Geld & Recht alle pijlers

lidl vs AH

10-06-2011 08:33 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wilde eigenlijk even alleen iets met jullie delen.. Gisteren heb ik sinds lange tijd weer eens wat boodschappen bij Lidl gehaald. Kom normaal alleen bij AH. Vervolgens heb ik mijn bon eens vergeleken met de prijzen bij AH (via Albert.nl), huismerk AH voor 'eerlijk' vergelijk.

Ik schrok in positieve zin. Jee, wat heb ik een geld bespaard!! Scheelde soms meer dan de helft!

heb niet alles bj Lidl gekocht maar bv wel: toiletpapier, vaatwasblokjes, suiker, vanillesuiker, margarine, schoonmaakdoekjes, afwasmiddel etc.

Mochten mensen nog twijfelen...deze producten zijn prima en aanzienlijk goedkoper! Ik blijf voorlopig even heen gaan!
Ik doe mijn boodschappen echt overal. Net nog mijn groente en fruit op de markt gehaald. Brood bij de bakker. Tempe en andere lekkere spulletje bij de toko. En wat kleine dingen bij de AH. Kom ook wel eens bij de Lidl en moet zeggen dat ze super wasmiddel hebben en WC papier. Verder eigenlijk goede kwaliteit groente en fruit.
quote:Blusher schreef op 10 juni 2011 @ 12:21:

Eens met Atelier_madame!!

Ik vind het behoorlijk verwaand overkomen als iemand weigert naar de aldi of lidl te gaan alleen vanwege "de sfeer". Oh my god mensen, het is een supermarkt! Pff, zó 2009. Wat maakt het uit, ik ga niet voor mijn ontspanning boodschappen doen en betaal dus liever minder. Maar wat ik dus al zei schijnbaar heeft een grote groep(dus nee, niet iedereen) genoeg te besteden anders zouden ze "de sfeer" wel voor lief nemen.Waarom meteen een waardeoordeel geven? Verwaand? Mij boeit de sfeer ook niet, maar als mijn vriendin/buurman daarom liever naar de AH gaat, prima.

Ik vind het behoorlijk verwaand overkomen als iemand weigert naar de aldi of lidl te gaan alleen vanwege "de sfeer". Oh my god mensen, het is een supermarkt! Pff, zó 2009. Wat maakt het uit, ik ga niet voor mijn ontspanning boodschappen doen en betaal dus liever minder. Maar wat ik dus al zei schijnbaar heeft een grote groep(dus nee, niet iedereen) genoeg te besteden anders zouden ze "de sfeer" wel voor lief nemen.

maar misschien kies ik daar wel voor. Ik hoef geel geld te besparen om een lapje vlees te kunnen kopen, want dat eet ik niet, mijn auto en tv te kunnen betalen want die heb ik en wil niet. Goedkope cola geef ik al helemaal niks om.

Ik ben heel prijsbewust, maar ja sfeer vind ik heel belangrijk.

En je kan mij niet wijsmaken dat iedereen die in de lidl komt geen geld heeft om ergens anders te kopen. Ook zij maken de keuze, maar vinden sfeer ed blijkbaar minder belangrijk.
Ik let vooral op de prijs. Het maakt mij echt niet uit bij welke super ik koop. De artikelen van Lidl en Aldi zijn even goed als die appie of andere supermarktmerk of a-merk. Drinkt verder aan haar cup-a-soup van de Aldi en die smaakt goed
Ach, iedereen moet vooral daar kopen waar ie zich prettig bij voelt. Ik kan me de AH prima permitteren maar geef graag minder uit als dit kan doe liever leuke dingen met m'n geld dan het uit te geven aan nuttige dingen als boodschappen. Dan neem ik een lelijke winkel etc wel voor lief.

Ik vind het behoorlijk verwaand overkomen als iemand weigert naar de aldi of lidl te gaan alleen vanwege "de sfeer". Oh my god mensen, het is een supermarkt! Pff, zó 2009. Wat maakt het uit, ik ga niet voor mijn ontspanning boodschappen doen en betaal dus liever minder. Maar wat ik dus al zei schijnbaar heeft een grote groep(dus nee, niet iedereen) genoeg te besteden anders zouden ze "de sfeer" wel voor lief nemen.Joh, als ik graag extra wil betalen omdat ik de Lidl een rotwinkel vind en de AH een prima winkel dan is dat toch prima.
quote:joooolanda schreef op 10 juni 2011 @ 12:38:

Ach, iedereen moet vooral daar kopen waar ie zich prettig bij voelt. Ik kan me de AH prima permitteren maar geef graag minder uit als dit kan doe liever leuke dingen met m'n geld dan het uit te geven aan nuttige dingen als boodschappen. Dan neem ik een lelijke winkel etc wel voor lief.

ik heb een tijdje op van die echte vrekkenpagina's gesurft en daar kwamen veel van hen bij de ah, idd voor de euroshopperprodukten die goedkoper zijn dan waar dan ook. (en een keus voor smaak is natuurlijk ook een luxekeuze als we het zo bekijken).

Maar ik goed, het is allemaal kwestie van perspectief. Ik hoef mijn leven niet leuker te maken met grootverpakkingen cola, maar ik vind dat ik mijn leven wel leuker maak met boodschappen doen in een prettige winkel.
Misschien niet helemaal goed verwoord dus maar wat jooolanda zegt. Iedereen moet zelf weten waar hij zijn boodschappen doet. Gaat iemand graag naar de AH, prima hoor. Het is niet dat ik dat "fout" vind, moet iedereen zelf weten maar voor mij persoonlijk zou het argument "de sfeer" niet doorslaggevend zijn in winkel-keuze.
quote:Mlle_j schreef op 10 juni 2011 @ 09:06:

Hmm, ik ga naar de biowinkel, de warme bakker,de slijter en de visboer. Verder soms naar de AH voor wat non-food dingen en schoonmaakmiddel. Toch geef ik op eea manier niet ontzettend veel uit aan eten want volgens mij koop ik gewoon heel veel dingen helemaal niet, dus dan maakt het ook niet uit waar het het goedkoopst is. Cola, cassis, bitter lemon, pakken sap, koekjes etc komen er hier (bijna) niet in.Dit dus. Ik koop alleen basisartikelen bij de AH, en de rest bij speciaalzaken. Ik betaal liever wat meer voor de service die je krijgt. In de Lidl zul je mij niet snel tegenkomen. Niet omdat ik het te 'min' vind maar omdat ik er ook wel degelijk smaakverschil in vind zitten. Daarbij maak ik echt alles zelf, dus heb alleen maar basisdingen nodig.
Ik kom maar niet af van de A&H :(

Ben wel erg tevreden over de kwaliteit, maar merk niet heel veel verschil tov producten van bijvoorbeeld Bas van der heiden.

Lidl vindt ik maar niks, maar Bassie heeft ook merkproducten voor veel minder kosten dan de Albert Hein.

Geef met gemak 80-100 euro uit bij de Appie voor een week eten (2 volw.+kind).
quote:Mevrouw75 schreef op 10 juni 2011 @ 12:27:

[...]

Ik ben heel prijsbewust, maar ja sfeer vind ik heel belangrijk.

En je kan mij niet wijsmaken dat iedereen die in de lidl komt geen geld heeft om ergens anders te kopen. Ook zij maken de keuze, maar vinden sfeer ed blijkbaar minder belangrijk.

Ik creëer die prima sfeer wel thuis, mét producten van o.a. de Aldi

(Maar namens mijn neefje: bedankt dat er zoveel mensen bij de Appie kopen, dan kan hij daar tenminste blijven werken )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dat bedoel ik, iedereen vind andere dingen belangrijk toch?

Ik vind sfeer ook thuis belangrijk, maar dan met andere dingen/omgevingsfactoren dan jij waarschijnlijk.

ik kan het me dan weer niet voorstellen dat iemand sfeer thuis wél belangrijk vind, maar buiten de deur (in dit geval in de supermarkt) weer niet. Maar dat zal aan mijn inlevingsvermogen liggen. Ik snap dan wel weer prima dat mensen andere keuzes maken hoor.
quote:_Branwen_ schreef op 10 juni 2011 @ 08:54:

Daarnaast is de AH helemaal niet duur als je alles eigen merk en Euroshopper koopt.

Precies,ik ging voorheen 1x per maand naar de Aldi 20 min verderop voor wc/keuken papier,afwas/vaatwas middel. afbakbroodjes,suiker,koekjes,kaas,etc.

Heb de prijzen vergeleken met ah euro shopper en die blijkt nog goedkoper dan de aldi.

Nu koop ik dus alles bij de Ah op de hoek.(behalve brood dat eet ik alleen maar van de bakker).
Ik denk dat sommige mensen iets rationeler denken over sfeer in een winkel dan andere mensen. En dat de ene lidl de andere niet is. Mijne is heel ruim licht en netjes. Altijd aangevuld en vriendelijk personeel. Zou niet weten wat Ik nog meer nodig heb :p
Liddl goedkoper dan appie?

Nee hoor, tenminste niet als je euroshopper koopt bij appie.

Is prima te eten. Ik heb altijd euroshopper en dat is goed, goedkoop en dus lekker.

Liddl Duitsland is wel goedkoper in verse groenten, fruit en veel vlees hoor ik van kennissen, maar ja daar moet je voor in duitsland wonen.
daarbij zijn de groenten en fruit vanuit de Liddl in Nederland mij tot nu toe niet zo goed bevallen. Erg snel verrot!
quote:_Branwen_ schreef op 10 juni 2011 @ 09:03:

[...]

Wat voor kaas heb je dan (oud, jong), hoeveel gram en hoeveel kost het?Ik lees nu pas je vraag. Ik heb even gekeken op de verpakking en een stuk extra belegen kaas kost ¤5,29 per kilo en ik vind die kaas echt heerlijk. Volgens mij betaal je bij een 'normale' supermarkt hetzelfde voor 500 gram. Ik heb wel eens gesneden plakjes kaas gekocht van de euroshopper, die was echt werkelijk niet te vreten. Smaakte nergens naar.
quote:Pinkroses schreef op 10 juni 2011 @ 16:13:

Is prima te eten. Ik heb altijd euroshopper en dat is goed, goedkoop en dus lekker..Euroshopper is zeker goedkoop maar lekker??? Nee, ik deel die mening niet echt. Persoonlijk vind ik dat je voor hetzelfde geld meer kwaliteit bij de Lidl aantreft.
quote:Xander68 schreef op 10 juni 2011 @ 10:47:

[...]

Euroshopper...dát is pas rommel....Vergelijkbare artikelen bij de LidL zijn 10x beter Je moet wel een beetje uitkiezen wat je van de Euroshopper koopt. De producten die ik doorgaans van de Euroschopper koop zijn o.a. toiletpapier (drie laags, heerlijk zacht en sterk), wasmiddelen, melk, kaas en afbakbroodjes. M.i. geen rommel. Vruchtendrank, broodbeleg, boter, pasta, rijst e.d. koop ik van AH eigen merk.
quote:Pinkroses schreef op 10 juni 2011 @ 16:13:

Is prima te eten. Ik heb altijd euroshopper en dat is goed, goedkoop en dus lekker.

Liddl Duitsland is wel goedkoper in verse groenten, fruit en veel vlees hoor ik van kennissen, maar ja daar moet je voor in duitsland wonen.

Euroshopper is idd prima spul en lekker goedkoop. Máár, als ik dan toch rondloop bij Appie, ziet de rest er ook allemaal zo aantrekkelijk en verleidelijk uit, dat ik uiteindelijk tóch duurder uit ben.

Ik koop voornamelijk bij Lidl, inmiddels vind ik het echt een fijne winkel en er zijn maar weinig dingen die ze niet hebben die voor mij dermate noodzakelijk zijn dat ik alsnog naar een andere super moet.
quote:DeWareJacoba schreef op 10 juni 2011 @ 17:53:

[...]

Ik lees nu pas je vraag. Ik heb even gekeken op de verpakking en een stuk extra belegen kaas kost ¤5,29 per kilo en ik vind die kaas echt heerlijk. Volgens mij betaal je bij een 'normale' supermarkt hetzelfde voor 500 gram. Ik heb wel eens gesneden plakjes kaas gekocht van de euroshopper, die was echt werkelijk niet te vreten. Smaakte nergens naar.Oh dat zou ik dan weer niet weten, de prijs van de blokken kaas. Ik koop de voorgesneden plakken, en dan betaal je ¤ 1,40 voor 200 gram belegen kaas. Er is zeker betere kaas te verkrijgen, maar vies vind ik het absoluut niet.
De sfeer bij onze Lidl is uitermate goed! Kom er altijd buren tegen en de kassieres zijn altijd vriendelijk. Hebben ook veel lol onderling, maken grapjes etc. Nee, niks mis met de sfeer in de Lidl.

Oh en de inrichting is net veranderd, ziet er weer fris en fruitig uit!
quote:DeWareJacoba schreef op 10 juni 2011 @ 17:57:

[...]

Euroshopper is zeker goedkoop maar lekker??? Nee, ik deel die mening niet echt. Persoonlijk vind ik dat je voor hetzelfde geld meer kwaliteit bij de Lidl aantreft.En dat vind ik dus absoluut niet. Maar goed, smaken verschillen.
Ik was net in een ander gedeelte van de stad, even naar de ALdi (andere winkel I know, maar ik heb een punt dat ga ik zo maken haha)

En het viel me op dat die Aldi veel mooier en schoner was, dan mijn Aldi. Toen bedacht ik me dat de Lidl bij mij (achterstandswijk toch wel) ook veel rommeliger en sfeerlozer is dan de Lidl in het centrum . Dus het hangt ook van het flliaal af denk ik.
quote:mali30 schreef op 10 juni 2011 @ 11:04:

Ja als de consumenten gids het zegt, en kassa van de vara waarom niet?De Consumentenbond staat er volgens mij om bekend dat ze vooral de prijs erg belangrijk vinden in het bepalen van het beste product.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven