Mobiel abbo tijdelijk stopzetten?
maandag 2 april 2012 om 09:55
Wij hebben plannen om voor een paar maand naar het buitenland te vertrekken, weet iemand misschien of het mogelijk is om je abbonement voor die tijd te pauzeren en/of te bevriezen.
Vind het namelijk tamelijk zonde om 40 euro per maand te betalen en bij terugkomst dit niet eens te kunnen gebruiken (want beltegoed wordt maar een maand bewaard).
Vind het namelijk tamelijk zonde om 40 euro per maand te betalen en bij terugkomst dit niet eens te kunnen gebruiken (want beltegoed wordt maar een maand bewaard).
maandag 2 april 2012 om 10:36
Ik heb het bij Vodafone een keer gedaan, Time-Out heet het geloof ik. Ik heb het voor 8 maanden gedaan, nummer bleef wel bestaan, dus ik kon smsjes ontvangen, maar alles wat ik ermee deed kostte me het tarief voor als je buiten je bundel zit. Extra duur dus. Ik liet vrienden dus smssen naar mn NL nummer (gratis), en smste zelf terug vanaf mijn locale nummer (relatief veel goedkoper). Nadeel is wel dat mijn abbo nu dus ook 8 maanden langer doorloopt, je einddatum schuift vooruit zeg maar...
maandag 2 april 2012 om 19:46
Ik heb hetzelfde, ben verhuist naar het buitenland en wilde ook zoiets, ook Hi, maar helemaal noppes aan service krijg ik
Heb ook voorgesteld om een gedeelte van het abonnement af te kopen (niet alles want ik vind het onzin om al die maanden verbruik te betalen terwijl ik er geen gebruik ván maak) maar helemaal niks was mogelijk. Oftewel, ik zit nog 1.5 jaar aan een Nederlands duur abonnement vast waar ik niks mee kan. Ongeveer 700 euro down the drain.

maandag 2 april 2012 om 20:39
Ik heb het een paar jaar geleden bij vodafone gedaan. Een nul euro contract noemden ze dat. Je betaalt dus niks zo lang je het nummer niet gebruikt. 2 jaar later heb ik het nummer weer in gebruik genomen en kon ik opnieuw kiezen welk soort abonnement ik wilde en de jaren liepen gewoon door dus ik mocht ook meteen een nieuwe telefoon. Fijne regeling!
maandag 2 april 2012 om 21:03
maandag 2 april 2012 om 22:00
quote:blauwbloempje schreef op 02 april 2012 @ 19:46:
Ik heb hetzelfde, ben verhuist naar het buitenland en wilde ook zoiets, ook Hi, maar helemaal noppes aan service krijg ik
Heb ook voorgesteld om een gedeelte van het abonnement af te kopen (niet alles want ik vind het onzin om al die maanden verbruik te betalen terwijl ik er geen gebruik ván maak) maar helemaal niks was mogelijk. Oftewel, ik zit nog 1.5 jaar aan een Nederlands duur abonnement vast waar ik niks mee kan. Ongeveer 700 euro down the drain.Het is fijn als een abo kan worden opgeschort, maar niet per definitie logisch. Het was je eigen keuze om dit contract aan te gaan, en ook je eigen keuze om een aantal maanden naar het buitenland te gaan. Daar hoeft het bedrijf niet de dupe van te worden. Dikke pech gewoon.

dinsdag 3 april 2012 om 08:26
@ blauwbloempje: wat vreemd, want op de website van hi staat wel dat je het abbonement voortijdig kan beeindigen met een afkoopsom (hoe groot die afkoopsom is, staat er dan niet bij).
Wat ik vooral vervelend vind, is dat ik wel betaal, maar alles wat ik bel in het buitenland komt er qua kosten bovenop & het beltegoed wordt niet bewaard.
Heel vroeger had ik orange, precies om die reden; beltegoed werd (onbeperkt) bewaard en alles ging van die bundel af, ook buitenland bellen. Maar dat schijnt nu niet meer te bestaan.
Wat ik vooral vervelend vind, is dat ik wel betaal, maar alles wat ik bel in het buitenland komt er qua kosten bovenop & het beltegoed wordt niet bewaard.
Heel vroeger had ik orange, precies om die reden; beltegoed werd (onbeperkt) bewaard en alles ging van die bundel af, ook buitenland bellen. Maar dat schijnt nu niet meer te bestaan.

dinsdag 3 april 2012 om 08:49
die afkoopsom is gewoon het aantal resterende maanden van je abonnement x het maandtarief dat je nu betaalt.
Dus stel je abonnement loopt eigenlijk nog 6 maanden en je betaalt 25 euro per maand, dan kun je het ineens afkopen voor 6 x 25 euro = 150 euro. Kun je alleen niet meer bellen enzo maar je bent er wel meteen vanaf.
Dus stel je abonnement loopt eigenlijk nog 6 maanden en je betaalt 25 euro per maand, dan kun je het ineens afkopen voor 6 x 25 euro = 150 euro. Kun je alleen niet meer bellen enzo maar je bent er wel meteen vanaf.

dinsdag 3 april 2012 om 14:18
Bij Hi kun je het vergeten helaas. Ik zat met hetzelfde 'probleem', ik ging 5 maanden op stage naar het buitenland. Ik was wel student, maar had geen studentabbo.. en omdat ik geen studentabbo had, kon ik hoog en laag springen, maar zoals blauwbloempje zegt: je krijgt 0 service/medewerking. Ja je abbo afkopen, dat kan wel. Maar dan betaal je dus nog meer dan die paar maanden buitenland doorbetalen..