no buy challenge
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
Ik wil gaan verhuizen en daar heb ik geld voor nodig. Helaas heb ik momenteel maar 525 euro op mijn spaarrekening staan. Nu zie ik op YouTube vaak de no buy challenge voorbij komen en dat lijkt me wel een goed plan om zo mijn verhuizing te kunnen financieren. No buy kun je op allerlei manieren invullen zoals alleen op boodschappen budgetteren of ook op kleding en andere zaken. Zelf heb ik echt nooit kunnen sparen en wil ik nu eens een jaar proberen mijn verlangen naar weer een bestelling te negeren en te kijken naar de lange termijn.
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
woensdag 20 februari 2019 om 19:43
Nee, bij mij ook niet. Ik heb in het verleden mijn gebit behoorlijk verwaarloosd en het toen voor veel geld laten opknappen, dus ik ga nu braaf elk half jaar en aangezien ik nu een kroon nodig had, was het budget gelijk op. Ik heb nog een paar kronen nodig, maar ik ga daar nog wel even mee wachten. Dat hoeft niet persé nu.
woensdag 20 februari 2019 om 20:06
Een goede reden om hier veel te blijven schrijven

Wij gaan ons normale spaardoel per maand deze maand niet meer halen. Zoals ik al eerder schreef hadden we op de 13e nog maar 45 euro te besteden voor de rest van de maand... Het ging nog best redelijk trouwens. Maar had wel wat boodschappen en kattenvoer nodig en kattenvoer haal ik vaak voor een paar maanden ineens, zodat ik daar niet zo vaak naartoe hoef. Ik had geen zin om voor een weekje wat te kopen, dat slaat ook nergens op. Het helpt in totaal namelijk helemaal niets om dat te doen, wel voor deze maand, maar het gaat natuurlijk om het geheel. Dus heb voor 1,5 maand meegenomen. De noodzakelijke/nodige dingen haal ik dus wel gewoon normaal. Wat betreft No buy voor de rest heb ik niets onnodigs uitgegeven, dus het gaat gewoon goed.
Komend weekend wel met een vriendin de stad in, dus geen portemonnee meenemen

woensdag 20 februari 2019 om 20:15
Ik ben altijd panisch geweest met mijn gebit en ga trouw elk half jaar op controle en uitgebreide reiniging. Ik stoker en flos als een dolle en heb het geluk dat ik nog nooit een gaatje heb gehad of andere werkzaamheden. Die dag zal vast een keer komen, en daar zie ik nu al tegenop. Ik heb wel het duurste pluspakket, maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.Drackie schreef: ↑20-02-2019 19:43Nee, bij mij ook niet. Ik heb in het verleden mijn gebit behoorlijk verwaarloosd en het toen voor veel geld laten opknappen, dus ik ga nu braaf elk half jaar en aangezien ik nu een kroon nodig had, was het budget gelijk op. Ik heb nog een paar kronen nodig, maar ik ga daar nog wel even mee wachten. Dat hoeft niet persé nu.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 20:48
Reden: Ik ga elk half jaar
Reden: Ik ga elk half jaar
6.09% gewijzigd

woensdag 20 februari 2019 om 20:22
Nitflex schreef: ↑20-02-2019 20:15Ik ben altijd panisch geweest met mijn gebit en ga trouw elk jaar op controle en uitgebreide reiniging. Ik stoker en flos als een dolle en heb het geluk dat ik nog nooit een gaatje heb gehad of andere werkzaamheden. Die dag zal vast een keer komen, en daar zie ik nu al tegenop. Ik heb wel het duurste pluspakket, maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.
Herkenbaar. Hier als puber jarenlang een beugel gehad en daarna altijd panisch met mijn gebit geweest. Was zo blij met het resultaat na de beugel, dus ben een trouwe tandartsbezoeker. Ga elk halfjaar.
Al moet je op sommige punten ook geluk hebben. Ondanks goede verzorging krijgen sommige mensen sneller gaatjes dan anderen.
woensdag 20 februari 2019 om 20:37
Nou, niet alleen maar geluk dus!! Je doet er wel een hoop voor.Nitflex schreef: ↑20-02-2019 20:15Ik ben altijd panisch geweest met mijn gebit en ga trouw elk jaar op controle en uitgebreide reiniging. Ik stoker en flos als een dolle en heb het geluk dat ik nog nooit een gaatje heb gehad of andere werkzaamheden. Die dag zal vast een keer komen, en daar zie ik nu al tegenop. Ik heb wel het duurste pluspakket, maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.
Maar zo snel mogelijk dat duurste pluspakket verwijderen hoor, dat is echt wel héél zonde zo van je geld. Daar kun je beter je flossers, stokertjes, tandenborstels en tandpasta mee betalen! En dan houd je nog geld over voor .... tja, sparen

woensdag 20 februari 2019 om 20:46
Mijn tandartsverzekering is onbeperkt. Dat scheelt. 80% en dan zonder limiet. Ik heb de afgelopen week weer afgesloten. Ik heb weer weinig uitgegeven aan overig, 37.66 euro om precies te zijn. Morgen weer boodschappendag. Nog 1 week te gaan en het kan haast niet anders dan dat er weer wat geld over blijft komende week. Ik kijk er al naar uit om weer wat opzij te zetten. Dit is dan bovenop de 700 die al gespaard zijn aan het begin van de maand. (600 sparen en 100 extra aflossing hypotheek). Akelig verstandig allemaal
.

woensdag 20 februari 2019 om 20:47
Ja, het is de verzorging maar vast ook deels genetisch. Aan mijn vader’s kant heeft iedereen ijzersterke gebitten. Hoewel ik de verzorging ook zeker van mijn ouders heb meegekregen. Ik ging als kleuter al met tandenborstel naar school om tussen de middag mijn tanden te poetsen, haha! Maar mijn tandarts zegt dat het vooral komt omdat ik weinig tussen de maaltijden door eet en helemaal geen frisdrank drink. Mijn tanden krijgen weinig te verduren. En ik poets nog steeds tussen de middag op werk!Vixxen schreef: ↑20-02-2019 20:22Herkenbaar. Hier als puber jarenlang een beugel gehad en daarna altijd panisch met mijn gebit geweest. Was zo blij met het resultaat na de beugel, dus ben een trouwe tandartsbezoeker. Ga elk halfjaar.
Al moet je op sommige punten ook geluk hebben. Ondanks goede verzorging krijgen sommige mensen sneller gaatjes dan anderen.

woensdag 20 februari 2019 om 20:48
Nee, dat doe ik niet. Ik weet nooit of ik ook eens een grote behandeling moet.Nokie schreef: ↑20-02-2019 20:37Nou, niet alleen maar geluk dus!! Je doet er wel een hoop voor.
Maar zo snel mogelijk dat duurste pluspakket verwijderen hoor, dat is echt wel héél zonde zo van je geld. Daar kun je beter je flossers, stokertjes, tandenborstels en tandpasta mee betalen! En dan houd je nog geld over voor .... tja, sparen![]()

woensdag 20 februari 2019 om 20:49

woensdag 20 februari 2019 om 21:02
Toen ik mijn beugel had mocht ik ook geen fris meer drinken dus sindsdien drInk ik het ook amper. Van snoep hou ik niet.Nitflex schreef: ↑20-02-2019 20:47Ja, het is de verzorging maar vast ook deels genetisch. Aan mijn vader’s kant heeft iedereen ijzersterke gebitten. Hoewel ik de verzorging ook zeker van mijn ouders heb meegekregen. Ik ging als kleuter al met tandenborstel naar school om tussen de middag mijn tanden te poetsen, haha! Maar mijn tandarts zegt dat het vooral komt omdat ik weinig tussen de maaltijden door eet en helemaal geen frisdrank drink. Mijn tanden krijgen weinig te verduren. En ik poets nog steeds tussen de middag op werk!![]()
En door de beugel moest ik ook extra goed opletten met poetsen etc.
woensdag 20 februari 2019 om 21:07
Dan stop je extra verzekering en spaar je dat bedrag maandelijks apart voor de kostenpost: extra tandartskosten. In jouw geval zou ik dat zeker doen, en als je dan teveel gespaard hebt kun je er altijd nog iets anders mee doen. En als je tekort komt.... dan haal je dat in jouw geval ook makkelijk weer in denk ik.
Wat kost die extra verzekering per maand?? (als ik dat vragen mag)

woensdag 20 februari 2019 om 21:25
Geen idee wat mijn pakket afzonderlijk kost! Ik heb dit 100 jaar zo afgesloten en er nooit meer iets aan veranderd. Ik wissel in november ook nooit van verzekeraar. Als je eenmaal een dure behandeling te pakken hebt zit je zo aan de paar duizend euro. Ik laat het lekker zo hoor. Ik ben met wel meer dingen niet rationeel met geld.Nokie schreef: ↑20-02-2019 21:07Dan stop je extra verzekering en spaar je dat bedrag maandelijks apart voor de kostenpost: extra tandartskosten. In jouw geval zou ik dat zeker doen, en als je dan teveel gespaard hebt kun je er altijd nog iets anders mee doen. En als je tekort komt.... dan haal je dat in jouw geval ook makkelijk weer in denk ik.

woensdag 20 februari 2019 om 22:29
Die aanvullende verzekering is bij ons best prijzig. Zowel man als ik hebben 4 sterren. Daar zit ook fysio bij in en die hebben we beide echt nodig. Verder nog 250 euro per 2 jaar vergoeding voor bril of lenzen. Die maken we ook op. En nog meer dingen die wel erg handig zijn. Geen aparte aanvullende verzekering voor de tandarts dus, maar van alles in 1.Nokie schreef: ↑20-02-2019 21:07Dan stop je extra verzekering en spaar je dat bedrag maandelijks apart voor de kostenpost: extra tandartskosten. In jouw geval zou ik dat zeker doen, en als je dan teveel gespaard hebt kun je er altijd nog iets anders mee doen. En als je tekort komt.... dan haal je dat in jouw geval ook makkelijk weer in denk ik.
donderdag 21 februari 2019 om 18:16
donderdag 21 februari 2019 om 18:46
Ik zit alleen al dit jaar over de 2K aan tandartskosten. Het is nog niet eens maart.... Maar deze uitgaven waren ingecalculeerd, dus geen verrassingen.
Morgen payday. Ik heb nog iets van 5 euro te besteden als ik mijn spaardoel wil behalen.
Ik heb mooie sneakers gezien voor de zomer... moet echt op mijn handen zitten....
Morgen payday. Ik heb nog iets van 5 euro te besteden als ik mijn spaardoel wil behalen.
Ik heb mooie sneakers gezien voor de zomer... moet echt op mijn handen zitten....
vrijdag 22 februari 2019 om 11:28
zaterdag 23 februari 2019 om 12:07
Nog 3 dagen en dan krijg ik als het goed is mijn salaris. De 750 euro ga ik niet halen om te sparen, maar wel 650 euro. En aangezien het me nog nooit is gelukt om te sparen, vind ik het toch heel goed van mezelf! Volgende maand probeer ik eerst toch weer 750, maar mijn dochter heeft veel nieuwe kleding en schoenen nodig, dus ik zou weer 650 ook oké vinden.

zaterdag 23 februari 2019 om 12:49
Nitflex, ik heb ook geen tandartsverzekering.
Geen een gaatje, vulling , helemaal niks.
Wel een paar jaar geleden een dure kostenpost gehad ivm tandvleesontsteking, ruim duizend euro.
Maar dat had ik ook kwijt geweest aan al die jaren niet verzekerd zijn.
Als ik de pech heb eens een flinke val te maken, en dan een complete verbouwing nodig te hebben, tja dan ben ik de sjaak.
Wel een paar jaar geleden een dure kostenpost gehad ivm tandvleesontsteking, ruim duizend euro.
Als ik de pech heb eens een flinke val te maken, en dan een complete verbouwing nodig te hebben, tja dan ben ik de sjaak.

zaterdag 23 februari 2019 om 12:50
Gekopbloemen schreef: ↑23-02-2019 12:49Nitflex, ik heb ook geen tandartsverzekering.
Maar dat had ik ook allang kwijt geweest aan de verzekering, als ik die had gehad.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:54
Ik zit bij Ditzo. Daar zit een 'pechvogel' verzekering bij voor zoiets... 10K dekking. Maar goed, aan 10 K zit je zo als je 6 implantaten nodig hebt.Gekopbloemen schreef: ↑23-02-2019 12:49Nitflex, ik heb ook geen tandartsverzekering.
Vanochtend moest ik naar Kruidvat - 30 Euro uitgegeven. Ik had alleen acuut deo nodig maar er was een 1+1 gratis actie van Dove. Ik hamster eigenlijk nooit meer maar kan nu voor de rest van het jaar vooruit met deo.
zaterdag 23 februari 2019 om 14:00
Tip: als je aan je zorgverzekering afsluit of oversluit via Independer, krijg je een gratis tandongevallen verzekering erbij.Gekopbloemen schreef: ↑23-02-2019 12:49Nitflex, ik heb ook geen tandartsverzekering.
zaterdag 23 februari 2019 om 14:45
*help*...heb een flinke schop onder mijn gat nodig
Afgelopen woensdag is het salaris gestort en het geld vliegt er voor mijn gevoel uit. Duur verjaardagscadeau vriend, knutselspulletjes (gezwicht voor een mooie aanbieding, maar was eigenlijk van plan eerst het oude op te maken), voorraadje kraammand cadeaus (tegenwoordig 3 per jaar en ben telkens te veel kwijt omdat ik niks kan vinden, nu voor leuke prijs e.e a. gescoord), spulletjes voor bruiloft (noodzakelijk) en natuurlijk mijn gebruikelijke valkuil: horeca.
Wel een "meevaller": mooie schoenen voor onder trouwjurk gevonden bij een outlet. €25
. Andere schoenen retour gestuurd, kostte helaas €7 verzending maar is alsnog goedkoper dan € 130 natuurlijk. En deze kan ik ook nog vaker dragen dan die ene dag en lopen ook nog eens heerlijk.
Maar rest van de maand moet hand op de knip, vooral horeca is verleidelijk met dit mooie weer merk ik

Afgelopen woensdag is het salaris gestort en het geld vliegt er voor mijn gevoel uit. Duur verjaardagscadeau vriend, knutselspulletjes (gezwicht voor een mooie aanbieding, maar was eigenlijk van plan eerst het oude op te maken), voorraadje kraammand cadeaus (tegenwoordig 3 per jaar en ben telkens te veel kwijt omdat ik niks kan vinden, nu voor leuke prijs e.e a. gescoord), spulletjes voor bruiloft (noodzakelijk) en natuurlijk mijn gebruikelijke valkuil: horeca.
Wel een "meevaller": mooie schoenen voor onder trouwjurk gevonden bij een outlet. €25

Maar rest van de maand moet hand op de knip, vooral horeca is verleidelijk met dit mooie weer merk ik
zaterdag 23 februari 2019 om 15:18
Ik geloof dat mijn diner met vaartocht volgend weekend niet doorgaat. Er staat als ik mijn ticket wil downloaden nu namelijk ineens dat het afgelast is. Maandag word ik erover teruggebeld want de kassa van het theater (waar ik dat arrangement had gekocht) wist nog van niks. Financieel natuurlijk wel beter als het niet doorgaat (scheelt €90,- en misschien lukt het dan deze maand wel om rond te komen), maar ik vind het wel erg jammer.
zaterdag 23 februari 2019 om 15:46
Hier gaat het nog buy gebeuren totaal niet door zakenreis naar steden waar je fantastisch stof kan kopen. Ik maak vrijwel al mijn kleding zelf en stof kopen is mijn grote valkuil, of sinkhole zo groot is het.
Ik ben in eerste instantie al via New York gevlogen omdat ik weet dat je daar hele gave stoffen voor sportkleding kan kopen. Een rechtstreekse ticket was net zo duur als een ticket via New York, dus dan kan ik net zo goed via New York. Toen in de eerste stad waar ik moest werken twee stoffen voor jurken en voering daarvoor gekocht. Vervolgens gisteren in de andere stad waar ik moest zijn voor werk alleen nog even knopen voor die jurk en ritsen voor mijn zomerjas gaan halen, dat ging een beetje mis. Ik kwam langs het aanbiedingsschap met allerlei stoffen die uit de collectie gaan of die verkeerd geprint zijn. Opeens zaten er nog 6 jurken en die knopen en ritsen in mijn mandje. Ik moet ze alleen nog even in elkaar zetten.
Eigenlijk moet ik vandaag nog even terug omdat ik door de hectiek van het bijna gaan sluiten van de winkel viering voor de zomerjas ben vergeten.
In totaal kom ik straks met 8 jurken en alles behalve de buitenkant van mijn zomerjas terug. (Die buitenkant heb ik eerder al eens meegesleept als rol van 8 meter stof als handbagage)
Voor 8 jurken heb ik omgerekend naar euro's iets van 70 euro betaald dus dat is best prima. Het punt is alleen dat ik thuis al een atelier vol fantastische stof heb.
Gelukkig gebeuren dit soort reizen niet te vaak. Misschien wel helemaal niet meer, anders ging ik failliet.
Ik ben in eerste instantie al via New York gevlogen omdat ik weet dat je daar hele gave stoffen voor sportkleding kan kopen. Een rechtstreekse ticket was net zo duur als een ticket via New York, dus dan kan ik net zo goed via New York. Toen in de eerste stad waar ik moest werken twee stoffen voor jurken en voering daarvoor gekocht. Vervolgens gisteren in de andere stad waar ik moest zijn voor werk alleen nog even knopen voor die jurk en ritsen voor mijn zomerjas gaan halen, dat ging een beetje mis. Ik kwam langs het aanbiedingsschap met allerlei stoffen die uit de collectie gaan of die verkeerd geprint zijn. Opeens zaten er nog 6 jurken en die knopen en ritsen in mijn mandje. Ik moet ze alleen nog even in elkaar zetten.
Eigenlijk moet ik vandaag nog even terug omdat ik door de hectiek van het bijna gaan sluiten van de winkel viering voor de zomerjas ben vergeten.
In totaal kom ik straks met 8 jurken en alles behalve de buitenkant van mijn zomerjas terug. (Die buitenkant heb ik eerder al eens meegesleept als rol van 8 meter stof als handbagage)
Voor 8 jurken heb ik omgerekend naar euro's iets van 70 euro betaald dus dat is best prima. Het punt is alleen dat ik thuis al een atelier vol fantastische stof heb.
Gelukkig gebeuren dit soort reizen niet te vaak. Misschien wel helemaal niet meer, anders ging ik failliet.