Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
11-08-2020 08:36
Even een klein ergernisje hoor. Ik koop en verkoop veel op mp en het valt mij op nu ik over de 100 5 sterren beoordelingen heb ik steeds meer 4 sterren krijg. Vooral van verkopers die zelf ook veel beoordelingen hebben (waaronder veel 4 sterren). Laatst weer. Ik reageerde op een product, snel eens over de prijs, snel betaald en verder geen poespas. Krijg ik 4 sterren met alleen maar goede punten. Dan denk ik echt waarom dan?? Is het een soort kift ofzo?
Vreemd ja.. ik zie ook wel eens 1 tot 3 sterren voorbij komen (bij anderen) terwijl de punten eronder allemaal positief zijn. Zelf 1 keer gehad dat een koper zich vergist had en ipv 5 sterren, 1 ster had aangeklikt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
11-08-2020 08:36
Even een klein ergernisje hoor. Ik koop en verkoop veel op mp en het valt mij op nu ik over de 100 5 sterren beoordelingen heb ik steeds meer 4 sterren krijg. Vooral van verkopers die zelf ook veel beoordelingen hebben (waaronder veel 4 sterren). Laatst weer. Ik reageerde op een product, snel eens over de prijs, snel betaald en verder geen poespas. Krijg ik 4 sterren met alleen maar goede punten. Dan denk ik echt waarom dan?? Is het een soort kift ofzo?
Ik heb niet veel Marktplaats ervaring, maar is 4 sterren niet goed ofzo, is dat een dingetje? Ik zou als alles goed gaat ook gewoon 3 of 4 sterren kunnen geven. Goed is goed, 5 sterren zou ik doen bij super ervaring boven verwachting.
ADM, dank je voor je uitleg! Wel bijzonder dat dat kan.

Als alles goed/leuk/vlot gaat, geef ik eigenlijk altijd wel 5 sterren.
Alle reacties Link kopieren
toulouse74 schreef:
11-08-2020 08:49
Ik heb niet veel Marktplaats ervaring, maar is 4 sterren niet goed ofzo, is dat een dingetje? Ik zou als alles goed gaat ook gewoon 3 of 4 sterren kunnen geven. Goed is goed, 5 sterren zou ik doen bij super ervaring boven verwachting.
Is geen dingetje maar viel mij gewoon op, ik denk dan toch wat had ik beter kunnen doen dan de vraagprijs bieden, snel betalen etc (als koper dan hé). Ik zelf geef altijd 5 sterren als alles netjes en soepel verloopt.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
11-08-2020 08:59
ADM, dank je voor je uitleg! Wel bijzonder dat dat kan.

Als alles goed/leuk/vlot gaat, geef ik eigenlijk altijd wel 5 sterren.
Presies!

Ja toch, dat vond ik ook vandaar dat ik het aan MP de vraag stelde.
Karma, en alles komt goed
Ik ben op zoek naar een kitchenaid Artisan (mixer). Ik begin de oplichters nu te herkennen, echt 30/40% van de advertenties zijn van oplichters. Ik laat ze elke keer door marktplaats verwijderen. Ik kom er erachter dat ze of niet willen dat je het komt ophalen, of ze vragen je mobiele telefoonnummer om het adres door te geven. Als je die niet wil geven dat wordt je gelijk uitgescholden voor h*r etc.

Ik heb marktplaats al gemaild en het schijnt één van de risicoproducten te zijn. Ik heb heb mp gevraagd om zelf een advertentie bij de risicoproducten te plaatsen met een waarschuwing. Ik vind het heel sneu als iemand er wel in trapt. Ze zouden het meenemen, maar ben bang dat ze er niets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg in dit geval minder sterren te geven vanwege traag reageren van de koper: op mijn reactie dat het nog steeds te koop was, reageerde ze na 5 dagen ineens met een bod. Daarmee ging ik direct akkoord. Vervolgens duurde het ook weer 24 uur voor ze het betaalverzoek accepteerde. Hoewel ik het fijn vind dat ik he5 heb verkocht, is het wat mij betreft geen 5 sterren waard.
Alle reacties Link kopieren
toulouse74 schreef:
11-08-2020 08:49
Ik heb niet veel Marktplaats ervaring, maar is 4 sterren niet goed ofzo, is dat een dingetje? Ik zou als alles goed gaat ook gewoon 3 of 4 sterren kunnen geven. Goed is goed, 5 sterren zou ik doen bij super ervaring boven verwachting.
Als de deal vlot gesloten is, snel betaald etc geef ik altijd 5 sterren. Zelden iets minder eigenlijk. 3 is een belediging wat mij betreft. Zo zie je maar.
Alle reacties Link kopieren
toulouse74 schreef:
11-08-2020 08:49
Ik heb niet veel Marktplaats ervaring, maar is 4 sterren niet goed ofzo, is dat een dingetje? Ik zou als alles goed gaat ook gewoon 3 of 4 sterren kunnen geven. Goed is goed, 5 sterren zou ik doen bij super ervaring boven verwachting.
Maar wat kun je nu boven verwachting doen bij een verkoop?
Als iemand snel, netjes en vriendelijk communiceert, op tijd betaald of op tijd verzend, de boel netjes inpakt, dat lijkt mij gewoon 5 sterren waard. Want 5 sterren is gewoon goed/prima, dat is de dienstverlening zoals hij hoort te zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hele systeem van MP slaat sowieso nergens op.
Luci_Morgenster schreef:
11-08-2020 16:24
Hele systeem van MP slaat sowieso nergens op.
Wat bedoel je precies?
estherjansen81 schreef:
11-08-2020 16:33
Wat bedoel je precies?
Ik heb nog nooit de juiste persoon kunnen beoordelen.

Vaak heb ik op 1 advertentie meerder biedingen of berichten en ik kan heel vaak niet de uiteindelijke koper beoordelen. Maar Kees, die bied en net 1 week lid is wel en nooit meer wat laat horen, of op Truus die na lage al 4x overboden is en dus niet de koper is.. die mag ik dan wel beoordelen.

Zolang ze geen beter systeem hebben zoals biijv. Tweakers is hele ratingsysteem van MP lulkoek.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 11-08-2020 16:40
3.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
11-08-2020 16:33
Wat bedoel je precies?
Ik gok het beoordelingssysteem.
Soms verkoop je iets aan iemand en dan kun je diegene niet beoordelen. Of alleen iemand anders met wie je 2 regels hebt uitgewisseld. Je kunt de beoordelingen niet persoonlijk maken. Je kunt onterechte reviews niet laten verwijderen (bijvoorbeeld dat je 1 ster krijgt van iemand die je uitscheldt, doet marktplaats niets mee, want je moet het beiden eens zijn).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
11-08-2020 16:39
Ik gok het beoordelingssysteem.
Soms verkoop je iets aan iemand en dan kun je diegene niet beoordelen. Of alleen iemand anders met wie je 2 regels hebt uitgewisseld. Je kunt de beoordelingen niet persoonlijk maken. Je kunt onterechte reviews niet laten verwijderen (bijvoorbeeld dat je 1 ster krijgt van iemand die je uitscheldt, doet marktplaats niets mee, want je moet het beiden eens zijn).
Ja dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Ergernis: koper die later terug komt met het product omdat het ding minder makkelijk werkt dan verwacht.
Liever een bericht via MP dan zo onaangekondigd aan de deur staan.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook gedoe met het uit laten printen van een dhl-label? Ik heb geen printer maar een dhl-winkel (en dan bedoel ik een échte dhl-winkel, daar zijn er maar een paar van in NL) vlakbij, dus geen probleem, daar kan ik het label altijd printen omdat je bij het aanmaken van een verzending ook gewoon kan kiezen voor de optie dat zij het label printen. Maaaar vandaag lag de dhl-winkel uit de route dus heb ik via de link in de mail van de verzending gezocht naar dhl-punten om het pakket in te leveren. Ik ben er bij vier geweest en geen van allen kon het label printen. Ik werd er echt een beetje chagrijnig van, want waarom bieden ze die optie aan als het niet kan? Eentje zei dat hij het sinds kort niet meer kon, van de anderen weet ik het niet. Morgen dus maar naar mijn vertrouwde dhl-winkel, maar man, wat een gedoe met dat gezeul van dat pakket in die hitte.

Dit staat in de mail trouwens: 'Bedankt voor het aanmaken van je zending op dhlparcel.nl. Je hebt ervoor gekozen om deze te versturen zonder een label te printen, dus dat doen wij voor je. Laat de QR-code(s) in deze mail zien bij een van onze DHL ServicePoints, dan gaan we voor je aan de slag'
meisje85 wijzigde dit bericht op 11-08-2020 22:16
3.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dat systeem van mp werkt niet optimaal :nope:

@meisje85, ja dat vind ik ook een nadeel van DHL. Er zijn veel minder punten en de openingstijden zijn ook vaak beperkt ( maandag gesloten bijv of pas maandagmiddag open etc)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
09-08-2020 23:25
Iemand biedt iets aan, tweedehands. Wil 50 euro meer dan de huidige nieuwprijs omdat zij er in het verleden meer voor heeft betaald.. koekoek!
Ow dit doet me ergens aan denken, totaal off topic:

Ik ging op kamers en ik zocht een kamer. Er werd toen via Kamernet een kamer aangeboden en die leek me wel wat. Ik werd uitgenodigd voor een bezichtiging. Ik was super enthousiast totdat we t over prijs gingen hebben. Ik had gezien dat deze €225 per maand was. Het meisje dat de kamer onderverhuurde (voor een half jaar) zei:
De kamer kost eigenlijk maar €175.... (Dus ik helemaal in mijn nopjes!) ... maar ik vraag er €225 voor, want ik ga in stad x wonen (tijdelijk) en die kamer is veel duurder Dus ik dacht ik vraag wat meer voor mijn kamer, dan kan ik de kamer die ik moet huren in stad X beter betalen.

Je snapt dat ik vriendelijk bedankt heb!
estherjansen81 schreef:
11-08-2020 09:23
Ik ben op zoek naar een kitchenaid Artisan (mixer). Ik begin de oplichters nu te herkennen, echt 30/40% van de advertenties zijn van oplichters. Ik laat ze elke keer door marktplaats verwijderen. Ik kom er erachter dat ze of niet willen dat je het komt ophalen, of ze vragen je mobiele telefoonnummer om het adres door te geven. Als je die niet wil geven dat wordt je gelijk uitgescholden voor h*r etc.

Ik heb marktplaats al gemaild en het schijnt één van de risicoproducten te zijn. Ik heb heb mp gevraagd om zelf een advertentie bij de risicoproducten te plaatsen met een waarschuwing. Ik vind het heel sneu als iemand er wel in trapt. Ze zouden het meenemen, maar ben bang dat ze er niets mee doen.


Ik weet niet of je het nog leest maar koop niet zomaar een KA van MP. Die machines staan soms al lang stil want daarom verkopen ze ze ook. En dan wordt het vet vloeibaar en gaat lekken. Daarnaast weet je niet of het binnenwerk in orde is.

Als je een goede tweedehands zoekt kijk dan eens hier: https://www.superdoughhook.com/nederlan ... reparatie/
Alle reacties Link kopieren
Sjongejonge, ik bied een boek aan voor 4 euro. Bod is 3.akkoord en koper. Raagt om een betaalverzoek. Die stuur ik dan en ineens radiostilte. Na 1,5 dag even checken of ze het boek nog wil want ik ga vanavond een paar dagen weg. Bericht gelezen en niks meer.

Ik zou willen dat je dat soort mensen dus wel gewoon zou kunnen beoordelen en daar is een manier voor maar dan weten ze dat en krijg je zelf 1 ster ofzo. Waarom werkt het niet meer als Ebay. Als je een bieding doet ga je akkoord met iets. Als je afspraken niet na komt als koper en er van af ziet zou je daar op beoordeeld moeten kunnen worden zonder straf als verkoper. Dan kan je tenminste een schifting maken als meerdere partijen ene item willen
Zomer28 schreef:
14-08-2020 07:09
Ow dit doet me ergens aan denken, totaal off topic:

Ik ging op kamers en ik zocht een kamer. Er werd toen via Kamernet een kamer aangeboden en die leek me wel wat. Ik werd uitgenodigd voor een bezichtiging. Ik was super enthousiast totdat we t over prijs gingen hebben. Ik had gezien dat deze €225 per maand was. Het meisje dat de kamer onderverhuurde (voor een half jaar) zei:
De kamer kost eigenlijk maar €175.... (Dus ik helemaal in mijn nopjes!) ... maar ik vraag er €225 voor, want ik ga in stad x wonen (tijdelijk) en die kamer is veel duurder Dus ik dacht ik vraag wat meer voor mijn kamer, dan kan ik de kamer die ik moet huren in stad X beter betalen.

Je snapt dat ik vriendelijk bedankt heb!


Ze had niks moeten zeggen.
Voor het beoordelen heb ik wel een tip die misschien nog niet iedereen kent :idee:

Als je heibel hebt met iemand laat de berichten dan niet oplopen maar kap het gelijk af. Dan krijgt diegene geen optie om jou te beoordelen. Dat is handig tegen de "ik bied de helft mensen".

Als je iets hebt verkocht aan een zeikerd, kies dan bij het verwijderen van de advertentie voor "Niet verkocht via MP". Dan krijgt de koper ook de optie niet om je te beoordelen.
Zomer28 schreef:
14-08-2020 07:09
Ow dit doet me ergens aan denken, totaal off topic:

Ik ging op kamers en ik zocht een kamer. Er werd toen via Kamernet een kamer aangeboden en die leek me wel wat. Ik werd uitgenodigd voor een bezichtiging. Ik was super enthousiast totdat we t over prijs gingen hebben. Ik had gezien dat deze €225 per maand was. Het meisje dat de kamer onderverhuurde (voor een half jaar) zei:
De kamer kost eigenlijk maar €175.... (Dus ik helemaal in mijn nopjes!) ... maar ik vraag er €225 voor, want ik ga in stad x wonen (tijdelijk) en die kamer is veel duurder Dus ik dacht ik vraag wat meer voor mijn kamer, dan kan ik de kamer die ik moet huren in stad X beter betalen.

Je snapt dat ik vriendelijk bedankt heb!

Aah, ze was veel te eerlijk! Als ze niks had gezegd, had je het gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ah, verkopen is zo irritant. Allemaal van die hihi wil het zo graag maar heb geen geld dus mag 't voor de helft?? Dit is een plant, dus' luxe'aankoop dus nee. Maar wel steeds van die berichten
estherjansen81 schreef:
14-08-2020 08:27
Aah, ze was veel te eerlijk! Als ze niks had gezegd, had je het gedaan.

Had je mijn tip nog gelezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven