Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
14-10-2019 15:49
Zonde. Had ze dan door de kringloop laten ophalen.
Ja vond ik ook zonde, maar grofvuil zou al komen vandaag dus heeft ze het maar erbij gezet.
Ik krijg de optie om sterren te geven nooit meer. Of kan dit tegenwoordig alleen wanneer je een marktplaats betaalverzoek gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
08-10-2019 15:36
Als dit bij mij zou gebeuren, had ik het gewoon verstuurd. Ik frankeer online en die kosten kan ik dus sowieso niet terugkrijgen.
Ik ook.
Had ik terug gestuurd, 'Sorry, heb het vanochtend al op het post.nl-punt afgegeven'.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-10-2019 10:20
Ik krijg de optie om sterren te geven nooit meer. Of kan dit tegenwoordig alleen wanneer je een marktplaats betaalverzoek gebruikt?
Dat probleem ervaar ik dus ook. Of pas na een paar weken een verzoek om elkaar te beoordelen ( maar dan ben ik allang vergeten hoe en wat :P )
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel alleen maar zeurpieten die in dezelfde plaats wonen als ik. Gaat over een paar euro, maar moeilijk dat ze doen :wtf: . “ nee dan kan ik niet, nee dan ook niet, kan het volgende week op die en die tijd?”.. pfffff kom gewoon nu straks of vanavond langs denk ik dan. :facepalm: . En mensen die aan de andere kant van het land wonen doen niet moeilijk zucht.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-10-2019 10:20
Ik krijg de optie om sterren te geven nooit meer. Of kan dit tegenwoordig alleen wanneer je een marktplaats betaalverzoek gebruikt?
Nee die optie krijg je na een bepaalde hoeveelheid berichten. Ik reken altijd contant aan de deur af (verkoop of koop). En heb de optie zelf ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets te koop, nieuw in gesealde doos wat op internet €80,- kost.

Ik vraag €50,- en krijg een bod van 5. Met de mededeling dat ie het graag komt halen als ik akkoord ga.

Nog niet gereageerd maar ik ben bang dat het geen typfout is van zijn kant.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
14-10-2019 15:49
Zonde. Had ze dan door de kringloop laten ophalen.
kringloop wil ook niet alles hebben, mijn ouders zijn onlangs kleiner gaan wonen en die hebben ook een deel van de meubelen op laten halen door een kringloopwinkel, maar er waren er ook die er niet om kwamen (breng maar naar de stort zeiden ze letterlijk)
yourlocalhero schreef:
15-10-2019 11:38
Nee die optie krijg je na een bepaalde hoeveelheid berichten. Ik reken altijd contant aan de deur af (verkoop of koop). En heb de optie zelf ook altijd.
Heb al 31 berichten in de chat staan en kan nog steeds niet beoordelen. Voorheen ging dat een stuk sneller
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-10-2019 14:10
Heb al 31 berichten in de chat staan en kan nog steeds niet beoordelen. Voorheen ging dat een stuk sneller
Hier precies hetzelfde. Lijkt alsof ze het systeem veranderd hebben. Pas na een poos ( 1 of 2 weken) krijgt men de kans op een review te geven.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-10-2019 14:10
Heb al 31 berichten in de chat staan en kan nog steeds niet beoordelen. Voorheen ging dat een stuk sneller
Stom zeg :-|
yourlocalhero schreef:
15-10-2019 18:31
Stom zeg :-|
Nouja, het is wel grappig. We hebben er een experiment van gemaakt. Dus nu kletsen we over kleding en koetjes en kalfjes om te kijken hoe lang het gaat duren. :rofl:

Best leuk eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-10-2019 18:34
Nouja, het is wel grappig. We hebben er een experiment van gemaakt. Dus nu kletsen we over kleding en koetjes en kalfjes om te kijken hoe lang het gaat duren. :rofl:

Best leuk eigenlijk.
:rofl:
Toch best slim zo hahah.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
15-10-2019 20:49
:rofl:
Toch best slim zo hahah.
Beoordelen kan nu pas na een betaalverzoek en betalingen en / of wanneer de advertentie is verwijderd.
Karma, en alles komt goed
ADM schreef:
15-10-2019 21:15
Beoordelen kan nu pas na een betaalverzoek en betalingen en / of wanneer de advertentie is verwijderd.
Aha, de advertentie staat er nog dus dat zou het dan kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind ik dat toch super irritant, als mensen op meerdere advertenties reageren van verschillende adverteerders. Net weer iemand “ ik wil graag deze kopen van u”. Dus ik meteen terug reageren. Krijg ik als antwoord terug “ik heb op meerdere gereageerd, dus ik laat nog weten”... zucht :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
16-10-2019 22:37
Wat vind ik dat toch super irritant, als mensen op meerdere advertenties reageren van verschillende adverteerders. Net weer iemand “ ik wil graag deze kopen van u”. Dus ik meteen terug reageren. Krijg ik als antwoord terug “ik heb op meerdere gereageerd, dus ik laat nog weten”... zucht :bonk:
Dat doe ik ook altijd, 9 van de 10 mensen die ik iets stuur nemen überhaupt niet eens de moeite om te reageren.
Suzan_1991 schreef:
16-10-2019 23:54
Dat doe ik ook altijd, 9 van de 10 mensen die ik iets stuur nemen überhaupt niet eens de moeite om te reageren.

Dat. hier ook 90%. Of wat na een dag of 2 stilte ineens: item is toevallig net opgehaald. .. Jaja.

Als ik echt iets specifieks zoek en ik kom bijvoorbeeld 2 advertenties tegen.. kan ik ook zomaar bieden op 2 plekken. Of 2 berichtjes sturen voor meer info of bod.

Vind dat berichtje wel een beetje dom. Stuur dan nog even niets terug. Effe een uurtje wachten ofzo heeft niemand wat van.
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
15-10-2019 21:15
Beoordelen kan nu pas na een betaalverzoek en betalingen en / of wanneer de advertentie is verwijderd.
Nog steeds niet hier de ervaring :-)
Ik kan ze ook nog doen op het moment dat de ad er nog staat. En ik doe gewoon betalingen online :-)
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
17-10-2019 06:49
Nog steeds niet hier de ervaring :-)
Ik kan ze ook nog doen op het moment dat de ad er nog staat. En ik doe gewoon betalingen online :-)
Hmm vreemd.. zal dat per persoon verschillend zijn?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst een boek gekocht. Gisteren gemaild waar het bleef en toen was hij ziek geweest. Kan gebeuren.

Vannacht een Track en Trace code gekregen. Hij zegt via Post NL gestuurd te hebben, maar Post NL kent de code niet icm postcode. Gevraagd of hij wel de goede postcode gebruikt heeft. Als reactie krijg ik een Marktplaatslink en als ik erop klik een waarschuwing dat ik MP verlaat en naar een betaalsite ga?
Heb het weggeklikt.

Deze meneer heeft 75 goede beoordelingen en verkoopt veel zo te zien.
Voordeel van de twijfel geven? Gaat ook maar om 10 euro, maar ik wil gewoon krijgen waar ik voor betaald heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier maar snel wegwezen! Die persoon is niet te vertrouwen. Zonde van je geld, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats doet dat altijd, aangeven dat je de veilige website marktplaats verlaat. Hoeft dus niks te betekenen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
17-10-2019 11:18
Marktplaats doet dat altijd, aangeven dat je de veilige website marktplaats verlaat. Hoeft dus niks te betekenen.
Dat wist ik niet. Er stond ook dat je naar een betaalsite ofzo ging.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-10-2019 12:07
Dat wist ik niet. Er stond ook dat je naar een betaalsite ofzo ging.
Dat weet ik niet. Wel dat als je een link via de Mp mail wil openen, een waarschuwing krijgt dat je naar een andere website gaat.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven