Geld & Recht alle pijlers

Let op je bankrekening; kleine bedragen worden gestolen

28-09-2010 15:41 63 berichten
Ik was zojuist mijn rekening online aan het bekijken en ik zag dat er een klein bedrag ( 4,99) was afgeschreven waar ik niets van begreep.

Ik heb toch even gebald met de ING en die waren heel aardig en storten het bedrag gelijk terug.

Omdat er dus mensen zijn die kleine bedragen bij anderen kunnen afhalen met de beschrijving erbij in de trant van : 'servicecontract periode 09-2010/10-2019' dacht ik, ik gooi eens even een waarschuwing de wereld in.
Oke bedankt voor je hulp.
Alle reacties Link kopieren
quote:keedy schreef op 28 september 2010 @ 15:54:

ING stort het bedrag gelijk terug? Zonder echt uitleg en bewijs? Dat vind ik wel heel coulant.Dat heet storneren!
quote:Wageningen1985 schreef op 09 oktober 2010 @ 14:47:

Ook ik ben zo dom geweest om een aantal jaren geleden een verzekering af te sluiten bij dat bedrijf (HSC Rosemont had bij Dixons een telefoon gekocht) En het zijn gewoon (sorry voor mijn taalgebruk maar ben echt kwaad) een stel teringlijers, Ik heb dus een prepaidtelefoon gekocht, lees ik net op hun site dat ze geen geld meer zullen afschrijven na een jaar. Na 5 jaar betaal ik nog steeds 7.99 per maand! het heeft me echt 100de euro's gekost terwijl ze deze verzekering dus AUOMATISCH zouden stoppen na een jaar bij prepaid, kan ik nu een klacht indienen?Dan kunnen zij wel, zo mooi gezegd, 'teringlijers' zijn, maar wat zegt dat over jou dat je vijf jaar lang 8 euro laat afschrijven en pas afgelopen week dacht:"Goh, laat ik er eens een blokkade opzetten". Ik hou het heel netjes: een beetje dom?
quote:_lente_ schreef op 28 september 2010 @ 15:50:

Ik vond het ook nogal vreemd, maar waarschijnlijk kunnen er mensen toch een soort van inbreken en bij anderen geld weghalen. Zolang ze kleine bedragen eraf halen zijn er een heleboel die eroverheen lezen, of er geen aandacht aan schenken.

ING deed er heel makkelijk over eigenlijk. Bij mij was het bedrijf HSC Rosemont te Rotterdam. ING vroeg mij nog of ik het bedrijf had gegoogled. Dat vond ik op zich ook al redelijk vreemd, maar ik heb dat toen gelijk gedaan en zag dat er in 2008 verschillende klachten bij Tros RADAR waren geweest over dit bedrijf.

Enniewee, ik ben blij dat ING niet moeilijk deed, maar irritant dat er mensen zijn die zo kleine bedragen stelen. Dit hoef je maar bij een half miljoen mensen te doen en je hebt een leuke vakantie bij elkaar... voor een paar jaarRosemont is een verzekeraar bij wie je bv voor een klein bedrag je fototoestel ofzo kunt verzekeren. Wordt je vaak aangeboden bij de Dixons en dat soort winkels. Weet je zeker dat je de afgelopen tijd niet een dergelijk apparaat hebt gekocht en (per ongeluk) toestemming voor een verzekring hebt gegeven?
oh volgens mij ben ik mosterd, sorry
quote:_lente_ schreef op 28 september 2010 @ 15:55:

[...]

de beschrijving was :

KN: KM 125735626

SERVICECONTRACT 17290300386

PERIODE : 23-09-10 22-10-10

HSC INZAKE ROSEMONT-ROTTERDAM

Het rekeningnummer stond er ook gewoon bij.

En de ING zou het asap terugboeken en een blokkade voor 2 jaar op die rekening zetten.Dit gaat om een telefoonverzekering.
quote:Jippertje schreef op 09 oktober 2010 @ 19:15:

[...]

Dan kunnen zij wel, zo mooi gezegd, 'teringlijers' zijn, maar wat zegt dat over jou dat je vijf jaar lang 8 euro laat afschrijven en pas afgelopen week dacht:"Goh, laat ik er eens een blokkade opzetten". Ik hou het heel netjes: een beetje dom? Het is natuurlijk niet slim van mij om het niet eerder op te zeggen terwijl er elke maand geld van mijn rekening door hen werd afgeschreven. Maar waar het mij om gaat is dat ze op hun site zetten dat ze bij een prepaid telefoon het contract na 1 jaar automatisch zouden stopzetten en dat hebben ze niet gedaan en dat vind ik op zn zachts gezegd niet netjes.
Dat is inderdaad niet netjes Wageningen. Maar dan had je toch meteen de eerste maand dat er onterecht geld werd afgeschreven aan de bel moeten trekken.

Dat je nu zoveel geld down the drain hebt gegooid, is je eigen schuld.
Zijn die gasten telefonisch te bereiken?
quote:Zamirah schreef op 12 oktober 2010 @ 11:24:

Zijn die gasten telefonisch te bereiken?

Ja hoor, het bedrijf heeft een website daar staan contactgegevens alles staat er op.

@Wageningen, je moet een brief schrijven met je contractnummer (deze staat wel op je afschrift) Met de mededeling dat je het contract per direct stop zet, met bijv reden telefoon verkocht/abbo afgelopen oid. Handtekening erop en posten. Dan word ie zo stop gezet. Lukt dit niet? Ga dan naar de dixons oid waar je je telfeoon vandaan hebt. Zij kunnen je vaak ook helpen, als ze geen gehoor geven aan jou brief.

En btw HSC Rosemont zijn geen teringlijers. Ten eerste wel een beetje je eigen fout, dat je het steeds toelaat om af te schrijven, ikzelf had het eerst ook niet door maar heb het toch binnen een half jaar stopgezet toen het abbo was afgelopen. En ten tweede ik heb net weer een nieuw abbo, en ook weer verzekering en ik heb mijn IPhone laatst zelf laten vallen. hij was verzekerd bij hun. Beeldscherm was helemaal kapot maar hij deed het nog wel, ik kreeg gewoon een nieuwe simlockvrij iphone 3gs twv 650 euro. Wat ik al eerder zei, ze zijn niet netjes met contracten/opzeggen/afschrijvingen maar ze leveren qua product wel prima service.
Ik heb inmiddels als een brief gestuurd en bevestiging gekregen, wat ik al zei, het was ook niet slim van mijzelf om het zo lang door te laten lopen. Aan de andere kant ben ik nog wel kwaad op ze dat ze dus ook bij prepaid niet automatisch na een jaar het contract opzeggen, dat blijf ik niet netjes van ze vinden. Maar zoals ik hier lees hebben ze wel prima service dus mijn excuses voor de snelle conclusie en misschien ben ik wel te voorbarig geweest. Toch ben ik niet de enige met klachten over dit bedrijf. (zie forum trosradar via google te vinden)

@ Zamirah kijk op http://www.harmonyservicecenter.nl/nl/contact
Ik heb het zelf ook gehad. Ik had een 2 jarig telefoon abbo, en ik verwachtte dat die verzekering ook 2 jaar duurde dan. Niet dus. Dat was nog in de tijd dat je ze nooit kon bereiken om op te zeggen. Dat staat ook op diverse forums over heel internet o.a. Tros Radar. En dat klopt ook. Maar ik liet het elke keer terughalen maar ze bleven maar incasseren, ook met terugwerkende kracht, maar ik was er binnen een half jaar vanaf uiteindelijk.

Tegenwoordig zijn ze er makkelijker in, gewoon briefje met handtekening en klaar. Misschien een corrigerende tik gehad van iets of iemand? Who knows.
Ik heb het zelf ook gehad. Ik had een 2 jarig telefoon abbo, en ik verwachtte dat die verzekering ook 2 jaar duurde dan. Niet dus. Dat was nog in de tijd dat je ze nooit kon bereiken om op te zeggen. Dat staat ook op diverse forums over heel internet o.a. Tros Radar. En dat klopt ook. Maar ik liet het elke keer terughalen maar ze bleven maar incasseren, ook met terugwerkende kracht, maar ik was er binnen een half jaar vanaf uiteindelijk.

Tegenwoordig zijn ze er makkelijker in, gewoon briefje met handtekening en klaar. Misschien een corrigerende tik gehad van iets of iemand? Who knows.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven