Meebetalen aan makelaarskosten?
donderdag 30 september 2010 om 14:29
Sinds ruim een jaar woon ik bij mijn vriend in zijn appartementje. Nu willen we dit appartementje gaan verkopen, omdat we graag meer ruimte willen dan de 55m2 van nu. Mijn vraag is, zal ik mee betalen aan de makelaarskosten om zijn huis te verkopen? Gezien de markt zullen deze kosten waarschijnlijk niet uit de overwaarde betaald kunnen worden. Mocht er wel overwaarde zijn dan zal mijn vriend dit zonder twijfel in ons nieuwe huisje stoppen. Ik kan en wil wel mee betalen, maar wat als het nu ooit over gaat tussen ons? En als ik meebetaal, welk deel? Hoor graag jullie meningen!
donderdag 30 september 2010 om 14:32
Toevallig de laatste uitzending gezien van uitstel van executie?
Beetje OT wellicht maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Het lijkt me het beste om hem de verkoop te laten doen en alles wat daar bij hoort en je er pas financieel mee te gaan bemoeien als het om een object gaat die op jullie beider naam staat. Dan heb je het e.e.a. op papier staan en heb je nog rechten mocht het eventueel ooit mis gaan.
Beetje OT wellicht maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Het lijkt me het beste om hem de verkoop te laten doen en alles wat daar bij hoort en je er pas financieel mee te gaan bemoeien als het om een object gaat die op jullie beider naam staat. Dan heb je het e.e.a. op papier staan en heb je nog rechten mocht het eventueel ooit mis gaan.
donderdag 30 september 2010 om 14:55
donderdag 30 september 2010 om 15:06
Eerst eens kijken voor hoeveel je het kan verkopen en dan kijken wat hij evt tekortkomt? Kan je altijd nog bijschieten als het nodig is. Je kan hem sowieso helpen met netjes houden en een leuk bloemetje op tafel, lekkere luchtverfrisser ofzo, beetje goed verkoopbaar maken, of een verfje waar nodig misschien!
donderdag 30 september 2010 om 15:32
donderdag 30 september 2010 om 15:36
donderdag 30 september 2010 om 15:55
Ik zou mee betalen aan de makelaar..hoe hoog kan die rekening nou zijn. Je hebt er toch ook een jaar gewoond en hij gaat het verkopen omdat jullie samen een neuw huis gaan kopen. En tja..mocht het ooit overgaan tussen jullie dan heb je vast wel grotere problemen dan dat je ooit zeg EUR 1500 hebt meebetaald. Je gaat er neem ik aan toch niet van uit dat je volgend jaar al uit elkaar zou gaan want dan is samen iets kopen sowieso niet slim.