Geld & Recht alle pijlers

Mogen ze dit weigeren?

09-09-2016 19:42 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus klant bij huppelepup en heb daar internet en tv bij. Echter werkt wifi niet. Ik heb geen mobiel internet en iedere keer als ik mijn mobiel of laptop pak moet ik wifi weer opnieuw aanzetten. Ook bezoek ondervind hier klachten aan dat wifi steeds weg valt. Het is erg vervelend als je nooit iets gelijk binnen krijgt.

Nu heb ik al veel telefonisch contact met hun gehad en dan was alles gewoon in orde en konden ze niets doen want alles werkte goed en stond op de goede plek. Het is een gloednieuw modem.

Nu loopt mijn contract nog tot december maar ik wil dus stop zetten, ik betaal heel veel en dat terwijl het dus niet werkt naar toebehoren. Er werd mij gezegd dat ik het contract niet kon stop laten zetten omdat het geen geldige reden is.. Wat is dan wel een goede reden??

Maar mag dit wel, het werkt niet naar toebehoren, het enige wat hun zeggen is koop maar een wifi versterker. Maar ik heb het overal in mijn huisje , ik woon maar op zon 30m2 oppervlakte, hij zit niet verstopt zodat de signalen verstoort zijn, ook de kabels zijn nieuw. Ik vind het onzinnig om op eigen kosten een wifi versterker te kopen als ik al zo klein woon en nergens in huis wifi naar behoren werkt.

Kunnen ze mij inderdaad weigeren, en dat ik dus gewoon moet wachten tot het contract afgelopen is? Of mag k toch wel iets qua service verwachten?
quote:Cathelyne schreef op 09 september 2016 @ 20:05:

Wifi kunnen hun inderdaad niks aan doen. Als jij een goedkope router hebt of zelf niks tsja dan is het logisch. Investeer in een goede router en het probleem is ingelost.

Tevens heeft ziggo in deze geluk hun leveren geen draadloos internet maar internet. Wil jij draadloos zal je zelf voor de goede spullen zorgen.

Wat het opzeggen betreft heb je geen reden nodig. Je hebt 1? Maand opzegtermijn en je kan opzeggen zonder opgave van reden.Helaas niet hun geven aan dat het contract loopt tot december en ik moet wachten. Ik stop dan sowieso want het is waardeloos. Ik ben eerder lid geweest van iets anders toen ziggo op dat adres niet leverde en toen was het wel beter. Spijt dat ik nu voor ziggo had gekozen.
quote:Crazyinlovee schreef op 09 september 2016 @ 20:09:

Precies dit gezeur heb ik met kpn gehad

Toen ik dreigde met opzeggen(want dat mag je echt als je niet tevreden bent)

Kreeg ik een wifiversterker van ze.

Nog steeds dezelfde problemen en uiteindelijk heb ik weer gebeld met de mededeling dat ik wilde opzeggen, nou, toen kon ineens alles, wilden ze wel langskomen, maar ik was er al helemaal klaar mee en heb toch opgezegd.

Duss mijn tip is: dreig met opzeggen en blijf bij jouw standpunt. Ook dreigen met klacht.nl ofzo schijnt te helpen.

Triest maar zo werkt het tegenwoordig dus.Ik heb op social media de klachten ook al neergezet, maar nog zeggen ze dat ik moet wachten tot December en ze er verder niets aan kunnen doen
Ik had de laatste tijd ook slechte WiFi. Gebeld met provider en die hebben ons op een ander kanaal gezet. Bleek dat er heel veel internetabonnees in de buurt hier op hetzelfde kanaal zaten. Heb ook op hun aanraden een appje geïnstalleerd waarop je kunt zien welke WiFi op welk kanaal zit. Nu ik op een "rustiger" kanaal zit is mijn WiFi weer perfect. Zit niet bij Z trouwens
Hier ook de Z, niet veel problemen maar af en toe valt WiFi wat weg. Hier geen andere keus.. Geen glasvezel en KPN heeft een nog slechtere verbinding.

@pannenlapje: welke app was dat?
Maaruh de kans is groot dat als WiFi bij de ene provider niet goed werkt in je huis, het dat bij een ander ook niet doet. Dus laat een expert eens naar de instellingen en frequenties kijken, misschien is er we teveel WiFi verkeer van buren en dat kan heel erg storen.
je hebt een overeenkomst en betaalt voor een dienst. De provider is verplicht om te zorgen dat de dienst die jij afneemt naar behoren werkt.

Ik zou hun een brief schrijven en in gebreke stellen.
Zou er zeker (stevig) werk van maken, want ik kan je garanderen dat ze altijd schijt asn de klant hebben en je tot december zullen afschepen en niet langer zullen beantwoorden, met een kluitje het riet in sturen etc..

Je kunt je abonnement trouwens wel stopzetten maar dan moet je alsnog volgens mij alles betalen tot dec of een flinke afkoopsom.
Is er een monteur geweest? Als die geweest is en zegt dat alles goed is zou ik het maar even uitzitten december is niet zo lang meer. Misschien kun je nog wel wat met wanprestaties maar dat gaat zoveel tijd kosten met klagen dat schiet niet op daar zou ik mijn energie niet in steken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Hier werkte de Wi-Fi van Z ook slecht. Steeds wegvallen en als de Wi-Fi het deed was hij erg langzaam. Monteur bij geweest, voor 150 euro opnieuw laten bekabelen en daarna was het nog kut (maar lag toch écht aan hoe mijn man het bekabeld had volgens de monteur )

Uiteindelijk was de prijsverhoging dit jaar voor ons de druppel. We hadden een pakket van 70 euro bij Z en konden bij T voor 40 euro hetzelfde krijgen, alleen internet snelheid wat lager maar daar merken we niks van.

De Wi-Fi van T doet het wél goed gelukkig.

Je kunt zodra je contract af loopt gewoon overstappen.
quote:Pannenlapje schreef op 09 september 2016 @ 20:27:

Ik had de laatste tijd ook slechte WiFi. Gebeld met provider en die hebben ons op een ander kanaal gezet. Bleek dat er heel veel internetabonnees in de buurt hier op hetzelfde kanaal zaten. Heb ook op hun aanraden een appje geïnstalleerd waarop je kunt zien welke WiFi op welk kanaal zit. Nu ik op een "rustiger" kanaal zit is mijn WiFi weer perfect. Zit niet bij Z trouwens

Dit hielp bij ons ook. Maar daar kom je dus pas na x aantal klachten achter. Ik kan niet meer uitleggen hoe je dat kanaal kan verzetten, je moest inloggen op het modem.

Succes!
Ja die kanalen wist ik ook al maar geen enkel kanaal levert positief resultaat op alle kanalen geven t zelfde gedoe dat wifi weg valt
quote:aaaanne schreef op 09 september 2016 @ 23:44:

[...]

Dit hielp bij ons ook. Maar daar kom je dus pas na x aantal klachten achter. Ik kan niet meer uitleggen hoe je dat kanaal kan verzetten, je moest inloggen op het modem.

Succes!Ja dat is zo gedaan wist al hoe dat werkte en had dat al geprobeerd een aantal uur maar ook geen gewenst resultaat
Maar waarom probeer je die wifi-versterker niet? Hier hadden wij hetzelfde probleem, ook ziggo. Versterker ertussen en nooit meer last van gehad. Ik heb nu zelfs wifi tot aan de overkant van de straat

En in principe heeft ziggo wel gelijk natuurlijk. Jij betaald voor internet en dat doet het gewoon. Ze leveren geen stabiele wifi, daar moet jezelf voor zorgen.
quote:-Belle- schreef op 10 september 2016 @ 07:21:

Maar waarom probeer je die wifi-versterker niet? Hier hadden wij hetzelfde probleem, ook ziggo. Versterker ertussen en nooit meer last van gehad. Ik heb nu zelfs wifi tot aan de overkant van de straat

En in principe heeft ziggo wel gelijk natuurlijk. Jij betaald voor internet en dat doet het gewoon. Ze leveren geen stabiele wifi, daar moet jezelf voor zorgen.Precies!
quote:-Belle- schreef op 10 september 2016 @ 07:21:

En in principe heeft ziggo wel gelijk natuurlijk. Jij betaald voor internet en dat doet het gewoon. Ze leveren geen stabiele wifi, daar moet jezelf voor zorgen.Inderdaad ook bij andere providers werkt dat zo. Maar ja dat zeikt niet zo lekker natuurlijk.
Kun je geen nieuw modem krijgen?
Only dead fish go with the flow
Of een monteur die even komt kijken wat er precies niet goed is? Dat bieden ze meestal gewoon aan als er wat mis is.

Als je zeker weet dat het bij Ziggo ligt en niet bij jullie is dat ook gratis. En de Ziggobus rijdt ook overal rond volgens de post die we krijgen.
Als je echt wilt stoppen, bel dan even met de retentie afdeling. Je verhaal uitleggen en dan regelen ze wel wat voor je. Ohja en blijven pushen en aangeven dat je gaat opzeggen. Heeft hier gewerkt, succes!
Dat wil ook nog wel eens werken maar zou ik alleen doen als je zeker weet dat probleem bij Ziggo ligt.
Valt je wifi ook met andere apparaten weg? Of is het alleen je computer? Zo ja, wat voor computer heb je?
Sowieso is de WiFi die op de standaard routers zit niet al te best. Ik zou altijd een aparte WiFi router kopen.
Wifi is drama omdat er te veel op elkaar stoort Er zijn al nieuwe modems met een andere frequentie. (oid)

Is niets aan te doen. Als jij een nieuw modem hebt kun je waarschijnlijk ook inloggen op die andere frequentie Kunnen jouw apparaten dat aan? of heb je dat al geprobeerd.
Profiders leveren vaak wat goedkopere modems. Daarnaast betaal je voor de levering van internet naar je huis. Als alles bekabeld dus goed werkt heb je eigenlijk niet veel te zeuren. Wifi is een extra service en als het niet werkt kun je zelf een router aanschaffen bijvoorbeeld. Wifi kan nu eenmaal instabiel zijn. Bijvoorbeeld als je buren een sterker signaal uitstralen of als je in een flat woont, maar ook als je modem dicht bij de computer, tv of magnetron staat word de boel minder stabiel. Heb zelf jaren voor provider T gewerkt en daar hebben ze precies de zelfde klachten.

Een monteur kan hier trouwens niets mee.
Mijn man zegt dat je een ander WiFi-apparaat moet kopen. Een netgear. De WiFi van ziggo zelf via hun modem is crap
quote:suicideblond schreef op 09 september 2016 @ 21:46:

je hebt een overeenkomst en betaalt voor een dienst. De provider is verplicht om te zorgen dat de dienst die jij afneemt naar behoren werkt.

Ik zou hun hen een brief schrijven en in gebreke stellen.

De dienst waar TO voor betaalt is (kabel)internet, niet wifi. Dat Ziggo hier een wifi-modem bij levert is een extra service. Het zou ze wel sieren om iets meer moeite te doen voor (bestaande) klanten.

Off topic: De woorden 'hen' en 'zij' mogen nog steeds gebruikt worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven