Geld & Recht alle pijlers

nabelasting zorgcorrectie 2014

13-03-2016 18:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

kan iemand mij vertellen of dit zomaar mag?

Ik heb gisteren over het jaar 2014 aan nabelasting gekregen voor bezoeken aan de apotheek met omschrijving medicijnen/farmacie.

Het betreft 31 euro 76 cent waarvoor ze ook en acceptgiro voor hebben gestuurd.

dat ik wellicht medicijnen heb gehad is tot daar aan toe. Maar mag je nu nog belasten over 2014?
Ja.
zorgverzekeraar declareert ontvangen zorg in een ander jaar
ja hoor, snel betalen dus. Maar je wist natuurlijk ook zelf nog wel dat je kosten in 2014 had gemaakt voor het eigen risico wat nog verrekend moest worden toch?
Ik snap de termen nabelasting en zorgcorrectie (wat is dat???) niet in deze context, maar het kan inderdaad zo zijn dat je nog een bedrag over de afgelopen jaren moet betalen. En ja, dat mag.
quote:gizzmo-returns schreef op 13 maart 2016 @ 18:25:

ja hoor, snel betalen dus. Maar je wist natuurlijk ook zelf nog wel dat je kosten in 2014 had gemaakt voor het eigen risico wat nog verrekend moest worden toch?

nee, i wist niet eens dat het mocht

vind t wel hel raar
De apotheek werkt niet met DBC, dus wat jij linkt heeft hier niets mee te maken, Star.

Weet je wel voor welke medicatie deze rekening is? Heb je daar eerder nog geen rekening voor gehad of is er iets veranderd qua vergoeding? Omdat je het hebt over een correctie klinkt het alsof er eerder een fout is gemaakt en iets niet of niet juist berekend is dat je nu alsnog moet betalen en ja, dat mogen ze van je vragen.
Als jij in 2014 betreffende medicijnen hebt gehad valt dit onder het eigenrisico. Heb je daar tot nu toe nog geen nota van gehad, kan je inderdaad 2 jaar na dato nog steeds een nota van ontvangen. Dit is niet verjaard en moet je dus betalen.
Volgens mij is die termijn zelfs 5 jaar, je kunt namelijk ook nog tot 5 jaar terug declareren. Ik kwam er laatst achter dat ik iets kon declareren en heb dat toen nog voor een aantal jaar gedaan.
tis gelukkig maar weinig geld.
Weet je zeker dat dit je enige zorgkosten over 2014 waren? Anders krijg je natuurlijk nog een keer binnenkort de nota gepresenteerd....
quote:gelderka schreef op 13 maart 2016 @ 19:22:

Ja, je moet het betalen.

En het is niet heel veel geld.

Ik zou er zelf wel voldoening uit halen om eerst een nette brief te schrijven waarin ik voorstel dat ik de kosten uit 2014, die in 2016 gedeclareerd werden, wegens interne verrekening en jaarrekeningen en accountantsverklaringen binnen jullie gezin, in 2018 betaal. En dan even te kijken wat voor reactie ik krijg.Oh die reactie is heel makkelijk voorspelbaar hoor... incassobrief met extra kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven