Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Kopers die tig x mailen
"Heb je het al verstuurd "

vroeger verkocht ik veel kinderkleding, kleine maten pastten door de brievenbus , maar nu met grotere maten vinden ze de vzk te hoog .
Fouten corrigeren of tips geven vind ik niet erg, maar onsympathieke berichtjes ongevraagd wel.
Heb op dit moment een stuk of 25 advertenties voor speelgoed erop staan en elke dag komt er wel iemand wat ophalen zonder gedoe maar nu had ik mail contact met iemand die ik nogal opgedringerig vond.

Ze bood de vraagprijs dus ik zeg prima wanneer kunt u het halen? Of ik niet kon verzenden...nouja liever niet maar als het echt niet anders kan prima maar de verzendkosten zijn voor de koper. Dat was ook geen enkel probleem maar ik moest via UPS versturen en ze kwam met een adres van UPS wat op 2,5 uur rijden ligt voor mij. Nou dat ga ik dus niet doen, het enige wat hier in de buurt zit is PostNL en ga echt geen kilometers rijden om een pakketje te droppen nouja na een heel gezeur ( je kan toch wel ff rijden, onderweg naar je werk kun je het heus wek afzetten! Nou niet dus) ze gibg echt heel erg ver met zeuren met allerlei mogelijkheden waar ik niet aan ga beginnen. Ben heel simpel of je komt het halen of verzenden via PostNL maar ze bleef maar zeuren tot ze uiteindelijk maar mijn adres vroeg. Toen heb ik haar maar geblokt want ze klonk via de mail al zo als een stalker haha.

En verder gaat het allemaal heel fijn gelukkig. Iemand wilde het graag verzonden hebben maar bleek een straatje verderop te wonen haha.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
13-11-2017 21:53
Heb op dit moment een stuk of 25 advertenties voor speelgoed erop staan en elke dag komt er wel iemand wat ophalen zonder gedoe maar nu had ik mail contact met iemand die ik nogal opgedringerig vond.

Ze bood de vraagprijs dus ik zeg prima wanneer kunt u het halen? Of ik niet kon verzenden...nouja liever niet maar als het echt niet anders kan prima maar de verzendkosten zijn voor de koper. Dat was ook geen enkel probleem maar ik moest via UPS versturen en ze kwam met een adres van UPS wat op 2,5 uur rijden ligt voor mij. Nou dat ga ik dus niet doen, het enige wat hier in de buurt zit is PostNL en ga echt geen kilometers rijden om een pakketje te droppen nouja na een heel gezeur ( je kan toch wel ff rijden, onderweg naar je werk kun je het heus wek afzetten! Nou niet dus) ze gibg echt heel erg ver met zeuren met allerlei mogelijkheden waar ik niet aan ga beginnen. Ben heel simpel of je komt het halen of verzenden via PostNL maar ze bleef maar zeuren tot ze uiteindelijk maar mijn adres vroeg. Toen heb ik haar maar geblokt want ze klonk via de mail al zo als een stalker haha.

En verder gaat het allemaal heel fijn gelukkig. Iemand wilde het graag verzonden hebben maar bleek een straatje verderop te wonen haha.
Dat is waarschijnlijk het UPS punt geweest waar ze het zelf wilde ophalen. Waarschijnlijk zit er wel een UPS-punt dichter bij jou in de buurt, waar jij het dan heen kunt brengen. UPS is hier bijvoorbeeld bij de plaatselijke benzinepomp.
begrijpelijk, zou ook geen zin er meer in hebben het dan te verkopen aan haar. Heb ook zoiets meegemaakt, en dat ze via ander account het opnieuw probeerde. Neej...dat werd het niet.
Mensen die mijn 20 cm grote sluierstaarten willen overnemen om ze in een aquarium van 60cm te willen proppen. Dat gaan we dus niet doen he. Wat een idioten. Al haar vorige 4 vissen gingen dood in dat aquarium, tja ik weet wel waarom. En maar volhouden dat het echt wel kan in zo'n klein bakkie want dat zeiden ze bij de Dierenwinkel. Ja het kan ook wel maar dan kunnen mijn vissen hun kont niet keren. :facepalm:
He naar om een dierendoder is het dan, tegen te komen. Goed dat je het weet.
Ja ik probeer ze ook altijd aan het verstand te peuteren dat sluiers en goudvissen nou eenmaal heel groot worden maar dat gaat er niet in bij de meeste. Mijne zijn enorm gegroeid in hun grote omgeving. Maar ja als je ze klein houd schiet dat niet op natuurlijk. Als het goed is worden ze zo opgehaald door iemand met een groot aquarium, vind het fijn dat ze een goed tehuis krijgen maar heb ze 3 jaar gehad dus is toch even slikken. Ik stop bewust met mijn hobby hoor, om geld te besparen en ik kijk er nog amper naar om maar toch. Heb een baby visje en die zie ik langzaam groot worden en vind het zo jammer dat ik nooit zal zien op wie van haar ouders ze gaat lijken.

Maar ja knop om, als ik er geen interesse meer in heb is het zonde geld. Kost toch een hoop stroom en water per maand.
Fijn te weten dat ze op goed plekje komen nu!
wilma36 schreef:
14-11-2017 07:44
Dat is waarschijnlijk het UPS punt geweest waar ze het zelf wilde ophalen. Waarschijnlijk zit er wel een UPS-punt dichter bij jou in de buurt, waar jij het dan heen kunt brengen. UPS is hier bijvoorbeeld bij de plaatselijke benzinepomp.
Ben het toch nog eventjes gaan checken en het ligt aan hun site, bovenaan staat de meest verre optie en belemaal onderaan staat een optie in mijn woonplaats maar sowieso ga ik niet naar de andere kant van de stad voor een pakketje en zeker niet als ik alleen ophalen in mijn advertenties heb staan. En ze kwam zo eng over. Helemaal vragen waar ik werk en welke route ik dan rij en hoelaat ik de deur uitga. Vragen die je niet zo snel zou stellen in elk geval.

Mijn stiefvader heeft ook echt weer wat meegemaakt hoor. Ging een auto kopen en kwam daar rond 13.00 aan, kwam om 03.00 pas thuis want hij was uit eten geweest met de verkoper en daarna zitten borrelen.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
14-11-2017 11:11
Mijn stiefvader heeft ook echt weer wat meegemaakt hoor. Ging een auto kopen en kwam daar rond 13.00 aan, kwam om 03.00 pas thuis want hij was uit eten geweest met de verkoper en daarna zitten borrelen.
Hahaha, hilarisch! Hier ook zoiets meegemaakt; we gingen een kast kopen via Marktplaats. Superleuke mensen, kende ze verder niet. Bleken we veel gemeenschappelijke hobby's te hebben. Zijn daar aan tafel blijven plakken en pas heel laat op de avond weer weggegaan (en we waren er rond etenstijd). Wat Marktplaats al niet kan brengen :applause:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
14-11-2017 11:11
Ben het toch nog eventjes gaan checken en het ligt aan hun site, bovenaan staat de meest verre optie en belemaal onderaan staat een optie in mijn woonplaats maar sowieso ga ik niet naar de andere kant van de stad voor een pakketje en zeker niet als ik alleen ophalen in mijn advertenties heb staan. En ze kwam zo eng over. Helemaal vragen waar ik werk en welke route ik dan rij en hoelaat ik de deur uitga. Vragen die je niet zo snel zou stellen in elk geval.
Nee, dan zou ik het ook niet doen. Kijk bij mij ligt het UPS punt bij de pomp waar ik altijd tank, bovendien woon ik in een dorp, alle pakketjespunten zijn hier op fietsafstand, ook al liggen ze aan de andere kant van het dorp. En vragen over werk en vertrektijden enzo, nee dat zou ik ook niet waarderen.
UPS is wel minder gebruiksvriendelijk geworden sinds de naamsverandering (was eerst kiala)
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
05-11-2017 22:19
Man had iets verkocht aan meneer die 200 km verderop woont. Nogal zware dingen maar man bood aan op het op te sturen. Meneer vond dat niet nodig want hij had nog wat familie in onze stad en dat kon hij mooi combineren. Wij hadden op het moment van afspraak een aannemer over de vloer om een verbouwing te bespreken. Geen probleem dat meneer even iets kwam ophalen toch? Meneer komt aan, man laat zien dat het gekochte werkt en is zo aardig om een kopje koffie aan te bieden na de lange rit. Meneer zit bij ons en aannemer aan tafel. Wij praten met meneer terwijl aannemer gaat meten. Meneer en wij hebben dezelfde nationaliteit en hebben in zijn stad gewoond. Meneer vertelde dat hij er achter gekomen was dat zijn familie hier dood was. Eh.... en hij vond het nogal gezellig bij ons want maakte geen enkele aanstalte om te vertrekken, zelfs niet toen wij demonstratief met de aannemer door het huis gingen al zeggende dat we dit toch echt nu moesten regelen. Een uur later gaf meneer tips voor materialen en had hij een plan voor onze keuken. Nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk heeft man na 2 uur gezegd dat hij meneer even zou helpen met het dragen van de spullen terwijl hij demonstratief in begon te pakken. Meneer gaf me een handje met de woorden 'het was me heel aangenaam juffrouw'. :lol:
Agos, ik zie meteen een hele eenzame man voor mij. Lief dat jullie hem niet meteen uit huis gezet hebben. heeft hij toch nog wat contact.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
14-11-2017 11:56
Nee, dan zou ik het ook niet doen. Kijk bij mij ligt het UPS punt bij de pomp waar ik altijd tank, bovendien woon ik in een dorp, alle pakketjespunten zijn hier op fietsafstand, ook al liggen ze aan de andere kant van het dorp. En vragen over werk en vertrektijden enzo, nee dat zou ik ook niet waarderen.
UPS is wel minder gebruiksvriendelijk geworden sinds de naamsverandering (was eerst kiala)
Inderdaad, ik verzend niet meer met 'Kiala' sinds het UPS geworden is. Veel te omslachtig. Pakketpunt is in het dorp maar de site is echt een crime.
Heb ook een DPD punt in de buurt dus tegenwoordig bied ik alleen dat aan (4 euro), naast PostNL.
Alle reacties Link kopieren
Versturen doe ik ook alleen via PostNl aangezien dat het enige op fietsafstand is. Ik heb gewoon geen zin om met de auto naar een ander dorp te rijden om iets te versturen. Trouwens kost mijn dan meer geld omdat daar betaald parkeren is. Helaas haken er dan wel veel mensen af idd omdat het net niet door de bus pas.

Maar van de week weer wat... Ik verkoop veel kinderkleding (dure merken) en ik heb er nu wat nieuwe en z.g.a.n (eenmaal gedragen) jurkjes er op staan. Dochter is in ene van de broeken en wil absoluut geen jurken meer aan. Krijg ik een mail met en bod van onder de helft van mijn vraagprijs. Met mijn reactie dat ik haar, als ze alles wil overnemen, wel tegemoet wil komen in de prijs maar dat ik dan wel aan een hoger bedrag denk (ongeveer 10 euro per item). Krijg ik een reactie dat ze toch echt niet meer dan 5 euro per item wil besteden aan tweedehands. Tja... dat kan natuurlijk. Maar nu kan je tegenwoordig kijken wat de ander te koop biedt, zie ik dat ze zelf voor een gedragen jurkje (en dan echt gedragen gedragen) nog 20 euro vraagt (is nog van het zelfde merk ook).
Ik heb maar niet meer gereageerd... al jeukte mijn handen hoor
anoniem_111081 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 22:51
8.58% gewijzigd
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg soms ook wel eens mail dat ik iets niet goed heb staan (vooral met mobiel is dat snel gebeurd heb ik gemerkt). Zo stond er eens iets onder jongen ipv meisje en dat verkocht idd niet. Kreeg ik ook een mail van iemand die mij daar op attendeerde. Heel attent want nadat ik het had aangepast had ik direct een reactie was het binnen de kortste keren verkocht.
Karma, en alles komt goed
nootboek schreef:
14-11-2017 22:26
Inderdaad, ik verzend niet meer met 'Kiala' sinds het UPS geworden is. Veel te omslachtig. Pakketpunt is in het dorp maar de site is echt een crime.
Hier precies hetzelfde, verzend ook niet meer met Kiala sinds ze UPS zijn geworden... wat een ongelófelijk slechte en onhandige site zeg!
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
14-11-2017 22:26
Inderdaad, ik verzend niet meer met 'Kiala' sinds het UPS geworden is. Veel te omslachtig. Pakketpunt is in het dorp maar de site is echt een crime.
Heb ook een DPD punt in de buurt dus tegenwoordig bied ik alleen dat aan (4 euro), naast PostNL.
Ja, ik heb ook liever DPD, die heb ik hier ook in het dorp zitten. En qua prijs scheelt DPD niet veel met UPS, volgens mij zelfs nog goedkoper, maar ik heb alleen nog maar met UPS verzonden in de kortingsperiode (toen had ik de extra moeite er nog wel voor over). Zit er ook sterk aan te denken om UPS eruit te halen qua mogelijkheid, want ik had ook al een berichtje van iemand die geen track en trace mails kreeg. Gelukkig kon ik wel zien dat het pakket al op haar afhaalpunt was en heb ik haar alsnog de code doorgegeven. DHL mag van mij ook, maar dat kiest bijna niemand.
swifty schreef:
14-11-2017 09:34
Fijn te weten dat ze op goed plekje komen nu!
Ja dat komen ze zeker. Die jongen was ongeveer mijn leeftijd en duidelijk gek op sluiers ( zelfs tattoo ervan in zijn nek ). Had er een heel goed gevoel bij. Hij heeft me al foto's geappt van hoe het nu met ze gaat. Maar het was toch wel even slikken om ze te laten gaan. Had ze toch 3 jaar gehad en heb dat baby visje met veel pijn en moeite grootgebracht. Maar goed nu hebben ze meer aandacht en kan ik via de app toch nog zien hoe ze groot wordt.

Mijn 2e afspraak kwam ook netjes opdagen dus toch 20 euro verdiend gisteren. Heb echt nog nooit gehad dat mensen niet kwamen via MP.
Dat is super om te weten, fijn dat je vissen op goede plek zijn, en wat attent ook van die man. Wij doen onze oude kerstmeuk weg, en eerste spul gaat straks deur uit hoera!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf me ergeren aan mensen die denken dat ik de verzendkosten uit mijn duim zuig... hey, ik heb het niet bedacht he....
zag dat de postzegel volgend jaar weer duurder wordt, maar dat ze ook de grammen staffel aan gaan passen.. ipv tm 250 gram krijgen we nu tm 350 gram (wel fijn met kinderkleding)

Nou verder erger ik me nog altijd dood aan de bieders die niets laten horen
En aan de VERKOPERS die niets laten horen. Als je je maxi loco nou niet kwijt wil dan snap ik dat wel hoor, maar haal dan je advertentie weg. Of weiger mijn bod, of mail terug met een tegenbod... zucht (waren in dit geval zelfs meerdere verkopers die niet reageerden)
UPS heeft een slechte website. Ik heb er laatst iets mee verzonden maar kon niet met ideal betalen voor verzending, kreeg een foutmelding. Dus ik moest in de winkel betalen.
De winkelier riep meteen dat de website zo slecht is dat er "ups today" is gemaakt waar het verdienmodel van is dat de officiele site slecht is.

Vervolgens kreeg ik twee dagen later een mail dat ik mijn pakketje kon ophalen aan de andere kant van het land. Maar ik ben helemaal de ontvanger niet?
Ergernissen van de afgelopen week:

- Shirt te koop voor 30 euro, vaste prijs. Komt iemand heel jofel aan met: voor 20 euro haal ik hem morgen bij je op - smiley smiley -. Ik schrijf dat ik niet akkoord kan gaan want vaste prijs 30. Zij: jammer maar ik kan er 25 van maken - smiley smiley-
- Zelfde persoon had een week eerder geschreven dat ze niet snapt waarom het shirt alleen verzonden kon worden en ze die morgen wel wil ophalen voor 20 euro. - smiley smiley - Gewoon genegeerd. Volgende dag weer dezelfde soort mail. Ik had die advertentie een paar keer erop staan, waaronder een tijd "alleen verzenden" omdat mensen heel de tijd meldden dat ze die komen passen, maakten we een afspraak, en dan een uur later "sorry het gaat niet door mijn dochter wil een andere" waar ik klaar mee was.
Uiteindelijk het shirt verkocht voor iemand die reageerde met dat ze er 40 voor wilde geven en duidelijk serieus was.

- Ik heb een ipad te koop staan. Ik heb geprobeerd die in de stad te verkopen bij een winkel, meermaals advies gekregen van winkeliers om die maar op marktplaats te zetten vanwege iets met stopheling en dat zij er niet veel voor kunnen geven. Een winkelier was zo vriendelijk om mijn ipad de waarde "200" te geven en gaf aan dat ik me niet gek moet laten maken om hem voor minder weg te doen.
Advertentie, vaste prijs 200. Komt iemand aan met: 130 euro is van mij. Schrijf ik: meneer, ik kan helaas niet akkoord gaan. Vraagt hij voor hoeveel de ipad weg gaat. Schrijf ik: zoals u in de adverntentie kan zien 200 etc. Ik heb nog eens naar de advertentie gekeken, er staat duidelijk vraagprijs 200 en ook in de beschrijving nogmaals 200...
Carliena schreef:
19-10-2017 09:08


Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Dat is idd wel een leuke kant van marktplaats! Helaas zijn er veel robots actief die nepbiedingen plaatsen en veel mensen die denken dat voor onwaarschijnlijke bedragen ze jouw spullen mogen hebben. En vervolgens nog commentaar hebben als jij je uggs niet voor 2 euro wilt verkopen HAHA.
Alle reacties Link kopieren
malifeasmie , slim om eens bij een professional te vragen wat ze er zelf voor zouden vragen. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn scooter ging verkopen. Geinformeerd bij de scooterhandelaar of hij hem wilde overnemen, en hij gaf aan dat ik via marktplaats ed er meer voor kon krijgen. Vond ik echt heel netjes van hem.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven