Geld & Recht alle pijlers

Moet winkel hetzelfde beleid hanteren als webshop?

04-10-2010 15:30 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar schoenen op het oog van een winkel die zowel echte winkels heeft als ook een webshop. Nu was ik vandaag even in die winkel om te passen en zag bij de kassa de voorwaarden hangen. Daar stond op dat je bij retouren geen geld terug krijgt maar een tegoedbon. In de webshop van diezelfde winkel krijg je na retourneren wel je geld teruggestort. Kan dat zomaar? Voor mij is dit een reden om dan in de webshop te bestellen, dan heb ik ook nog een paar dat nooit eerder gepast is door andere klanten, met een beetje geluk.
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Beide oplossingen zijn binnen de wet volgens mij, en het staat duidelijk aangegeven welke voorwaarden waar van toepassing zijn.

Voor mij zou de webshop ook aantrekkelijker zijn om die reden, maar zou niet weten waarom het niet mag.
Eens met Veronicas, waarom zou dit niet kunnen? Ook wel logisch dat je bij de webshop geen tegoedbon krijgt. Dan moeten ze gaan werken met couponcodes etc en bovendien is de kans dat je bij een webshop iets terugstuurt groter, omdat je het niet hebt kunnen passen. Wel logisch en klantvriendelijk dus dat ze dan soepeler zijn met ruilen.
De webshop is verplicht je het geld terug te geven als je binnen een bepaalde termijn terugstuurd. Omdat je niet vooraf had kunnen zien of de schoenen passen bijvoorbeeld.

De winkel is helemaal niets verplicht als je de schoenen in de winkel koopt en dus ook past, dan zou je al moeten weten of ze passen of niet. Dat je bij de meeste winkels alsnog kunt retourneren en geld terug krijgt is puur coulance. Daar staat niets over in de wet.
Ja dat kan zoals je merkt

Via de pc schoenen passen gaat ook wel erg lastig, als je dan geen geld terug geeft koopt natuurlijk niemand schoenen bij de webshop.

In een winkel vind ik het eerlijk gezegd ook wel terecht dat je geen geld terug krijgt. Je hebt ze gezien en gepast, als je twijfelt gewoon niet kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven