Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Tvp.
Moer er binnenkort weer eens wat spullen op zetten, dan valt er vast wel weer wat te ergeren :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat te koop staan via de lokale fb groepen. Vraag er 15 euro voor maar ga ook akkoord met 10 en dat is echt heel scherp geprijsd voor wat je krijgt.
Heb nu al 4 mensen gehad die zeggen ik bied 10 en vervolgens na mijn akkoord niet meer reageren. 1 die zei dat ze na 5 uur meer wist. Dus ik bericht om 6 uur of er al wat bekend was blokt ze me direct?
Wel een bod gekregen van 7,50 maar dat vind ik echt te laag. Ik leg er al veel bij toe.
Vanmorgen weer iemand akkoord gegeven we zullen zien.

Wel heel leuk ik had via mp een bod van 40 euro gedaan op 14 disney puzzels. Krijg ik bericht dat ze zeker weet dat er ergens een stukje mist maar ze wist niet meer bij welke puzzel en dat ik het daarom wel voor 15 euro mocht hebben.
Nou zelfs al de helft van de puzzels maar compleet is heb ik een mega deal.
Puzzels zijn gisteren binnengekomen. 4 had ik er al die heb ik voor een klein prijsje op fb gezet met de boodschap erbij dat ik niet kan garanderen dat ze compleet zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
04-11-2017 13:59
Ik heb wat te koop staan via de lokale fb groepen. Vraag er 15 euro voor maar ga ook akkoord met 10 en dat is echt heel scherp geprijsd voor wat je krijgt.
Heb nu al 4 mensen gehad die zeggen ik bied 10 en vervolgens na mijn akkoord niet meer reageren. 1 die zei dat ze na 5 uur meer wist. Dus ik bericht om 6 uur of er al wat bekend was blokt ze me direct?
Wel een bod gekregen van 7,50 maar dat vind ik echt te laag. Ik leg er al veel bij toe.
Vanmorgen weer iemand akkoord gegeven we zullen zien.

Wel heel leuk ik had via mp een bod van 40 euro gedaan op 14 disney puzzels. Krijg ik bericht dat ze zeker weet dat er ergens een stukje mist maar ze wist niet meer bij welke puzzel en dat ik het daarom wel voor 15 euro mocht hebben.
Nou zelfs al de helft van de puzzels maar compleet is heb ik een mega deal.
Puzzels zijn gisteren binnengekomen. 4 had ik er al die heb ik voor een klein prijsje op fb gezet met de boodschap erbij dat ik niet kan garanderen dat ze compleet zijn.

Dat zijn leuke dealtjes inderdaad zo heb ik van t zomer twee disney panorama puzzels gekocht op de rommelmarkt. Mevrouw wist ook niet zeker of ze compleet waren dus mocht ze voor 50 cent per stuk meenemen. En ze zijn allebei compleet!
Ik heb ondertussen een vrouw op marktplaats die veel mooie disney , thats life en van haasteren puzzels verkoopt tegen normale prijzen. al vaak wat gekocht en altijd netjes en compleet. tegenwoordig stuurt ze eerst mij een berichtje voordat ze ze op marktplaats zet:)
Life is like an hourglass glued to the table.
Ik heb heel vaak dat mensen eerst een bedrag bieden, dan ga je akkoord, dan stellen ze vragen en hoor je niks of zien ze van de koop af. Alsof je wat bij Coolblue bestelt en je na het afrekenen ineens vragen gaat stellen over het product. :(

Of mensen die gaan vragen of een paar schoenen dat al drie winters mee gaat nog zo goed als nieuw is. Dan antwoord ik: het is niet meer te koop, ik kan het dus niet vergelijken met in de winkel, maar het ziet er goed uit zonder vlekken e.d. Stellen ze dezelfde vraag gewoon opnieuw...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mail gehad dat 'mijn' oplichster is opgepakt door de politie op 31 oktober na meerdere aangiftes, haar rekeningnummer nog een keer googelen maakte me duidelijk dat ze bekend is sinds 25 oktober (dat is de dag dat ik aangifte heb gedaan!) Ha net goed dat ze gepakt is, geeft toch aan dat elke aangifte zin heeft hoe klein het bedrag ook is.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
05-11-2017 22:12
Ik heb net mail gehad dat 'mijn' oplichster is opgepakt door de politie op 31 oktober na meerdere aangiftes, haar rekeningnummer nog een keer googelen maakte me duidelijk dat ze bekend is sinds 25 oktober (dat is de dag dat ik aangifte heb gedaan!) Ha net goed dat ze gepakt is, geeft toch aan dat elke aangifte zin heeft hoe klein het bedrag ook is.
Netjes! Hoop voor je dat ze dat geld niet heeft uitgegeven en je het dus terug krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Man had iets verkocht aan meneer die 200 km verderop woont. Nogal zware dingen maar man bood aan op het op te sturen. Meneer vond dat niet nodig want hij had nog wat familie in onze stad en dat kon hij mooi combineren. Wij hadden op het moment van afspraak een aannemer over de vloer om een verbouwing te bespreken. Geen probleem dat meneer even iets kwam ophalen toch? Meneer komt aan, man laat zien dat het gekochte werkt en is zo aardig om een kopje koffie aan te bieden na de lange rit. Meneer zit bij ons en aannemer aan tafel. Wij praten met meneer terwijl aannemer gaat meten. Meneer en wij hebben dezelfde nationaliteit en hebben in zijn stad gewoond. Meneer vertelde dat hij er achter gekomen was dat zijn familie hier dood was. Eh.... en hij vond het nogal gezellig bij ons want maakte geen enkele aanstalte om te vertrekken, zelfs niet toen wij demonstratief met de aannemer door het huis gingen al zeggende dat we dit toch echt nu moesten regelen. Een uur later gaf meneer tips voor materialen en had hij een plan voor onze keuken. Nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk heeft man na 2 uur gezegd dat hij meneer even zou helpen met het dragen van de spullen terwijl hij demonstratief in begon te pakken. Meneer gaf me een handje met de woorden 'het was me heel aangenaam juffrouw'. :lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zit me ook zwaar te irriteren. Heb een super leuk jasje gezien op Marktplaats. Houd zelf niet van onzinbiedingen dus heb meteen de vraagprijs geboden. Krijg ik terug: Ik wil het nog een paar dagen aankijken.

Ik snap wel dat je er misschien meer voor kunt krijgen, maar doe dan je vraagprijs gewoon omhoog.. Of zet in je advertentie dat je hem bijvoorbeeld een paar dagen wilt laten staan in plaats van gewoon tevreden zijn met je vraagprijs.
Alle reacties Link kopieren
@oudblond, ik vraag mij bij dat soort verhalen af. Waarom laat je het zo ver komen dat iemand 2 uur lang bij je rond hangt. Waarom zeg je niet na het kopje koffie, zal ik even helpen/inpakken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
juf_deetje schreef:
04-11-2017 08:37
Tafeltje gratis af te halen gezet. Mail van iemand die hem graag wilde hebben, waar in de stad ze hem kon afhalen. Uitgelegd en ze vond dat te ver, had alleen een fiets en dat ging niet lukken want zij woonde aan de andere kant van de stad. " Prima, daar werk ik, dus als je wilt breng ik het even langs." Dat vond ze fantastisch, adres gegeven, maandag tussen 10 en 10.30 afgesproken. Sta ik daar om kwart over 10 met mijn tafeltje....is er niemand thuis :-( Ik heb het voor de deur gezet en ben weggegaan.
Wat aso zeg! (En wat ontzettend lief van jou aangeboden) heb je daarna nog iets van die dame gehoord, of was een bedankje al teveel moeite?
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
07-11-2017 11:33
Wat aso zeg! (En wat ontzettend lief van jou aangeboden) heb je daarna nog iets van die dame gehoord, of was een bedankje al teveel moeite?
Een berichtje met " jammer dat we elkaar misgelopen hebben" maar geen dank je wel, geen sorry. Ach wij zijn het kwijt.
Daarnaast hadden we een home-trainer gratis af te halen: mensen kwamen precies op tijd, haalden hem zelf uit de berging en bedankten me minstens 20 keer, zo blij waren ze ermee. Zo kan het ook!
Alle reacties Link kopieren
Begrijpend Lezen is volgens mij geen vak meer op school of wel? Wij hebben een motor te koop voor een vaste prijs, bieden staat uit en in de advertentie zelf staat 'bieden heeft geen zin, genoemde prijs is vast' Je wilt niet weten hoeveel er alsnog een mail sturen met 'ik biedt..' :facepalm: er staat ook in de advertentie vermeld dat het motorblok niet meer aanwezig is, maar toch heb ik er al 3 gehad die vroegen of het motorblok er ook bij is :whip: echt, hoe moeilijk is le-zen??
Och oudblond, dat is wel raar van de koper, maar lief van jullie dat jullie er in mee zijn gegaan even. Ik zie helemaal een eenzaam persoon voor me die blij was met de gezelligheid.
lizenlotte schreef:
07-11-2017 13:32
Begrijpend Lezen is volgens mij geen vak meer op school of wel? Wij hebben een motor te koop voor een vaste prijs, bieden staat uit en in de advertentie zelf staat 'bieden heeft geen zin, genoemde prijs is vast' Je wilt niet weten hoeveel er alsnog een mail sturen met 'ik biedt..' :facepalm: er staat ook in de advertentie vermeld dat het motorblok niet meer aanwezig is, maar toch heb ik er al 3 gehad die vroegen of het motorblok er ook bij is :whip: echt, hoe moeilijk is le-zen??
Ja ongelofelijk hè?
Hoe vaak ik niet bij kledingstukken de vragen krijg over maten, lengte etc. etc., terwijl dit toch echt héél duidelijk in de advertentie staat....
Als ik zelf ergens in geïnteresseerd ben lees ik vaak de advertentie meerdere malen voordat ik bied of een vraag stel.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
08-11-2017 10:34
Ja ongelofelijk hè?
Hoe vaak ik niet bij kledingstukken de vragen krijg over maten, lengte etc. etc., terwijl dit toch echt héél duidelijk in de advertentie staat....
Als ik zelf ergens in geïnteresseerd ben lees ik vaak de advertentie meerdere malen voordat ik bied of een vraag stel.

Ik ben op een punt beland dat ik er vanuit ga dat de meeste mensen niet zo slim zijn...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer vaak niet meer op reacties waarin op dingen wordt gevraagd die letterlijk in de advertentie staan.
Ik heb nog steeds dingen op Marktplaats staan en meestal gaat het goed, maar daar begin ik niet aan.
Iemand die kleding wil passen, krijgt ook een 'nee' te horen. Ik heb er geen trek in dat een vreemde in mijn huis kleding gaat passen.
Helaas heeft de ervaring mij geleerd dat lang niet iedereen te vertrouwen is en moeten dan de goeden onder de kwaden leiden.

Paar jaar geleden verkocht ik een inktcartridge, was nog nieuw en ongebruikt, omdat de printer stuk ging. Heb de gebruikte cartridges uit de printer gehaald en mee gestuurd. Dan is het wel heel erg leuk als je een super enthousiast berichtje krijgt dat ze ook met de gebruikte cartridges blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
04-11-2017 09:58
En nog een ergernis vandaag. Gisteren een bod gekregen, wilde het vandaag ophalen. Het was een prima bod dus ik ga akkoord. vraag wanneer ze dan precies langs wil komen. Daar wilde ze vanochtend op terugkomen. Maar nu nog niets gehoord. Heb het artikel wel al te voorschijn gehaald, want man moest daarbij helpen. Het staat nog wel op zolder, maar daar staat het nu wel een beetje in de weg, dus hoop dat ze vandaag nog wel komt.
En ze zijn nog niet geweest, verkoop is wat mij betreft afgeschreven (als ze nog reageren en het is er nog hebben ze geluk)
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
08-11-2017 13:05
En ze zijn nog niet geweest, verkoop is wat mij betreft afgeschreven (als ze nog reageren en het is er nog hebben ze geluk)

Echt zo irritant!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
08-11-2017 13:42
Echt zo irritant!
Ja, dan liever de snelle handelaars. Gisteren in anderhalf uur een verkoop afgehandeld en vandaag in 3 kwartier (inclusief ophalen). Ik heb het liefst de snelle reageerders.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
08-11-2017 13:56
Ja, dan liever de snelle handelaars. Gisteren in anderhalf uur een verkoop afgehandeld en vandaag in 3 kwartier (inclusief ophalen). Ik heb het liefst de snelle reageerders.

Jaaaa, laatst eentje die had een spelletje gekocht en zou haar broer langssturen. 4 minuten later, ding-dong. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-11-2017 11:56
@oudblond, ik vraag mij bij dat soort verhalen af. Waarom laat je het zo ver komen dat iemand 2 uur lang bij je rond hangt. Waarom zeg je niet na het kopje koffie, zal ik even helpen/inpakken?
Normaliter ben ik zeker niet op mijn mondje gevallen. Maar het 'overkwam' ons. Eerst de botte boodschap dat zijn familie dood bleek te zijn, waardoor man een kopje koffie aanbood. En meneer ging op geen enkel 'vertreksein' in. Op mijn : 'we moeten nu even verder met de aannemer' zei hij: 'ja hoor dat moet ook gebeuren'. Zijn jas lag in een andere kamer en toen ik hem die gaf zei hij; 'ah merci, die zou ik nog vergeten'. En hij bleef zitten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik had anderhalve week geleden gereageerd op een advertentie van iets wat me leuk leek voor zoom voor sinterklaas. Geen must-have. Vraagprijs was 3 euro, dus ik stuur een mailtje dat ik het voor 3 euro graag wil komen ophalen als hij het nog heeft. Of dat goed is. Reactie binnen 5 minuten: "ja".
Ik vraag dus vriendelijk wanneer het hem uit zou komen als ik langskom en wat zijn adres is. Geen reactie meer. Krijg ik vandaag een berichtje "sorry, komt niet uit.". Heb nog even getwijfeld of ik terug zou sturen dat ik dat inmiddels al begrepen had :D

Koelkast is trouwens weg! Opnieuw opgezet, meteen een reactie met een bod waarmee ik akkoord ging. Koper moest nog wel vervoer regelen. 2 dagen later kreeg ik nog een goed bod, gereageerd dat ik hem al beloofd had aan iemand anders, maar dat die nog vervoer moest regelen. Ik koper 1 gemaild, vervoer regelen viel tegen, dus als ik hem ondertussen kon verkopen moest ik dat gewoon doen en dan had hij pech. Vond ik wel een toffe reactie, maar omdat het ding inmiddels toch best wel in de weg stond toch voor koper 2 gegaan. Die kwam hem dezelfde avond nog ophalen. Hoop wel dat koper 1 inmiddels een andere koelkast heeft gevonden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wie krijgt wel eens berichtje niet met bod maar om gewoon te zeggen hoe stom ze het vinden? Heb ik nu met noa noa jurk. Echt apart, why?
Nou ja, ik stuur wel eens een berichtje zonder bod.
Ik volg een artikel wat voor honden gebruikt wordt. Dat wordt heel vaak fout geadverteerd en ik neem dan de moeite om te zeggen wat de fout is ......
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2017 17:00
Reden: ivm spam
98.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven