Geld & Recht alle pijlers

Mijn rijbewijs is verlopen wel een nieuw aangevraagd.

29-03-2011 08:44 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan donderdag mijn nieuwe rijbewijs ophalen. Mijn oude is sinds vandaag verlopen. Ik heb een bewijs van de gemeente dat het is aangevraagd en de datum op mijn nieuwe rijbewijs is 25 maart.

Zou ik nu auto mogen rijden in die twee dagen?

En ja ik heb drie maanden geleden een brief van de gemeente gekregen dat het verlengd moest worden, maar ik was het vergeten. Ik ben stom ja. Dat weet ik wel.
Ik heb de verzekering gebeld en je mag dus NIET rijden, tot je het hebt opgehaald. Ik ben niet verzekerd.

Carenza soms zijn er omstandigheden, waarbij het niet lukt. Nu had ik hele andere (belangrijkere) dingen aan mijn hoofd dan mijn rijbewijs verlengen en ben ik het dus wel vergeten. Als Fussie het er niet over had gehad in een topic, dan had ik er niet eens erg in gehad. Die twee dagen zonder auto kom ik ook wel door.
Ik begrijp dat de dame of heer van de verzekering aan de telefoon dat zegt. Praktijk zegt toch wat anders. Maar je moet doen waar jij je veilig en goed bij voelt.
@mastermind Ik bedoel in de periode dat je rijbewijs verlopen is en je een schade maakt.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 29 maart 2011 @ 11:44:

Ik begrijp dat de dame of heer van de verzekering aan de telefoon dat zegt. Praktijk zegt toch wat anders. Maar je moet doen waar jij je veilig en goed bij voelt.Zodra je een ongeluk krijgt zegt de praktijk precies hetzelfde.
Ja, dat vind ik echt.
Het meisje aan de telefoon heeft het de juridische afdeling gevraagd omdat zij het ook niet wist. Je gaat er natuurlijk niet van uit dat je een ongeluk krijgt, maar het zal maar net op die twee dagen wel gebeuren. Het risico van een bekeuring had ik nog wel gelopen, maar onverzekerd rondrijden is heel iets anders.
Tja, misschien dat een verzekering 'niet moeilijk' doet, als jij claimt dat je bij een andere auto een deuk ofzo hebt gereden. Op dat moment vraagt er ook niemand naar je rijbewijs.

Ben je echter betrokken bij een ernstige aanrijding met (zwaar) gewonden of doden, dan gaat er écht wel iemand vragen naar je rijbewijs. En heb je dús ook een probleem met je verzekering. Ik zou het er niet op durven wagen!
quote:Zoebie schreef op 29 maart 2011 @ 11:52:

Het meisje aan de telefoon heeft het de juridische afdeling gevraagd omdat zij het ook niet wist. Je gaat er natuurlijk niet van uit dat je een ongeluk krijgt, maar het zal maar net op die twee dagen wel gebeuren. Het risico van een bekeuring had ik nog wel gelopen, maar onverzekerd rondrijden is heel iets anders.Kijk in je polis!!!!
Zie QR
quote:Zoebie schreef op 29 maart 2011 @ 11:52:

Het meisje aan de telefoon heeft het de juridische afdeling gevraagd omdat zij het ook niet wist. Je gaat er natuurlijk niet van uit dat je een ongeluk krijgt, maar het zal maar net op die twee dagen wel gebeuren. Het risico van een bekeuring had ik nog wel gelopen, maar onverzekerd rondrijden is heel iets anders.

Genoeg mensen die een ongeluk kregen waarbij ze hun gordel niet droegen omdat ze 'maar 500 meter hoefden te rijden'.

Ik ben dus zo iemand die de gordel nog om doet bij het opnieuw inparkeren van de auto
Ja, dat vind ik echt.
Heb echt nooit geweten dat het zou kunnen dat je dan niet verzekerd bent! Ik dacht dat dat alleen zou zijn als je de einddatum op je rijbewijs overschreden hebt, dus dat je eigenlijk medisch gekeurd had moeten worden om verder te mogen rijden (waarbij er dus wellicht mensen zijn die dan de boel expres laten verlopen omdat ze denken niet door die keuring te komen). Dat papiertje zelf, soit, da's een kwestie van cash lappen en dan krijg je een nieuwe, zegt niets over je rijbevoegdheid. Was althans mijn redenatie.

Het verschilt per verzekeraar denk ik, bij Interpolis ben je wél verzekerd (tot 12 weken na verloopdatum):

Interpolis
Ik heb niet over in rijbewijs die is ingevorderd natuurlijk. Ligt blijkbaar maar net aan welke maatschappij en welke jurist je spreekt.

*geniet heerlijk van haar vrije dag
Zoebie,

Bel even de afdeling Burgerzaken van je gemeente. Grote kans dat het rijbewijs er al is. Er wordt 5 werkdagen gehanteerd om onvoorziene omstandigheden voor te zijn (bv. staking TNT)

In de praktijk zijn de rijbewijzen er echt al eerder.

Noot: ik werk op Burgerzaken.

succes!
Jammer dat de gemeente 's misdags dicht is. Morgen toch maar proberen dan hè.
Ik denk dat je bedoelt dat de afdeling Burgerzaken in de middag dicht is. Maar bij het snelloket worden bij ons gedurende de openstelling (tot 17.00 uur) rijbewijzen uitgereikt.

Dus aanvragen is bij Burgerzaken en uitreiken bij het snelloket.

Misschien is er een avondopenstelling??

Succes, en morgen is het rijbewijs er zeker weten!!!
Jammer genoeg hebben wij geen snelloket. 't Is maar een kleine gemeente.
Hoi Zoebie, is het nog gelukt?

groetjes
Ik ben terug en ik heb het weer. Het was net binnen. Wat een miezerig klein kaartje zeg. Niks voor mij. Ik raak zoiets altijd kwijt. Ik heb er maar een veilig plekje voor gezocht in mijn portemonnee en niet bij mijn andere pasjes. Pfft gelukkig. Wat mis je het autorijden toch zeg.

Bedankt voor alle tips en support.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven