Leuke low-budet of gratis activiteiten in de winter
zaterdag 2 december 2017 om 22:52
Hoi allemaal,
Ik zit net in de WW en mijn vriend heeft ook een uitkering. Hierdoor is er niet zoveel budget om te besteden aan uitjes en activiteiten. We willen er graag samen op uit, maar zoveel dingen lijken geld te kosten..We wandelen graag maar het weer werkt niet mee.
Wie weet er leuke gratis of low budget-activiteiten voor ons? (Regio Limburg)
Ik zit net in de WW en mijn vriend heeft ook een uitkering. Hierdoor is er niet zoveel budget om te besteden aan uitjes en activiteiten. We willen er graag samen op uit, maar zoveel dingen lijken geld te kosten..We wandelen graag maar het weer werkt niet mee.
Wie weet er leuke gratis of low budget-activiteiten voor ons? (Regio Limburg)
zaterdag 2 december 2017 om 23:42
zondag 3 december 2017 om 00:05
Kerstmarkt in Aken of in thorn.
Of naar snowworld chocomel drinken en kijken naar skiërs.
Zonder reisafstand: lokale buurtvereniging heeft vaak leuke activiteiten. Bij ons wereldkoken, wandelen, spelletjes, etc allemaal voor een paar euro.
Picknicken in de woonkamer.
Kerstversiering knutselen.
Taart bakken.
Of naar snowworld chocomel drinken en kijken naar skiërs.
Zonder reisafstand: lokale buurtvereniging heeft vaak leuke activiteiten. Bij ons wereldkoken, wandelen, spelletjes, etc allemaal voor een paar euro.
Picknicken in de woonkamer.
Kerstversiering knutselen.
Taart bakken.

zondag 3 december 2017 om 00:30
Het is klote voor je, geen geld... maarrr jullie hebben elkaar....wees daar content mee....en ik zou willen je een gouden tip te kunnen geven....Ga wandelen, en daarna, lekker met zn tweetjes in bed kruipen, het eerste uur, jouw wensen, het uur daarop de zijne, daarna gewoon verder, een flesje wijn kost drie euro....Succes!

zondag 3 december 2017 om 06:11
Familie woont in Limburg, regio Geleen. Daardoor weet ik een beetje waar die plaats ligt. Wandelen in bos Geleen. Daar is een manege, een kinderboerderij, mooie vergezichten. Een thermoskan met thee of koffie mee, boterhammetjes en samen op een bankje lunchen.
Er bestaat een site met uitjes om en nabij Geleen. Even zoeken op het net/Google.
Binnenkort vele koopzondagen en koopavonden. Met de lichtjes en versieringen hand in hand door winkelstraten struinen. 1 drankje op een verwarmd terras en je voelt je koning te rijk zonder een fikse rekening.
Leen een hond om wandelingen te maken. Buren, familie, vrienden met een hond? Stel voor die zo nu en dan mee te nemen voor een wandeling.
Maastricht AirPort vliegtuigen kijken.
Winter Wonderland Maastricht komt er aan geloof ik? Daar hand in hand rondslenteren kost niets.
Aken is mooi om de kerstsfeer te snuiven. Ook dit hoeft geen geld te kosten wanneer je zelf drinken en eten meeneemt. Vele parkjes en bankjes om neer te strijken.
Een dagje naar een zwemparadijs.
Er bestaat een site met uitjes om en nabij Geleen. Even zoeken op het net/Google.
Binnenkort vele koopzondagen en koopavonden. Met de lichtjes en versieringen hand in hand door winkelstraten struinen. 1 drankje op een verwarmd terras en je voelt je koning te rijk zonder een fikse rekening.
Leen een hond om wandelingen te maken. Buren, familie, vrienden met een hond? Stel voor die zo nu en dan mee te nemen voor een wandeling.
Maastricht AirPort vliegtuigen kijken.
Winter Wonderland Maastricht komt er aan geloof ik? Daar hand in hand rondslenteren kost niets.
Aken is mooi om de kerstsfeer te snuiven. Ook dit hoeft geen geld te kosten wanneer je zelf drinken en eten meeneemt. Vele parkjes en bankjes om neer te strijken.
Een dagje naar een zwemparadijs.
zondag 3 december 2017 om 08:22
En omdat ook regelmatig niét regent: ga geocachen. Dat is ‘schatzoeken voor volwassenen’, waarbij je telefoon je gps is.
Er zijn verschillende vormen: je loopt naar een coördinaat en zoekt daar naar de ‘schat’, vaak een fotokokertje of klein doosje met een logboekje. Daar schrijf je je naam in en laat het liggen voor de volgende.
Ook zijn er caches waarbij je onderweg opdrachten/puzzels moet doen, bijvoorbeeld een jaartal op een gevelsteen zoeken. Die heb je dan weer nodig om een coördinaat te maken waar de cache zelf ligt.
En dan heb je ook nog de caches waarbij je thuis puzzels moet oplossen en dan een coördinaat moet vinden waar je heen moet gaan.
Als je ze hebt gevonden en het logboekje hebt ingevuld, log je ze ook op internet.
Het is gratis, Leuk om te doen, ze liggen overal (ter wereld), je leert je eigen omgeving op een andere manier kennen. Als het regent kun je thuis puzzels oplossen, als het droog is ga je naar buiten.
Er zijn verschillende vormen: je loopt naar een coördinaat en zoekt daar naar de ‘schat’, vaak een fotokokertje of klein doosje met een logboekje. Daar schrijf je je naam in en laat het liggen voor de volgende.
Ook zijn er caches waarbij je onderweg opdrachten/puzzels moet doen, bijvoorbeeld een jaartal op een gevelsteen zoeken. Die heb je dan weer nodig om een coördinaat te maken waar de cache zelf ligt.
En dan heb je ook nog de caches waarbij je thuis puzzels moet oplossen en dan een coördinaat moet vinden waar je heen moet gaan.
Als je ze hebt gevonden en het logboekje hebt ingevuld, log je ze ook op internet.
Het is gratis, Leuk om te doen, ze liggen overal (ter wereld), je leert je eigen omgeving op een andere manier kennen. Als het regent kun je thuis puzzels oplossen, als het droog is ga je naar buiten.
himalaya wijzigde dit bericht op 03-12-2017 08:28
4.61% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 3 december 2017 om 08:26
Ik bedenk me net.....VVV’s geven gratis brochures weg met (korte) wandelroutes langs bezienswaardigheden in steden. Zo dus ook om en nabij jullie woonplaats.
Overigens, ik vind het een super initiatief van je om je vraag hier te stellen. Niets zo vervelend als beiden in een financieel onprettige situatie terecht te komen en toch positief te blijven vergt dan best inzet. Maak er samen wat leuks van. En ik wens jullie veel succes met het vinden van die nieuwe baan.
Overigens, ik vind het een super initiatief van je om je vraag hier te stellen. Niets zo vervelend als beiden in een financieel onprettige situatie terecht te komen en toch positief te blijven vergt dan best inzet. Maak er samen wat leuks van. En ik wens jullie veel succes met het vinden van die nieuwe baan.

anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 03-12-2017 11:02
0.21% gewijzigd

zondag 3 december 2017 om 09:53

zondag 3 december 2017 om 11:03
Leuk idee.jazekerenof schreef: ↑03-12-2017 09:53Misschien Kun je samen iets doen wat leuk is en geld oplevert. Bv oude spullen verkopen op een (kerst)rommelmarkt. Als oppas duo in deze drukke maand.
Karweitjes voor oudere mensen: bv boodschappen.
Geld wat je hier dan weer mee krijgt, gebruik je om weer een wat duurdere activiteit te doen.

zondag 3 december 2017 om 22:32