Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats probleem

13-03-2012 12:47 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb al even gegoogled, en volgens mij sta ik in mijn recht maar ik wil toch nog even wat meningen horen.

Ik heb een apparaat verkocht op marktplaats. Het apparaat had een nieuwwaarde van enkele honderden euro's, ik heb het verkocht voor 90 euro incl. nieuwe accu (a 30 euro). Op het apparaat zaten lichte gebruikerssporen, dus dit heb ik ook in de advertentie gezet. Bij de advertentie stonden gedownloade plaatjes, dus niet van mijn eigen apparaat (stom).

Nu belt de koper net, dat het apparaat niet zo mooi is als hij het verwacht dus dat hij het terugstuurt en zijn geld graag terugwil.

Volgens mij, en google steunt mij daarin, geldt 'verkocht is verkocht'. Het is particuliere verkoop, dus er geldt geen zichttermijn. Daarnaast heb ik in de advertentie vermeld dat er gebruikerssporen waren dus hij was hiervan op de hoogte.

Sta ik in mijn recht of de koper? Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat hij het niet eerlijk vindt dat er plaatjes van internet bijstonden ipv de originele foto. Maar de onderzoeksplicht ligt volgens mij bij de verkoper voor hij iets koopt.

Jullie mening/advies graag, als deze mijnheer in zijn recht staat stort ik hem natuurlijk het geld terug. Als ik in mijn recht sta, kan hij echter de p*t op, ik heb zelf ook wel eens het deksel op de neus gehad via MP en altijd gedacht 'tja da's het risico'.
Als ik het goed heb, moet je altijd uitkijken met het gebruiken van andermans foto's om op MP iets te verkopen. Er staan auteursrechten op, meestal maken mensen daar geen probleem van, maar als ze echt kwaad willen kunnen ze daar beroep op doen.
Marktplaats doet niets met mijn melding, voor advies verwijzen ze naar het juridisch loket.

Helaas, ik had toch verwacht dat ofwel MP of de politie hier iets mee zouden kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven