Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Mijn ergernis is dat als je bedonderd bent via MP je geen poot hebt om op te staan. Betalen via het online betaal systeem van MP zorgt ervoor dat de verkopende partij volledig anoniem is. Probeer jij je geld dan maar eens terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Peter1975 schreef:
16-12-2019 10:54
Mijn ergernis is dat als je bedonderd bent via MP je geen poot hebt om op te staan. Betalen via het online betaal systeem van MP zorgt ervoor dat de verkopende partij volledig anoniem is. Probeer jij je geld dan maar eens terug te krijgen.
Klopt, daarom maak ik het altijd over via internetbankieren. Dan heb ik tenminste nog een naam erbij.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Opdringerige mensen. Volgende irritatiepunt.

Zij doet een bod..ik geef aan minimaal het dubbele te willen.zij: Oke ik kom hem morgenochtend halen. Eh hallo normaliter vraag je dan of je voor het bedrag deal hebt..en wanneer het uitkomt.
..nee deze gaat verder, hoelaat MOET ik langs komen.

Het woordje moet geeft nog even extra jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een tafelmodelletje koelkast te verkopen. Mevrouw bied eerst veel te weinig en vraagt daarna of ik het ook op kan sturen? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik erger mij de laatste dagen ook enorm op marktplaats. Eerst mensen die niet komen opdagen, op de laatst afzeggen met smoesjes. Vragen of ik iets voor een onbepaalde tijd wil reserveren ( ben gekke henkie niet), of veel te laag bieden en dan ook nog allerlei stomme afvragen afvuren.... :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
21-12-2019 10:12
Ik erger mij de laatste dagen ook enorm op marktplaats. Eerst mensen die niet komen opdagen, op de laatst afzeggen met smoesjes. Vragen of ik iets voor een onbepaalde tijd wil reserveren ( ben gekke henkie niet), of veel te laag bieden en dan ook nog allerlei stomme afvragen afvuren.... :bonk:
Stomme vragen? Serieus...zoals wat dan??
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-12-2019 10:19
Stomme vragen? Serieus...zoals wat dan??
Of ik het desbetreffende product wil dragen om te zien of het staat, zoals een tasje :facepalm: . Hoe de staat is en het formaat, terwijl ik alles in de tekst heb staan incl duidelijke foto’s.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
21-12-2019 10:21
Of ik het desbetreffende product wil dragen om te zien of het staat, zoals een tasje :facepalm: . Hoe de staat is en het formaat, terwijl ik alles in de tekst heb staan incl duidelijke foto’s.
Irritant zeg :huh: soms vraag ik mij ook af wat ze aan sommige antwoorden hebben (als ze het al krijgen)
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-12-2019 11:34
Irritant zeg :huh: soms vraag ik mij ook af wat ze aan sommige antwoorden hebben (als ze het al krijgen)
Ik antwoord altijd netjes terug, maar ik ga geen tassen/ kleding of schoenen showen :P
Voor iedereen een groene tuin
Peter1975 schreef:
16-12-2019 10:54
Mijn ergernis is dat als je bedonderd bent via MP je geen poot hebt om op te staan. Betalen via het online betaal systeem van MP zorgt ervoor dat de verkopende partij volledig anoniem is. Probeer jij je geld dan maar eens terug te krijgen.
Maar wat is er dan gebeurd? Heeft de verkoper je via MP betaallink laten betalen en vervolgens niks opgestuurd?
Flinke ergernis: Oplichters gemeld bij Marktplaats waarna er niet gereageerd wordt door Marktplaats. Ja, een automatisch antwoord op de mail.

Ondertussen gaan de oplichters lachend door en maken in hun berichtje duidelijk dat hun methoden bij anderen heel goed werken.
Het account blijft tot nog toe actief.

Als er op deze vorm van oplichting niet adequaat gereageerd wordt dan kan Marktplaats wel eens aan populariteit verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk, not. Krijg ik een 1 ster van een vervelend asociaal figuur van weken terug. Die kreeg zijn zin niet, om zijn belachelijk lage bod. Hij krijgt van mij uiteraard ook 1 ster.
Voor iedereen een groene tuin
Nog iets bijzonders: zie net een advertentie voor een soort geweer. Een echte.

Inmiddels staat de advertentie er al zeker een uur ondanks melding. Of mag dit gewoon?
GroenTuintje schreef:
24-12-2019 19:23
Ook leuk, not. Krijg ik een 1 ster van een vervelend asociaal figuur van weken terug. Die kreeg zijn zin niet, om zijn belachelijk lage bod. Hij krijgt van mij uiteraard ook 1 ster.
Dat is inderdaad behoorlijk irritant.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
24-12-2019 22:58
Dat is inderdaad behoorlijk irritant.
Ja :frusty: en hartstikke onterecht ook nog.
Voor iedereen een groene tuin
Raresnijboon schreef:
24-12-2019 22:58
Nog iets bijzonders: zie net een advertentie voor een soort geweer. Een echte.

Inmiddels staat de advertentie er al zeker een uur ondanks melding. Of mag dit gewoon?
Heb je dat niet allang gemeld dan?
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
24-12-2019 19:23
Ook leuk, not. Krijg ik een 1 ster van een vervelend asociaal figuur van weken terug. Die kreeg zijn zin niet, om zijn belachelijk lage bod. Hij krijgt van mij uiteraard ook 1 ster.
Je ziet de waardering van de ander toch pas nadat je zelf sterren hebt gegeven of zodra de tijd daarvoor verstreken is?
Altijd van je afsnijden
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
18-12-2019 12:00
Ik probeer een tafelmodelletje koelkast te verkopen. Mevrouw bied eerst veel te weinig en vraagt daarna of ik het ook op kan sturen? :facepalm:
Ik heb een keer iemand gehad die vroeg of ik onze hoekbank kon opsturen.
Taralina schreef:
25-12-2019 00:28
Heb je dat niet allang gemeld dan?
Eh ja, direct. Dat schreef ik ook.
De advertentie is nu een uur geleden pas verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
onzichtbarevrouw schreef:
25-12-2019 01:34
Je ziet de waardering van de ander toch pas nadat je zelf sterren hebt gegeven of zodra de tijd daarvoor verstreken is?
Klopt :biggrin: , en ik had de chat nog bewaard en wist hoe vervelend en dreigend dit persoon was ( en ik had ook al eerder 1 ster verwacht). Dus had ik ook 1 ster gegeven. En ipv dat ze hem een waarschuwing geven, laten ze hem een beoordeling doen :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Deurklopper schreef:
25-12-2019 01:41
Ik heb een keer iemand gehad die vroeg of ik onze hoekbank kon opsturen.
Hoe komen ze erop he?
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg iets zeldzaams te koop op MP. Kreeg na een paar weken een aanbod. De verkoper kon geen foto's maken, zei aan de andere kant van het land te wonen (waardoor ophalen niet loonde), wilde geen gebruik maken van gelijk oversteken van MP en of ik maar even geld wilde overmaken. Nee dus, dit is nep.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
25-12-2019 13:27
Ik vroeg iets zeldzaams te koop op MP. Kreeg na een paar weken een aanbod. De verkoper kon geen foto's maken, zei aan de andere kant van het land te wonen (waardoor ophalen niet loonde), wilde geen gebruik maken van gelijk oversteken van MP en of ik maar even geld wilde overmaken. Nee dus, dit is nep.
Je moet wel heel naïef zijn om daar in te trappen. Maar kennelijk gebeurd dat nog steeds anders zou men het niet proberen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom reageren sommige mensen niet meer terug, nadat ze akkoord zijn gegaan. Ik vind dat zo frustrerend :hamer:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
En weer 2 kopers die hun mail om de dag checken... :zzz:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven