Geld & Recht alle pijlers

mag dit? (wijziging vluchttijden)

06-09-2011 18:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een vlucht geboekt bij Vueling, al een tijd geleden nu hebben we al een aantal keer per email een wijziging in vluchttijden gehad. De laatste wijziging was de terugvlucht ineens een dag later. in eerste instantie niet in de gaten gehad, dat er een andere datum stond. Ik vraag me af of een maatschappij dit wel zo mag doen. Aangezien we nu extra kosten moeten maken voor een overnachting. Op de voorwaarden op hun site kan ik het echt nergens vinden. Bellen en mailen tot nu toe geen resultaat.
Misschien wordt je van deze site iets wijzer:

klik
http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/
In eerste instantie zou ik denken dat een dag later terugvliegen niet mag maar wellicht is er sprake van overmacht?
Hebben wij weleens gehad, moesten 'verplicht' 2 dagen langer vakantie vieren, met bijbetaling van een bedrag (moesten natuurlijk niet, konden anders annuleren, maar wilde graag op vakantie).

Dit gebeurde omdat de heenvlucht nog onder de 'zomerdienstregeling' (of hoe heet dit bij vluchten?) viel en de terugreis onder de herfst/winter.
Was er trouwens toen niet blij mee (met vakantie vragen van werk e.d.), ook omdat het ons opgelegd werd.
Wij zijn gister gebeld door de reisorganisatie dat de vlucht terug ook een dag later wordt.

Wij mogen een nacht extra blijven op hun kosten.

Het is per reisorganisatie weer anders denk ik.
Mijn ouders boekten een vlucht + verblijf voor het hele gezin + aanhang + kinders, 10 man totaal. Betaalden alles, ruim een half jaar voor vertrek. 2 maanden later werd de vlucht heen gewijzigd: òf 2 dagen later òf 1 dag eerder.

Hebben gekozen voor 1 dag eerder, ouders hebben klacht ingediend en ze kregen bijna 15% van de reissom terug.
Vluchttijden mogen wijzigen voor chartervluchten, echter de vetrek en terugreis datum mogen niet eenzijdig gewijzigd worden.
Krijg nou wat. Onze vlucht is ook gewijzigd bij Vueling, ook opeens op een andere dag (dag later heen en eerder terug). Ga morgen gelijk even bellen, wat een boeven daar. Ook stom van mij,heb alleen naar de gewijzigde tijden gekeken, ging er echt niet van uit dat de dagen ook wijzigen.
Wat zeggen ze dan trouwens als je belt Ramiaatje? Dat je gewoon pech hebt?
Dat is ook stom Suzaa, dus je zou 2 dagen minder vakantie mogen hebben omdat ze de vluchten gewijzigd hebben.
Hadden wij ook. We hebben alles geannulleerd en gaan nu met Transavia. Waren geen kosten aan verbonden.
Was dat ook bij Vueling Mac123?

Ik ben nu al in staat om gelijk te annuleren, dan betaal ik bij wijze van spreken nog liever het dubbele bij een andere maatschappij. Stom zeg, ik vind het maar raar. Maar ook dom van mezelf dat ik het ook over het hoofd heb gezien.

Morgen gelijk even actie ondernemen. Desnoods zet ik mijn rechtsbijstandsverzekering erop.
Dubbel, foutje
Heb ik al meedere keren gehad bij Vueling (zo erg dat ik nu liever niet meer met ze vlieg). Hun regels zijn, dat je de vlucht mag annuleren als je een substantiële wijziging krijgt. Dus vanaf een paar uur zeg maar. De annulering is dan kosteloos, behalve de kosten voor het bellen met de klantenservice. Indien nodig, kun je ook alleen dat deel van de reis annuleren dat je niet meer wilt (heen of terugreis, maar de ander zo houden en dan bv met een andere maatschappij terug vliegen).

Weet niet meer wie het zei, maar dit gaat niet over charters, maar over losse tickets. Dan mag dat dus inderdaad, maar jij hebt dan het recht op kosteloos annuleren of omboeken. Je krijgt geen geld terug omdat je bv een dag minder vakantie hebt, of een vergoeding voor extra overnachtigen.

Heb je geen rechtsbijstand voor nodig hoor, gewoon even bellen.
Nou, dat wordt dan annuleren bij Vueling vrees ik. Gelukkig heeft Transavia nog wel vluchten beschikbaar voor een redelijke prijs. Zo te zien zijn er bij Vueling geen andere vluchten beschikbaar. De terugvlucht is zelfs 2 dagen vervroegd. Dat is dus de eerste en laatste keer dat ik bij Vueling geboekt heb.

Ramiaatje nogmaals bedankt voor je topic, ik ben ook weer wakker.
Bedankt voor jullie tips. We gaan wel een klacht en een claim indien, we zien wel waar het schip strandt.

Dat wij belden Suzaa, kregen we te horen dat het wel mag, en we mochten kosteloos omboeken. Maar dan zou het een dag eerder worden.. Dat wilden we ook niet.

We hebben een accomodatie geregeld en mijn man wilde eigenlijk toch al een dag extra blijven dus op zich is het niet zo groot probleem meer. Maar ik weet niet of ik nog een keer met ze ga vliegen. En ik mag hopen dat ze niet ineens nog een grote wijziging gaan doen, want dat mag blijkbaar nog kort van te voren.
Stom he Suzaa, dat ze nergens in de mail zetten dat ook de datum is veranderd. Je kijkt er namelijk zo overheen. Blij dat we er nu nog achter kwamen, straks sta je daar een dag te vroeg op het vliegveld..

Veel plezier in Andalusie, wanneer vertrekken jullie?
Ik heb ook net gebeld en geannuleerd. Een dagje langer blijven zou ook niet zo'n probleem geweest zijn voor ons, maar een dag later heen en 2 dagen eerder terug vond ik echt geen optie en er waren geen andere vluchten beschikbaar. Uitwijken naar Malaga kon wel, maar dan vlieg je heel laat in de avond, want ook weer niet prettig is met kleine kinderen.

Wel balen, want vliegen op Sevilla was gunstiger qua reisafstanden. Nu vliegen we met Transavia naar Malaga. Nu nog de huurauto omboeken, kijken of dat lukt.

Ik zag in elk geval dat we met Transavia zonder problemen een buggy mee kunnen nemen tot de gate zonder extra kosten, haha.

Groot gelijk dat je een klacht en claim in gaat dienen, je bent nu tenslotte toch een dag extra verblijf kwijt. Hopelijk lukt het om dat te verhalen.

Het is inderdaad wel vreemd dat ze niet duidelijk in de mail zetten dat ook de datum gewijzigd is, vind ik niet echt klantvriendelijk. Je zou inderdaad maar op de verkeerde dag op het vliegveld staan, of vlak voor vertrek achter komen. Pff, moet er niet aan denken.

Nu maar hopen dat onze vluchten niet meer wijzigen, ik heb er wel wakker van gelegen vannacht .

Wij vliegen zaterdag 17 september. Jullie aanstaande zaterdag toch? Heel veel plezier, ik duim voor een heerlijke vakantie!!!
Gelukkig kan de buggy bij Vueling ook kostenloos mee, ik ga nog wel even het mailtje daarvan printen als ze toch ineens moeilijk gaan doen.

Jullie ook fijne vakantie!!
Haha, ja, dat was ook al zo raar bij Vueling, ik kreeg per mail en telefoon te horen dat een buggy alleen gratis voor kinderen onder de 2 jaar en anders al bagage moet worden ingechecked(en dus extra betalen).

Voor mij geen Vueling meer in elk geval. Hopelijk nu geen wijziging meer van de dagen en tijden...

Ik zat al even te zoeken tot wanneer de tijden gewijzigd mogen worden, maar dat kan soms zelfs dezelfde dag nog zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven