Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een pareltje. Heb iets te koop staan voor heel weinig ( 7,50). Durft iemand daar 2,50 op te bieden, dus ik zeg 5 euro. Krijg ik als reactie terug “ 4 euro” :facepalm: :hamer: :frusty:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
26-09-2019 21:46
Hier ook weer een pareltje. Heb iets te koop staan voor heel weinig ( 7,50). Durft iemand daar 2,50 op te bieden, dus ik zeg 5 euro. Krijg ik als reactie terug “ 4 euro” :facepalm: :hamer: :frusty:
Dat had ik een paar dagen terug met 2 elektrische lattenbodems. Er staat heel duidelijk 1 voor 55 euro, 2 voor 100 euro bij. Wordt er eerst gebeld met de vraag of het 2 voor 50 euro is en of ze ook apart worden verkocht. Blijkbaar is 3 zinnen lezen te moeilijk. Vervolgens krijg ik via een bericht een bod: 'Voor 20 euro kom ik er een halen.' Ik heb er niets eens meer op gereageerd. Alsof ik minder dan de helft van de vraagprijs ga accepteren :roll:
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar verkocht ik mijn auto. Ik wilde deze graag voor de vakantie kwijt dus ik vroeg 1400 euro. Had de auto 2 jaar eerder gekocht voor 2850 euro. Ik kreeg heel veel respons maar als een bod boven de 1000 euro uit kwam was het bijzonder. Daarop een paar keer de prijs verlaagd tot uiteindelijk 1250 euro. Maar niemand wilde dat betalen. De geboden bedragen werden juist steeds lager.

Auto dus niet verkocht voor de vakantie. Na de vakantie er weer opgezet voor 1650 euro. Ik had immers minder haast. Binnen een week verkocht voor 1650 euro. :applause:
De koper was verbaasd over de goede staat van de auto en realiseerde zich dat hij voor weinig geld een goede auto kocht.

Er bestaat dus zoiets als een te lage vraagprijs opgeven. Zeker bij auto's worden mensen dan heel snel achterdochtig zo blijkt.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
26-09-2019 21:08
Weet iemand wanneer je precies wel of niet de mogelijkheid krijgt iemand te beoordelen?

Ik zit weer eens voor niets te wachten op iemand en zou wel graag 1 ster geven maar ik krijg geen mogelijkheid diegene te beoordelen
Probeer eens de advertentie te verwijderen?
Wel eens iets verkocht waarbij de koper een week bleef aandringen op een ander verzendbedrijf. Eentje dat hem 35 cent of zo zou schelen.Wat ik niet wilde, omdat dat bedrijf minder betrouwbaar was. Uiteindelijk ging hij akkoord.

Even later zag ik dat hij het gekochte weer vrolijk op Marktplaats gezet had, voor het dubbele van wat hij mij betaald had. Viel die 35 cent compleet bij in het niet.
Aalbes schreef:
27-09-2019 09:07
Wel eens iets verkocht waarbij de koper een week bleef aandringen op een ander verzendbedrijf. Eentje dat hem 35 cent of zo zou schelen.Wat ik niet wilde, omdat dat bedrijf minder betrouwbaar was. Uiteindelijk ging hij akkoord.

Even later zag ik dat hij het gekochte weer vrolijk op Marktplaats gezet had, voor het dubbele van wat hij mij betaald had. Viel die 35 cent compleet bij in het niet.
Handelaren zijn knieperds. Alle uitgaven die ze doen gaat van hun winst af, dus ze doen er alles aan om hun uitgaven zo laag mogelijk te houden.
citronella schreef:
26-09-2019 21:31
Advertentie verwijderen heb ik dan weer geen zin in. Is me te veel werk om hem weer opnieuw te plaatsen
Is 2 minuten werk. Je zet in tabblad 1 de huidige advertentie, en maakt in tabblad 2 de nieuwe aan. Je hoeft alleen maar te kopiëren en te plakken en de foto's opnieuw te uploaden. Staat hij ook gelijk weer netjes bovenaan.
Alle reacties Link kopieren
Kijk uit met eraf gooien en weer opnieuw plaatsen. Dat mag niet op Mp. Kan je zelfs een blokkade opleveren ( been there done that).

Wat is dat toch met die mensen die iets perse willen ophalen en een dag/ uur van te voren weer afzeggen. En eerst mij 4 dagen iets laten reserveren :thunder: . Volgens mij is dit gewoon een manier om nog even verder te kijken tot ze iets beters vinden, en dan gauw weer afzeggen. :hamer:
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb iets gekocht op Mp, prima prijs en communicatie was goed en vriendelijk. Afgesproken tijd ben ik met man het artikel gaan ophalen. Ook geen bijzonderheden, nog even gekletst ook.
Ik geef mijn 5 sterren, krijg 1 ster terug en “komt afspraken na”.
Alle reacties Link kopieren
Miauwprrr schreef:
28-09-2019 07:04
Ik heb iets gekocht op Mp, prima prijs en communicatie was goed en vriendelijk. Afgesproken tijd ben ik met man het artikel gaan ophalen. Ook geen bijzonderheden, nog even gekletst ook.
Ik geef mijn 5 sterren, krijg 1 ster terug en “komt afspraken na”.
Heb ik ook wel eens gehad, verkeerde knop gedrukt denk ik? Althans dat was in mijn geval wel zo.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Als iemand via een betaalverzoek betaalt komt meestal gelijk de knop met waardeer deze koper.
maar als iemand handmatig overmaakt gebeurt dit niet meer. Ook de trigger woorden die het eerst wel deden lijken het niet meer te doen.

Ik kan nu pas beoordelen als ik de advertentie OF handmatig verwijder, of als hij verwijderd wordt door marktplaats omdat hij verlopen is.
Als je de link voor het beoordelen niet krijgt, kan je altijd nog de sterren aanklikken rechts boven in de chat met die persoon. Die gebruik ik altijd om te beoordelen.
Peritau schreef:
29-09-2019 08:04
Als je de link voor het beoordelen niet krijgt, kan je altijd nog de sterren aanklikken rechts boven in de chat met die persoon. Die gebruik ik altijd om te beoordelen.
Die sterren verschijnen alleen als MP vindt dat jij de ander kan/mag beoordelen. Die staan er niet standaard. En dat komt dus neer op hetzelfde als de link.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_111081 wijzigde dit bericht op 29-09-2019 09:17
Reden: dubbel
98.16% gewijzigd
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Beoordelen is nu idd pas nadat de advertentie is verwijderd. In je laatste chat krijg je de optie om de koper te beoordelen. Als je kijkt bij meldingen rechts bovenin, dan kan je de andere geïnteresseerde ook beoordelen.
Karma, en alles komt goed
Dit staat bij MP op de site:

“Hoe kan ik een wederpartij waarderen?

Koper en verkoper krijgen in Berichten de mogelijkheid om elkaar te waarderen. Dit zal het geval zijn wanneer:
Koper en verkopen hebben gebruik gemaakt van een Betaalverzoek via Marktplaats
of
Wanneer de advertentie is verwijderd.”
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
29-09-2019 09:26
Dit staat bij MP op de site:

“Hoe kan ik een wederpartij waarderen?

Koper en verkoper krijgen in Berichten de mogelijkheid om elkaar te waarderen. Dit zal het geval zijn wanneer:
Koper en verkopen hebben gebruik gemaakt van een Betaalverzoek via Marktplaats
of
Wanneer de advertentie is verwijderd.”
Ja , dus toch.
maar dan hebben ze dat nog niet zo heel lang geleden aangepast...
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, ik heb heel hard gelachen om je verhaal over je schoonzus en dat jou dat dan weer overkomt.

Ik denk dat jouw schoonzus de MP gave heeft, waarbij ze alles aan de man kan brengen voor een prachtige prijs hahaha
ShaunTheSheep schreef:
29-09-2019 09:06
Die sterren verschijnen alleen als MP vindt dat jij de ander kan/mag beoordelen. Die staan er niet standaard. En dat komt dus neer op hetzelfde als de link.
Ja, dat zie ik nu ook inderdaad.
Wat ik me wel af vraag is of je altijd een link ontvangt. Ik dacht van niet namelijk. In dat geval kan je dan beoordelen via de sterren.
fanatic schreef:
29-09-2019 10:06
Ja , dus toch.
maar dan hebben ze dat nog niet zo heel lang geleden aangepast...
Ja want hiervoor kreeg je ook al de link na een aantal woorden die op een gesloten deal leken.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
29-09-2019 10:29
Ja want hiervoor kreeg je ook al de link na een aantal woorden die op een gesloten deal leken.
Ik kreeg hem zelfs een keer toen ik een advertentie alleen maar bekeken had. ‘Wat zijn je ervaringen met de verkoper?’ Echt belachelijk, net zoiets als een winkel beoordelen waar je ooit wel eens langs gelopen bent.

Nu kreeg ik het inderdaad pas toen ik betaald had.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
29-09-2019 10:07
Lemoos, ik heb heel hard gelachen om je verhaal over je schoonzus en dat jou dat dan weer overkomt.

Ik denk dat jouw schoonzus de MP gave heeft, waarbij ze alles aan de man kan brengen voor een prachtige prijs hahaha
Dat denk ik ook. Het is ook zo’n type waar je wel eens over leest in van die interieurbladen. “De Gispen eetkamerstoelen vond ik bij het grof vuil, het Pastoekastje op de kop getikt voor vijf euro bij de kringloopwinkel, die originele schets van Esscher zat in een oude atlas die ik op de rommelmarkt kocht voor 30 cent”. Dat gebeurt mij nou nooit. En ik herken echt wel mooi spul. Maar dan weet de tegenpartij ook wel wat hij/zij in handen heeft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Sinds kort heb ik ook wat spullen op marktplaats staan waaronder een creme tegen 20% van de nieuwprijs. Geen een keer gebruikt, maar ik kan het niet verkopen als nieuw omdat er geen plastic meer omheen zit.

Na dagen mailen haakt de koper net af omdat het niet nieuw is (is het wel, maar geen plastic meer om het doosje waar de pot in zit) en daar ging ze wel vanuit met bieden dus nu biedt ze nog 10% :facepalm:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/27/ik ... n-a3974908
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar is manlief zowat een máánd bezig geweest met iemand. Wij wilden zijn compostbak graag overnemen. Hij vroeg 10 euro. Omdat hij vlakbij woonde maar te ver om te lopen, en wij in onze auto beslist geen compostbak kunnen vervoeren, boden wij aan nog een keer 10 euro te betalen voor vervoer. Ging hij op in. Toen weer niet. Toen weer wel.
Toen weer niet, en toen weer wel.
Maar toen hadden wij ergens anders al een bak gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven