Geld & Recht alle pijlers

mentorschap

22-08-2011 11:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met een ouder die een mentor heeft.

Binnenkort ontvangen wij waarschijnlijk een verzoek om voor de kantonrechter onze mening te geven over het aanstellen van een 'mentor voor mijn schoonmoeder.

Op zich wil ik dit niet direct zien als negatief, maar ik heb er toch nog al mijn vraagtekens bij.

In hoeverrre heeft zo'n persoon beslissingsrecht en wat als de familie het niet met de mentor eens is.

Theoretisch gezien behoort een mentor te handelen in het belang van de client. Maar het belang van de client vind ik persoonlijk een erg ruim begrip. Wat de een in het belang van de client vindt kan voor de ander weleens heel anders liggen.

En wat zijn de taken van een mentor. Mijn schoonmoeder heeft gevraagd of zij ook meegaat naar de tandarts of boodschappen doen, maar dat was dus duidelijk de bedoeling niet. Blijven dit taken voor de familie en wat als haar kinderen dit niet doen. Is het

dan aan de mentor om dit op te lossen.

Een heleboel vragen. Ik hoop dat iemand mij een beetje wijzer kan maken over hoe zoiets in de praktijk werkt.
odi et amo
aluminiumfolie, ik ben zelf sinds kort in de gelegenheid om vrijwilligerswerk op te pakken en ik zat zelf ook te denken aan mentorschap. Kan jij mij aangeven via welke organisatie jij werkzaam bent?
Welke omgeving woon je?

Als je niet in mijn omgeving zit dan kun je gewoon op google in tikken ' stichting mentorschap nederland'

Ik denk dat je dan een heel eind komt.
ik woon in de omgeving van Rotterdam
Ik heb het inderdaad gevonden, bedankt.

Ik zoek het niet zozeer in het medische maar meer in richting alleenstaand ouderschap of zo iets.

Ik ga me nog even verder orienteren maar bedankt voor de info.
www.mentorschaprotterdam.nl

Daar staan ook de nummers van de coordinatoren.

Dan worden we misschien collega's :p
@ans80.

Ik snap je niet helemaal? Heb je het over aan wat voor iemand je gekoppeld wilt worden?

Want van te voren is niet te voorspellen of het 'medisch' is. Misschien breekt iemand morgen z'n been met een driedubbele breuk en ben je maanden daarvoor dingen aan het regelen..

Je kunt wel van te voren aangeven waar je voorkeur naar uitgaat. Man, vrouw, 60+, psychiatrisch, dementerend, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven