Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
BeaTea schreef:
14-08-2020 11:23
Had je mijn tip nog gelezen?
Over dat verwijderen van de advertentie. Ik heb voor de vakantie alle advertenties in 1x weggehaald (stuk of 15). Je krijgt dan niet de optie ‘wel/niet verkocht via MP’ en ik kreeg wel een waardeer-verzoek voor iemand waarmee ik een korte chat heb gehad.

Dan zou je denk ik alle advertenties dus los moeten verwijderen en aangeven dat je het niet via MP verkocht hebt om het waarderen te omzeilen.
Zelf ook nog weer iets geks meegemaakt. Ik was op zoek naar een product waar er onwijs veel van zijn en de prijs ligt rond 5 tot 10 euro.

Heb een bod van 7 gedaan bij iemand. Meerdere biedingen gedaan en snel een deal gesloten met een ander en de overige biedingen weggehaald.

Krijg ik van eentje 4 dagen later bericht “10 is goed, kom je halen?”.

Sowieso 4 dagen later reageren vind ik traag, ik heb het bod al weggehaald en ik bood 7 euro, waarom dan zeggen 10 is goed en kom maar halen?
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
14-08-2020 13:41
Zelf ook nog weer iets geks meegemaakt. Ik was op zoek naar een product waar er onwijs veel van zijn en de prijs ligt rond 5 tot 10 euro.

Heb een bod van 7 gedaan bij iemand. Meerdere biedingen gedaan en snel een deal gesloten met een ander en de overige biedingen weggehaald.

Krijg ik van eentje 4 dagen later bericht “10 is goed, kom je halen?”.

Sowieso 4 dagen later reageren vind ik traag, ik heb het bod al weggehaald en ik bood 7 euro, waarom dan zeggen 10 is goed en kom maar halen?
4 dagen vind ik ook lang inderdaad en akkoord gaan met 10 euro terwijl je 7 euro bood is helemaal vaag. Misschien heeft diegene meerdere biedingen en verwart hij jou met iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
14-08-2020 07:09
Ow dit doet me ergens aan denken, totaal off topic:

Ik ging op kamers en ik zocht een kamer. Er werd toen via Kamernet een kamer aangeboden en die leek me wel wat. Ik werd uitgenodigd voor een bezichtiging. Ik was super enthousiast totdat we t over prijs gingen hebben. Ik had gezien dat deze €225 per maand was. Het meisje dat de kamer onderverhuurde (voor een half jaar) zei:
De kamer kost eigenlijk maar €175.... (Dus ik helemaal in mijn nopjes!) ... maar ik vraag er €225 voor, want ik ga in stad x wonen (tijdelijk) en die kamer is veel duurder Dus ik dacht ik vraag wat meer voor mijn kamer, dan kan ik de kamer die ik moet huren in stad X beter betalen.

Je snapt dat ik vriendelijk bedankt heb!
Ach, als ze niks gezegd had had je niets geweten. 225 euro is niet zo heel duur toch? Ze probeert erop te verdienen. Op zich niet gek als het voor een half jaar onderhuur is. Neem aan dat al haar meubels enzo daar dan bleven staan?
minnimouse schreef:
14-08-2020 14:06
Misschien heeft diegene meerdere biedingen en verwart hij jou met iemand anders?
Zoiets dacht ik ook, maar in de chat zie je dat hij reageert op de standaard opening bij een bod “beste.. hierbij bied ik 7, zie je reactie graag tegemoet” etc. Vaag gedoe dus weer.
Dat iemand laat reageert vind ik (met name in de vakantieperiode) niet zo gek. Wel raar dat diegene met een ander bedrag komt inderdaad. Wat ik zelf erg vervelend vind, is dat ik geen melding krijg als een bod weer verwijderd is. Soms stuur ik dan een berichtje terug dat een bod akkoord is (bijvoorbeeld een paar uur later) en dan blijkt het bod al ingetrokken te zijn :facepalm:
Krijg je daar geen melding van? Dat is inderdaad wel heel raar!
Nee, je moet echt bij de advertentie zelf kijken om te zien of het bod er nog staat of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 14 dagen geleden een geïnteresseerde in iets. Diegene reageerde helemaal niet meer nadat ik extra info en foto's had gestuurd.

Er was veel interesse in het item. En de dame bleef langer dan 48 uur stil. Heb het item dus aan de volgende verkocht.

Kreeg ik gisteren een bericht van de niet reageerder : heeft u dit nog?
Eh nee..

Denken mensen echt dat je 100000 dagen op ze blijft wachten?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
14-08-2020 17:49
Ik had 14 dagen geleden een geïnteresseerde in iets. Diegene reageerde helemaal niet meer nadat ik extra info en foto's had gestuurd.

Er was veel interesse in het item. En de dame bleef langer dan 48 uur stil. Heb het item dus aan de volgende verkocht.

Kreeg ik gisteren een bericht van de niet reageerder : heeft u dit nog?
Eh nee..

Denken mensen echt dat je 100000 dagen op ze blijft wachten?
Ja die mensen ken ik ook, en als je “ja” zegt, laten ze je nog eens 100000 dagen wachten :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: maken jullie wel eens gebruik van de plus optie - dus dat je een paar euro betaalt en dan langer bovenaan staat en zogenaamd meer bekeken wordt? Merk je verschil?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
15-08-2020 09:09
Vraagje: maken jullie wel eens gebruik van de plus optie - dus dat je een paar euro betaalt en dan langer bovenaan staat en zogenaamd meer bekeken wordt? Merk je verschil?
Nee als verkoper nooit gedaan, en als koper mijd ik deze advertenties ook, omdat men toch duurder is.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Deze maand al paar keer meegemaakt dat ik iets goedkoops zag. Direct gekocht en gelijk op marktplaats gezet. Op dezelfde dag alweer kunnen verkopen voor 100 euro meer.

Gaat best lekker, met de winst zijn we dagjes weggeweest met het gezin.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
15-08-2020 09:09
Vraagje: maken jullie wel eens gebruik van de plus optie - dus dat je een paar euro betaalt en dan langer bovenaan staat en zogenaamd meer bekeken wordt? Merk je verschil?
Nee nooit, vind dit onzin.
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
15-08-2020 09:18
Deze maand al paar keer meegemaakt dat ik iets goedkoops zag. Direct gekocht en gelijk op marktplaats gezet. Op dezelfde dag alweer kunnen verkopen voor 100 euro meer.

Gaat best lekker, met de winst zijn we dagjes weggeweest met het gezin.
100 winst? Wat verkoop je dan?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
15-08-2020 09:09
Vraagje: maken jullie wel eens gebruik van de plus optie - dus dat je een paar euro betaalt en dan langer bovenaan staat en zogenaamd meer bekeken wordt? Merk je verschil?
Nooit gedaan. Moet ook eerlijk zijn dat ik dat soort advertenties ook oversla. Denk dan al snel, dat is een handelaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens zo'n dagtopper gedaan, dat kost een euro ofzo. Je merkt wel dat de advertentie wat vaker wordt bekeken dan gebruikelijk omdat je minder snel naar achteren verdwijnt, maar of het daadwerkelijk tot snellere verkoop leidt weet ik niet. Bovendien zijn er zóveel betaalde advertenties op marktplaats dat je met een dagtopper alsnog na al die advertenties komt.
dianaf schreef:
15-08-2020 17:38
Nooit gedaan. Moet ook eerlijk zijn dat ik dat soort advertenties ook oversla. Denk dan al snel, dat is een handelaar.
Dat zie je niet aan de advertentie hoor. Je zit gewoon in de feed.
dorpstuin schreef:
14-08-2020 14:48
Nee, je moet echt bij de advertentie zelf kijken om te zien of het bod er nog staat of niet.
Ik krijg daar wel melding van? Is het niet iets in je instellingen?

“Bieder XXX heeft het bod van EUR 17,50 op je advertentie 'XXX’. Het hoogste bod is EUR 23,00, van XXX.

Ga naar Mijn Advertenties om je advertenties te beheren.

Wil je meer biedingen ontvangen? Zorg dat je advertentie door meer mensen gezien wordt en laat je advertentie opvallen.

Wij wensen je veel succes op Marktplaats.”
Alle reacties Link kopieren
Had de martens op mp. Hele berichten van iemand met overduidelijk een schoenen fetisj.. Je maakt nog wat mee zo
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
15-08-2020 20:48
Dat zie je niet aan de advertentie hoor. Je zit gewoon in de feed.
Zijn dat dan niet te de advertenties waarbij staat Topadvertentie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
15-08-2020 09:18
Deze maand al paar keer meegemaakt dat ik iets goedkoops zag. Direct gekocht en gelijk op marktplaats gezet. Op dezelfde dag alweer kunnen verkopen voor 100 euro meer.

Gaat best lekker, met de winst zijn we dagjes weggeweest met het gezin.
Ben benieuwd wat je dan verkoopt
Opzoek naar een bepaald product, een aantal verkopers benaderd en meteen gevraagd of ze bereid zouden zijn om het te brengen (doe ik regelmatig, en 9 van de 10 keer is het prima):

-Één gaat akkoord, we maken een afspraak, hij komt niet opdagen.
-De ander reageert één keer per week

Inmiddels de derde verkoper. Super vriendelijke jongen. Echt ongelooflijk behulpzaam, kwam afspraken na, ben super blij met mijn koopje.

-Krijg ik net nog, een week later weer, een antwoord op de vraag die ik eerder had gesteld aan de tweede verkoper :facepalm:
dianaf schreef:
15-08-2020 21:23
Zijn dat dan niet te de advertenties waarbij staat Topadvertentie?
Nee, da’s weer wat anders. Is ook duurder.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
15-08-2020 22:17
Opzoek naar een bepaald product, een aantal verkopers benaderd en meteen gevraagd of ze bereid zouden zijn om het te brengen (doe ik regelmatig, en 9 van de 10 keer is het prima):

-Één gaat akkoord, we maken een afspraak, hij komt niet opdagen.
-De ander reageert één keer per week

Inmiddels de derde verkoper. Super vriendelijke jongen. Echt ongelooflijk behulpzaam, kwam afspraken na, ben super blij met mijn koopje.

-Krijg ik net nog, een week later weer, een antwoord op de vraag die ik eerder had gesteld aan de tweede verkoper :facepalm:
Betaal je dan ook nog bezine kosten eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven