooruimte huurt. Flink wat van deze aanbieders staan gewoon toe dat jouw bedrijf ook officieel op dat adres geregistreerd staat.

Kost je een paar honderd euro p/m maar dan ben je wel een groot deel van je probleem opgelost.

Voor aanbieders van: Google is your best friend.
Alle reacties Link kopieren
@mugske, die vriend is volledig op de hoogte en vind dat geen probleem. Zodra stalker er achter komt dat hij er woont verwacht ik dat ze daar ook redelijk snel afdruipt omdat ze weet dat hij niks over mij zal loslaten.

Voor een oplossing die mij een paar honderd euro per mnd kost heb ik de financieële middelen niet voor.

@vanzai, ik sluit me aan bij ouwewijsneus. Je weet overigens niks van mijn bedrijf, voor klanten is het totaal irrelevant waar ik woon.
Envelop schreef:
21-06-2018 07:28
@mugske, die vriend is volledig op de hoogte en vind dat geen probleem. Zodra stalker er achter komt dat hij er woont verwacht ik dat ze daar ook redelijk snel afdruipt omdat ze weet dat hij niks over mij zal loslaten.

Voor een oplossing die mij een paar honderd euro per mnd kost heb ik de financieële middelen niet voor.

@vanzai, ik sluit me aan bij ouwewijsneus. Je weet overigens niks van mijn bedrijf, voor klanten is het totaal irrelevant waar ik woon.
Hou even in je achterhoofd dat de vriend geen problemen krijgt met zijn hypotheek verstrekker dat er een bedrijf is gevestigd op zijn adres ?
Er zijn hypotheekverstrekker die geen zakelijke activiteiten toestaan op een woonadres, er vinden dan wel geen activiteiten plaats maar je zou er gezeik mee kunnen krijgen.
Wat een vervelende toestand met die stalker zeg !
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
22-06-2018 13:26
Hou even in je achterhoofd dat de vriend geen problemen krijgt met zijn hypotheek verstrekker dat er een bedrijf is gevestigd op zijn adres ?
Er zijn hypotheekverstrekker die geen zakelijke activiteiten toestaan op een woonadres, er vinden dan wel geen activiteiten plaats maar je zou er gezeik mee kunnen krijgen.
Wat een vervelende toestand met die stalker zeg !
Dank voor de tip. De vriend in kwestie is jurist en heeft zelf de risico's ook goed nagekeken en vind het geen probleem een toestemmingsverklaring te tekenen. Ik heb bij de gemeente aangevraagd dat mijn adres beschermd wordt en via de kvk wordt mijn privé adres ook geblokt omdat er sprake is van "een serieuze dreiging".

Iedereen superbedankt voor de tips, ik was er zelf niet zo makkelijk uitgekomen. Of het me lukt om mijn adres eeuwig verborgen te houden? Vast niet, maar hoe langer hoe beter.
Wat ontzettend naar Envelop. Ik wens je veel sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de oplossing in werking is, Envelop. En ik wens je veel succes met je bedrijf en sterkte met alle ellende. Dat het maar snel op mag jouden!
Alle reacties Link kopieren
Envelop, als je een eigen huis hebt, vergeet dan niet dat je via het Kadaster ook vindbaar bent. Dit kun je laten aanpassen. Sterkte.
Fijn dat ze zo meewerken. Ik hoop dat het helpt!
Alle reacties Link kopieren
He getver Envelop, wat een vervelende situatie.
Misschien weet je dit allemaal allang hoor. Gezien de straatverboden etc. Maar ik wil je toch even wat tips meegeven (is mijn werk):
- hou een logboek bij waarin je alles wat je stalker doet bijhoud met datum, tijd en plek.
- bewaar alle bewijzen (apjes, mails, berichten op social media) en maak wanneer mogelijk een foto wanneer je stalker ergens staat of langsrijd.
- breng ook je nieuwe buren op de hoogte incl foto vd stalker (als je die hebt).
- als je geen zin hebt om alle berichten etc zelf te moeten doornemen is er misschien wel iemand in je omgeving die dit elke week even voor je wil doen.
- Neem een nieuw telefoonnummer, maar hou de oude ook actief. Dan heeft je stalker niet de neiging om je nieuwe nr te achterhalen en kun jij gewoon af en toe je 'stalker-telefoon' aanzetten om te checken wat er aan berichten/belletjes is binnengekomen.
- Is er al een stop stalking gesprek + brief gedaan door de politie? Waarschijnlijk wel he, gezien de straatverboden. Zo niet, kan het ook geen kwaad.
- Blijf aangifte doen, hoe vervelend ook.
- Plaats evt een camera bij je nieuwe woning en zet extra sloten op je deuren.
- En over het algemeen is het advies om zo weinig mogelijk te reageren of op andere manier (positieve of negatieve) aandacht te geven aan een stalker. Dit geeft vaak namelijk een nieuwe stalk-impuls. De meesten stoppen uiteindelijk wel wanneer ze nergens aandacht mee krijgen en evt juridisch ook in de problemen komen.
- Evt kun je de politie vragen om jouw zaak in te brengen in het lokale veiligheidshuis wanneer juridische stappen niet het gewenste resultaat hebben. Dan kan er gekeken worden of er misschien psychische hulp kan worden ingezet voor jouw stalker, in de hoop het gedrag te doen afnemen.

Het boek 'Eerste hulp bij stalking' van Bianca Voerman is denk ik goed om te lezen.

Mocht je het fijn vinden om nog verder hierover te praten of willen weten waar je in jouw regio terecht kan dan weet je me te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ook hierop letten: als je bij een website kijkt bij de bron, dan zie je ook vaak het adres van de eigenaar van die site. Check dat even bij jezelf.
Beste TO, om je op een ander adres dan je huisadres in het handelsregister te kunnen inschrijven is een getekende huurovereenkomst, eigendomsbewijs of toestemmingsverklaring vereist, jij zult waarschijnlijk gebruik maken van deze verklaring. In je mail geef je aan dat je bedrijf nu gevestigd is op je huisadres. Helaas is het zo dat de KvK gegevens doorverkoopt aan derden waaronder de site Drimble. Als je eenmanszaak dus ooit gegoogled wordt zal het eerdere adres zichtbaar blijven (als Drimble de wijziging al oppakt, dit kan ruim een jaar duren).
Alle reacties Link kopieren
Dank purdy, ik ben idd te zien op drimble maar dan met mn oude adres. Op een andere site kan je me ook vinden met mn oude adres. Zo ver ik heb kunnen googlen is mn nieuwe adres nog nergens bekend gemaakt.

@lila, dank. Je ziet dan de gegevens van mijn websitebouwer. Mijn nieuwe adres is hier ook nergens vindbaar, Mijn woonplaats (stad) is wel weergegeven maar dat is geen probleem. Is dezelfde als vriend in kwestie.

@oakes, dat is nieuw voor mij en ik kan het zelf ook niet terugvinden. Je kan wel op adres kijken wie daar woont maar niet andersom toch?

@moondancer, dank voor je uitgebreide reactie. Het meeste doe ik er al van. Probleem is dat het lastig is om echt van stalker af te komen ondanks negeren. Ze woont gelukkig een eind weg dus ze komt bijna nooit fysiek langs en verder heb ik haar overal geblokt. Ze heeft wel eens een gedwongen psychische opname gehad maar langdurige hulp is er voor haar niet aangezien ze daar niet zelf voor open staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven