levensverzekering afsluiten
maandag 8 april 2013 om 17:25
Ik wil het misschien. Ik heb nog niet echt toekomstplannen maar dan ben ik iig veilig. Mijn ouders hebben ook een levensverzekering. ik hoor vaak dat er een groot bedrag word uitgekeerd bij overlijden en dit vind ik een prettig idee voor mijn kinderen die ik wil krijgen. maar aan welk bedrag moet ik dan denken? En als je een levensverzekering hebt kom je toch ook niet in de problemen met je hypotheek die je nog moet aflossen?
maandag 8 april 2013 om 17:37
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. De maandelijkse premie is daar dan ook naar. Maar een levensverzekering kun je niet op jezelf afsluiten als ik het goed heb. Wij hebben een levensverzekering afgesloten op mijn toenmalige verloofde. Als hij voor de bruiloft zou komen te overlijden, zou er 2 ton vrijkomen om onze woning door mij te kunnen kopen. Ik betaalde er 15 euro premie pm voor en we hadden korting vanwege leeftijd, gezonde leefstijl en hoog opgeleid. Heb een jaar lang geplaagd dat er een prijs op zijn hoofd stond en openlijk lopen bedenken hoe ik aan dat geld zou kunnen komen.
Zonder gekheid: Laat je goed voorlichten hoe je zo'n constructie wil doen en of je het maandelijks kan betalen, qua premie. Succes!
Zonder gekheid: Laat je goed voorlichten hoe je zo'n constructie wil doen en of je het maandelijks kan betalen, qua premie. Succes!
maandag 8 april 2013 om 17:59
quote:Louba schreef op 08 april 2013 @ 17:37:
Maar een levensverzekering kun je niet op jezelf afsluiten als ik het goed heb. !
Jawel een levensverzekering sluit je juist wel af op je eigen leven.
Alleen de begunstigde (diegene die geld krijgt na je overlijden) kan dus niet jezelf zijn.
To schrijft dat ze een levensverzekering wil afsluiten voor haar eventuele toekomstige kinderen. Dat kan dus niet.
Maar een levensverzekering kun je niet op jezelf afsluiten als ik het goed heb. !
Jawel een levensverzekering sluit je juist wel af op je eigen leven.
Alleen de begunstigde (diegene die geld krijgt na je overlijden) kan dus niet jezelf zijn.
To schrijft dat ze een levensverzekering wil afsluiten voor haar eventuele toekomstige kinderen. Dat kan dus niet.
maandag 8 april 2013 om 18:20