Geld & Recht alle pijlers

Mag ik dit?

13-07-2016 10:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Als je dit niet wil regelen omdat je vind dat hij dit zelf moet doen doet het toch helemaal niet ter zake of jij het mag doen of niet?

Gewoon zeggen dat hij een grote jongen is en dit soort zaakjes prima zelf kan regelen.
Gewoon alleen stukken brengen mag je best doen. Als je er geen zin in hebt zeg dat dat gewoon
Fijn dat je hem zo steunt nu hij overspannen is. Komt ie na een werkdag thuis heeft ie ook nog eens gedonder met jou en ben je te beroerd even iets af te geven terwijl je toch op je zuignap thuis zit.
Ik wil namelijk dat hij dit gewoon zelf regelt want dit zijn mijn zaken niet ( en eens op zijn werk het probleem aankaart...)

Nou dan, dan hoef je toch ook deze vraag niet te stellen?
Er bestáát natuurlijk ook nog zoiets als post
Gaat het om afgeven van spullen? Dat mag jij vast wel doen, je bent dan gewoon een onbetaalde koerier, lijkt mij. Of begrijp ik je verkeerd, moet je ook ergens voor tekenen?
Je kan 't toch gewoon even afgeven.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gewoon afgeven is echt geen enkel probleem. Waarom neem je je vriend niet gewoon serieus? Als hij overspannen is en jij kan hem helpen door iets van hem over te nemen is dat toch een kleine moeite? Ik zou het juist fijn vinden dat ik iets voor mijn partner zou kunnen betekenen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Iets afgeven is toch niet 'iets regelen'.

Als het teveel moeite is, pak je een envelop, stop je de afschriften erin, maak je de envelop dicht, schrijf je op de voorzijde het adres van de notaris etc etc
If accidentally read, induce vomiting.
Moet je alleen wat papieren afleveren? Waarom zou dat niet mogen?

Als je het niet wil doen, dan zeg je dat, maar verschuil je dan niet achter excuusjes. Beetje laf.
Je mag gewoon die papieren afleveren. Ik doe dat hier ook vaak met boekhouding, papieren voor verzekeringen en andere papieren. Je bent dan gewoon even een koerier en ik zie het probleem niet.
quote:IBIopviva schreef op 13 juli 2016 @ 10:58:

Gewoon afgeven is echt geen enkel probleem. Waarom neem je je vriend niet gewoon serieus? Als hij overspannen is en jij kan hem helpen door iets van hem over te nemen is dat toch een kleine moeite? Ik zou het juist fijn vinden dat ik iets voor mijn partner zou kunnen betekenen.Dit. Iedereen mag documenten afgeven voor een ander hoor, daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn. Ik snap alleen niet waarom het zoveel moeite is om je vriend even een plezier te doen als je toch vakantie hebt en hem kunt ontlasten.
quote:IBIopviva schreef op 13 juli 2016 @ 10:58:

Gewoon afgeven is echt geen enkel probleem. Waarom neem je je vriend niet gewoon serieus? Als hij overspannen is en jij kan hem helpen door iets van hem over te nemen is dat toch een kleine moeite? Ik zou het juist fijn vinden dat ik iets voor mijn partner zou kunnen betekenen.Als haar vriend overspannen is maar gewoon doorwerkt, geen gesprek aangaat over de arbeidsomstandigheden/voorwaarden en dus zelf niet actief bijdraagt aan verbetering van zijn klachten zal het allemaal nog wel meevallen en kan hij dit soort zaken ook wel zelf regelen.
Het probleem zijn niet de papieren.

Die zou ik gewoon even afgeven.

Je kunt aangeven dat hij naar de huisarts/ bedrijfsarts moet met zijn overspannenheidsklachten en dat anders de relatie over is, omdat jij dit niet verder wilt zo.

Het probleem aankaarten op het werk kan iemand die overspannen is vaak niet, omdat ze in een verkeerde 'flow', doorgaan fase, overlevingsmodus zitten. Afspraak met de bedrijfsarts en huisarts en als die té erge vermoeiend of andere klachten constateren, ziekmelding.
Je doet moeilijk. Gewoon even die papieren in een envelope doen en afgeven bij de notaris. Met de mededeling erbij dat het van die en die persoon is. Je vriend blij want dat is weer een probleem minder. Hoeft ie zich daar niet meer druk over te maken
Omdat ik alles voor hem regel, huishouden, dierenarts en laatst nog een kapotte koelkast. En hij ondertussen niet het gesprek aangaat op het werk.

En ik moet het brengen, naar een andere stad, het mag niet op de post zegt hij. Maar als dit kan dan denk ik er over na.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 13 juli 2016 @ 11:02:

Het probleem zijn niet de papieren.

Die zou ik gewoon even afgeven.

Je kunt aangeven dat hij naar de huisarts/ bedrijfsarts moet met zijn overspannenheidsklachten en dat anders de relatie over is, omdat jij dit niet verder wilt zo.

Het probleem aankaarten op het werk kan iemand die overspannen is vaak niet, omdat ze in een verkeerde 'flow', doorgaan fase, overlevingsmodus zitten. Afspraak met de bedrijfsarts en huisarts en als die té erge vermoeiend of andere klachten constateren, ziekmelding.Ja zeg, ga gelijk lopen dreigen dat de relatie dan over is. Ik zou je meteen de deur uitzetten.
quote:Isa_Bela schreef op 13 juli 2016 @ 11:05:

[...]

Ja zeg, ga gelijk lopen dreigen dat de relatie dan over is. Ik zou je meteen de deur uitzetten.

Als zij straks ook overspannen is omdat ze alles voor hem moet regelen ben je nog verder vsn huis.

Ze komt niet over alsof ze grenzen stelt en dan heb je soms harde woorden nodig om te bereiken wat je wilt. Hij zit overduidelijk in de ontkenning.

Ik vind dat ze duidelijk mag zijn dat ze niet zo verder wil, als ze daar zo over denkt.

Het is een relatie, ze is niet zijn persoonlijke assistente of hulpverlener.
Uitmaken hoeft van mij niet maar ik werk straks fulltime en heb dan geen tijd om alles te regelen zoals nu. En we wonen NIET samen, dus ik reis op en neer. Hij moet gewoon iets met zijn werk regelen.

Maargoed ik zal dan wel de notaris bezoeken.
quote:1blondie_2curly_3curvie_AIHF schreef op 13 juli 2016 @ 11:01:

[...]

Als haar vriend overspannen is maar gewoon doorwerkt, geen gesprek aangaat over de arbeidsomstandigheden/voorwaarden en dus zelf niet actief bijdraagt aan verbetering van zijn klachten zal het allemaal nog wel meevallen en kan hij dit soort zaken ook wel zelf regelen.

Ben ik het niet mee eens. Mensen die overspannen zijn of andere psychische klachten hebben vinden het vaak moeilijk om dit soort stappen te nemen. Zou ik hem motiveren om dit te doen? Adviseren naar de huisarts te gaan? Absoluut! Maar ik zou hem daarnaast ook steunen.

Pas als het echt maanden gaat duren zal ik wat verdere actie ondernemen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:LePeridot schreef op 13 juli 2016 @ 11:10:

Uitmaken hoeft van mij niet maar ik werk straks fulltime en heb dan geen tijd om alles te regelen zoals nu. En we wonen NIET samen, dus ik reis op en neer. Hij moet gewoon iets met zijn werk regelen.

Ok in je OP schrijf je de laatste tijd. Hoe lang is dit dan?

Staat je vriend ervoor open eens naar de huisarts te gaan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Gele_Suikerspin schreef op 13 juli 2016 @ 11:09:

[...]

Als zij straks ook overspannen is omdat ze alles voor hem moet regelen ben je nog verder vsn huis.

Ze komt niet over alsof ze grenzen stelt en dan heb je soms harde woorden nodig om te bereiken wat je wilt. Hij zit overduidelijk in de ontkenning.

Ik vind dat ze duidelijk mag zijn dat ze niet zo verder wil, als ze daar zo over denkt.

Het is een relatie, ze is niet zijn persoonlijke assistente of hulpverlener.

Ze moet wel iets ondernemen om hier een eind aan te maken, zoals je zegt: ze is geen hulpverlener. Maar ik hou er niet van om meteen met loze dreigementen te gaan strooien, die je vervolgens toch niet waarmaakt. Er zijn vast betere methodes te bedenken om met je partner om te gaan. Begin eens met een normaal gesprek.

Overigens vind ik het wegbrengen van papieren iets wat je echt wel even kunt doen. Zeker als je vakantie hebt en hij het heel druk heeft. Kleine moeite hoor.
quote:LePeridot schreef op 13 juli 2016 @ 11:10:

Maar straks is niet nu...

En die laatste zin klinkt echt alsof je het met een hele grote zeer geïrriteerde zucht zegt...
quote:IBIopviva schreef op 13 juli 2016 @ 11:11:

[...]

Ben ik het niet mee eens. Mensen die overspannen zijn of andere psychische klachten hebben vinden het vaak moeilijk om dit soort stappen te nemen. Zou ik hem motiveren om dit te doen? Adviseren naar de huisarts te gaan? Absoluut! Maar ik zou hem daarnaast ook steunen.

Pas als het echt maanden gaat duren zal ik wat verdere actie ondernemen.

Ik ga ervanuit dat de huisarts en eventueel POH al ingeschakeld zijn als hij de diagnose overspannen te pakken heeft.

Dat iemand die overspannen is steun en hulp nodig heeft ben ik helemaal met je eens maar dat betekent niet dat ze hem alles uit handen hoeft te nemen.

Helpen en steunen betekent bijvoorbeeld samen de papieren langsbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven