MP-aankoop stuk

zondag 16 oktober 2011 om 10:52
Hoi,
Ik dacht dat mijn Wake-up-light stuk was, dus kocht ik er nog een via Marktplaats. Bij thuiskomst bleek de mijne te zijn herrezen en deed hij het weer prima, dus belandde de nieuwe onderin de kast.
Nu kwam mijn zusje langs en het leek haar wel wat, dus mocht ze van mij die nieuwe hebben. Maar toen ik demonstreerde hoe hij werkte, bleek de licht-draai-knop niet te werken dus de lichtsterkte bleef op nul.
Wat kan ik hier nog mee? De aankoop is inmiddels zo'n 2 mnd geleden gedaan. Heb ik rechten? Loont het om contact op te nemen met de verkoper?
Ik dacht dat mijn Wake-up-light stuk was, dus kocht ik er nog een via Marktplaats. Bij thuiskomst bleek de mijne te zijn herrezen en deed hij het weer prima, dus belandde de nieuwe onderin de kast.
Nu kwam mijn zusje langs en het leek haar wel wat, dus mocht ze van mij die nieuwe hebben. Maar toen ik demonstreerde hoe hij werkte, bleek de licht-draai-knop niet te werken dus de lichtsterkte bleef op nul.
Wat kan ik hier nog mee? De aankoop is inmiddels zo'n 2 mnd geleden gedaan. Heb ik rechten? Loont het om contact op te nemen met de verkoper?
zondag 16 oktober 2011 om 10:54

zondag 16 oktober 2011 om 12:41
Ik zou teruggaan en klagen. Ik bedoel, je koopt een tweedehandslamp, je test het ding niet, legt hem twee maanden onder in de kast en als je hem dan gaat gebruiken weggeven, dan doet het ding het ineens niet meer. Terwijl je bij aankoop toch echt niet getest had, dus je weet niet zeker dat het ding stuk was toen je hem kocht. Is die verkoper nu helemaal van de hamster besnuffelt?!

zondag 16 oktober 2011 om 16:45
Ja, ik had hem gewoon even moeten testen. Mijn vriend had hem opgehaald want het was vlakbij zijn werk en die heeft er niet aan gedacht.
Ik ben gewoon nogal verontwaardigd. We hebben er niks geks mee gedaan en ik heb het gevoel dat de verkoopster het misschien gewoon allang wist... Voelt best lullig.
Ik ben gewoon nogal verontwaardigd. We hebben er niks geks mee gedaan en ik heb het gevoel dat de verkoopster het misschien gewoon allang wist... Voelt best lullig.
zondag 16 oktober 2011 om 16:49
Wij hadden dat met onze keukenkraan. Was volgens de adv. nieuw in de verpakking. Ding deed het de eerste paar dagen goed, begon toen te lekken. Dus wij - ervan uitgaande dat de verkoper toch niet thuis zou geven - googlen op typenr. blijkt? Het gaat om een spotgoedkope IKEA kraan (10 euro) waar wij 30 voor hebben betaald.... Dit voelt pas lullig! Verkoper nog wel gemaild over zijn 'handeltje' maar hij is zich van kwaad bewust: 'Het staat mij toch vrij om wat bij te verdienen?' was zijn reactie.
MP is leuk maar geeft totaal geen garantie what so ever...
MP is leuk maar geeft totaal geen garantie what so ever...
Let's have tea...
zondag 16 oktober 2011 om 18:07
quote:willemeen schreef op 16 oktober 2011 @ 16:45:
Onterecht. Het is jullie eigen schuld dat jullie hem én niet hebben getest (je vriend ging hem notabene óphalen!) en vervolgens onder in een kast hebben neergezet, 2 maanden lang. Met allerlei stof/spullen er bovenop/weet ik veel wat.
Je gaat nu je eigen stomheid afwentelen op de verkoopster en dat is niet fair.
Onterecht. Het is jullie eigen schuld dat jullie hem én niet hebben getest (je vriend ging hem notabene óphalen!) en vervolgens onder in een kast hebben neergezet, 2 maanden lang. Met allerlei stof/spullen er bovenop/weet ik veel wat.
Je gaat nu je eigen stomheid afwentelen op de verkoopster en dat is niet fair.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje